بشنوید

 

◄استعفای معاذالخطیب، رهبر ائتلاف مخالفان رژیم دمشق و اختلاف میان گروه‌های مخالف بشاراسد

گفت‌وگوی ایرج ادیب‌زاده با مهرداد خوانساری، کارشناس سیاسی منطقه‌ی خاورمیانه

◄ایران در سالی که گذشت و چشم انداز سال ۹۲ در سه حوزه اقتصاد، سیاست و اجتماعی

گفت‌وگوی پانته‌آ بهرامی با کوروش عرفانی

◄تصویب طرح ممنوعیت کاربرد يورو در معاملات با ايران در سنای آمریکا

گفت‌وگوی سراج‌الدین میردامادی با رضا تقی زاده، کارشناس اقتصادی در گلاسکو

◄اشاره‌ها و نشانه‌های انتخاباتی در سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای در مشهد

◄نوروز در زندان های دهه ۶۰ ایران، چند خاطره نوروزی از آن دوران

 

عکس روز و گالری

زم‌تون

Friday, March 20, 2020 03:51

دریافت خبرنامک روزانه

ایمیل خود را وارد کنید

خانه

مهدوی کنی

سرکه‌ای که گندید

چهارشنبه, 1391-10-20 10:16
حمید مافی

حمید مافی − «ما سرکه ریختیم، شراب شد» روایت سیدمحمد طباطبایی از روحانیان دوران مشروطه است در واکنش به منازعه مشروطه‌خواهان و مشروعه‌خواهان و روایتی از تجربه‌های ناکام ایرانیان برای حکومت قانون و تاسیس عدالت‌خانه و در ‌‌نهایت رسیدن به دموکراسی. آن هنگام که مشروطه‌خواهان خواستار حکومت قانون بودند و مشروعه‌گرایان قید و بند اسلام بر قانون را در کنار آن می‌خواستند.

 

Share/Save/Bookmark

آغاز به کار مجلس نهم با دستور ویژه رهبر

دوشنبه, 1391-03-08 10:41

حمید مافی - عمر چهار ساله مجلس هشتم هم به پایان رسید، مجلسی که در چهار سال گذشته روزهای پرتنشی را در برخورد با دولت سپری کرد. استیضاح‌هایی که با پادرمیانی هیات رئیسه ناتمام ماند و به اجرا نرسید، مصوباتی که دولت اجرای آن‌ها را الزام‌آور نمی‌دانست، تحقیق و تفحص‌هایی که در کمیته‌های مربوطه بایگانی شد و هیچ‌گاه به صحن علنی مجلس نرسید تنها بخش کوچکی از پرونده مجلس هشتم و دولت احمدی‌نژاد است.

Share/Save/Bookmark

انتخابات تهران، سرآغاز فروپاشی ائتلاف اصول‌گرایان

شنبه, 1391-02-23 17:36
علی افشاری
 
علی افشاری - مرحله دوم انتخابات مجلس نهم در تهران با تغییراتی اندک روند دور اول را پیمود. رقابت پایاپای و نزدیکی بین جبهه متحد اصول‌گرایان و جبهه متحد در گرفت. برخورد و مواجهه هر دو گروه در مرحله دوم نسبت به مرحله اول شدیدتر شد. حتی کار به  برخورد های تخریبی نیز کشیده شد.
جبهه پایداری لبه حملات خود را متوجه جمعیت موتلفه و محمدرضا باهنر تحت عنوان جریان مماشات‌گر با جنبش سبز و ساکتین فتنه کرد و مدعی شد آنها در مسیر ولایت استوار نیستند.
Share/Save/Bookmark

انتخابات مجلس نهم در آخرین ایستگاه

چهارشنبه, 1391-02-20 10:35
علی افشاری
 
علی افشاری - با پایان دور دوم انتخابات، سیمای مجلس نهم کامل شد. تنها وضعیت دو حوزه دماوند و تنکابن با ابطال شورای نگهبان به انتخابات میان‌دوره‌ای کشیده شد. البته ممکن است در مرحله دوم نیز انتخابات‌هایی باطل شود. اگر شورای نگهبان همه نتایج مرحله دوم انتخابات را تایید کند آن‌گاه مجلس نهم با ۲۸۸ نفر افتتاح می‌شود. تنها ۹۸ نفر از نمایندگان مجلس هشتم (در حدود ۳۴ درصد) در مجلس باقی ماندند. ۱۶۹ نماینده برای نخستین بار بر کرسی‌های سبز مجلس تکیه می‌زنند.
 
Share/Save/Bookmark

سرکوب سبزها، مذاکره با غرب

دوشنبه, 1390-12-01 18:55
اشکان پارسا

فضای رسانه‌ای روزهای ابتدایی هفته گذشته تحت تاثیر فراخوان گروه‌های هوادار جنبش سبز برای برگزاری اعتراض خیابانی در سالگرد حصر خانگی میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد بود. در موعد مقرر گروهی از مخالفان وضع موجود به خیابان آمدند و آنچه بیشتر شاهدان عینی به آن تاکید می‌کردند چهره امنیتی-پلیسی تهران در روز برگزاری اعتراض‌ها بود. هم‌راستا با این التهاب سیاسی در عرصه اقتصادی نیز بحران در بازار ارز و طلا با واکنش وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی منجر شد و او در سخنانی فاش کرد که گروهی از خودی‌های نظام در ماجرای بحران بازار ارز و سکه دست داشته‌اند.

Share/Save/Bookmark

آقاتهرانی: در انتخابات آینده رأی ندزدید و تقلب نکنید

دوشنبه, 1390-08-02 12:54

مرتضی آقاتهرانی، دبيرکل جبهه پايداری انقلاب اسلامی در همايش استانی اين جبهه تازه تأسيس جريان اصول‌گرا در شهر قم خواستار آن شد که در انتخابات آينده مجلس "رأيی دزديده نشود" و "در انتخابات تقلب صورت نگيرد."

Share/Save/Bookmark

تقابل میان روحانیان اصول‌گرا در رابطه با انتخابات نهم مجلس

سه شنبه, 1390-05-11 19:45

۱۹۰ نماينده اصول‌گرای مجلس ايران امروز با صدور بيانيه‌ای از مواضع آيت‌الله مهدوی کنی، رئيس مجلس خبرگان برای ايجاد وحدت ميان طيف‌های مختلف جريان اصول‌گرا پشتيبانی کردند.

Share/Save/Bookmark

آیت‌الله مهدوی کنی و پایان سایه‌نشینی

سه شنبه, 1389-12-24 00:26
مریم محمدی

آن‏چه در انتخابات مجلس خبرگان اتفاق افتاد، بر پایه‏ی اکثر تحلیل‏ها، قابل پیش‏بینی بود. با وجود این، پرسش‏های فراوان و از دیدگاه‏های متفاوت، درباره‌ی زمینه، علل و نتایج آتی آن مطرح است. من برخی از این موارد را با مهدی خزعلی، پزشک، نویسنده و ناشر طرح کرده‏ام.

 

Share/Save/Bookmark

مجلس خبرگان و اسلام موروثی

جمعه, 1389-12-20 16:04
سراج‌الدین میردامادی

انتخابات رییس و اعضای هیئت رییسه‏ی مجلس خبرگان رهبری برگزار شد و آیت‏الله مهدوی کنی روز ۱۷ اسفند به جای آقای هاشمی رفسنجانی، به ریاست این مجلس انتخاب شد.

در گفت‌وگو با احمد سلامتیان، تحلیل‌گر سیاسی در پاریس از او پرسیده‌ام: ارزیابی کلی شما از این حرکت در مجلس خبرگان چیست و با ریاست جدید، چه شرایطی در مجلس خبرگان تصویر می‌کنید؟

Share/Save/Bookmark

آیت‌الله خامنه‌ای و رفیق فداکارش

چهارشنبه, 1389-12-18 12:14
همن سیدی

آمدن مجدد آیت‌الله مهدوی کنی به میدان سیاسی جمهوری اسلامی، فرصتی را فراهم کرده تا ضمن بررسی شرایطی که منجر به بازگشت او به سمت دولت شد، کا‌شناسان به بررسی گذشتهٔ سیاسی او هم بپردازند، اما در بررسی کارنامهٔ آیت‌الله مهدوی کنی، کمتر به دوران نخست‌وزیری وی پرداخته می‌شود. حتی رسانه‌های رسمی جمهوری اسلامی نیز که هیچ رویدادی را هرچند کوچک برای پرداختن به تاریخ حکومت خود از کف نمی‌دهند، کمتر به آن پرداخته‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

حامیان ما

همیاران ما