بشنوید

 

◄استعفای معاذالخطیب، رهبر ائتلاف مخالفان رژیم دمشق و اختلاف میان گروه‌های مخالف بشاراسد

گفت‌وگوی ایرج ادیب‌زاده با مهرداد خوانساری، کارشناس سیاسی منطقه‌ی خاورمیانه

◄ایران در سالی که گذشت و چشم انداز سال ۹۲ در سه حوزه اقتصاد، سیاست و اجتماعی

گفت‌وگوی پانته‌آ بهرامی با کوروش عرفانی

◄تصویب طرح ممنوعیت کاربرد يورو در معاملات با ايران در سنای آمریکا

گفت‌وگوی سراج‌الدین میردامادی با رضا تقی زاده، کارشناس اقتصادی در گلاسکو

◄اشاره‌ها و نشانه‌های انتخاباتی در سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای در مشهد

◄نوروز در زندان های دهه ۶۰ ایران، چند خاطره نوروزی از آن دوران

 

عکس روز و گالری

زم‌تون

Thursday, March 05, 2020 01:35

دریافت خبرنامک روزانه

ایمیل خود را وارد کنید

خانه

اشکان پارسا

چشم انداز رابطه‌ی تهران و لندن: سفارتخانه‌ها بسته می‌مانند

دوشنبه, 1391-04-26 13:21
اشکان پارسا

اشکان پارسا − ایران و انگلیس ۷ ماه پس از قطع رابطه دیپلماتیک سرانجام درباره حفظ منافعشان در خاک یکدیگر به توافق رسیدند. سفارت سوئد در تهران به عنوان حافظ منافع انگلیس انتخاب شده و ایران نیز سفارت عمان در لندن را به عنوان حافظ منافع خود برگزیده است.

Share/Save/Bookmark

نشانه‌هایی برای شکست مذاکرات مسکو

چهارشنبه, 1391-03-10 01:19
اشکان پارسا
اشکان پارسا - اسامی شهرهایی که میزبان مذاکرات اتمی با ایران هستند یکی پس از دیگری عوض می‌شود اما هنوز خبری از توافق نیست. بعد از توقف قطار دیپلماسی در استانبول و بغداد اکنون نوبت مسکو است، شهری که دیپلمات‌های آن، خود یکی از طرفین گفتگو با ایران هستند.
 
انتخاب مسکو به عنوان میزبان دور آینده مذاکرات میان ایران و گروه ۱+۵ (اعضای دائم شورای امنیت به همراه آلمان) تنها توافق ملموسی است که از گفت‌وگوهای روز سوم خرداد در بغداد به‌دست آمد. 
Share/Save/Bookmark

مذاکرات بغداد؛ کلیدی بر درهای بسته‌ دیپلماسی

چهارشنبه, 1391-03-03 17:19
اشکان پارسا

اشکان پارسا - باند فرودگاه بغداد را لایه‌ای از غبار فراگرفته و برج دیدبانی نیز به دشواری می‌تواند پرواز هواپیما‌ها را هدایت کند. هواپیمای نمایندگان اعضای دایم شورای امنیت سازمان ملل به همراه آلمان در این اوضاع جوی نامساعد باید پا به بغداد بگذارند که آفتاب خرداد ماه‌اش همیشه سوزاننده و داغ است. اوضاع جوی بغداد در این روز‌ها بسیار شبیه جو سیاسی حاکم بر مذاکرات ایران و طرفین هسته ای‌اش است، جوی پر غبار و پر ابهام که در عین حال داغ و سوزان است. مذاکرات بغداد برای همه طرف‌ها تعیین کننده است. موفقیت آن به معنای کنار رفتن لایه‌های غبار و شکست آن به معنای رسیدن طوفانی کورکننده است.

Share/Save/Bookmark

جنگ واقعی در مرز، جنگ مجازی در وزارت نفت

سه شنبه, 1391-02-12 13:10
اشکان پارسا

 اشکان پارسا - در هفته‌های اخیر سرنخ خبرهای ایران بیشتر به خارج از مرزهای جغرافیایی ایران می‌رسید و وزن تحولات سیاست خارجی بیش از خبرهای داخلی بود.

 

هفته گذشته نیز اوضاع بر همین منوال بود و خبر توافق ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای انجام گفت‌وگوهای تازه، ادعای ایران برای شبیه‌سازی یک پهپاد آمریکایی، حمله سایبری به سیستم‌های رایانه‌ای وزارت نفت و درگیری مرزی میان سپاه پاسداران و نیروهای گروه نظامی پژاک از جمله مهم‌ترین تحولاتی بود که در نهایت به سیاست خارجی ارتباط می‌یافت.

Share/Save/Bookmark

پل‌های لرزان دیپلماسی ایران

یکشنبه, 1391-02-03 13:28
اشکان پارسا

 اشکان پارسا -سکه‌ خبرها در هفته گذشته گویا به نام "دیپلماسی" ضرب شده بود. ابتدای هفته با خبرهای مربوط به مذاکرات دیپلماتیک درباره برنامه هسته‌ای آغاز شد و انتهای هفته هم خبر تعرض جنسی یک دیپلمات ارشد ایرانی در برزیل به چند دختر نوجوان روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفت.

 

 تنش‌های مرزی میان ایران و امارات بر سر حاکمیت جزیره ابوموسی نیز پای مقام‌های دیپلماتیک را به میان کشید و در همین اثنا، ایران خبر از بازداشت 15 نفر به جرم جاسوسی برای اسراییل داد. امری که تنش‌آلود بودن وضعیت ایران در منطقه و ویرانی پل‌های دیپلماتیک را تایید می‌کند.
Share/Save/Bookmark

دامنه خبرها از ابوموسی تا استانبول

شنبه, 1391-01-26 20:19
اشکان پارسا

 اشکان پارسا - در هفته‌ای که گذشت، نگاه‌ها به استانبول ختم شد؛ شهری شرقی- غربی که آسیا و اروپا را به هم پیوند داده و قرار است که روز شنبه (26 فروردین) میزبان مذاکرات اتمی میان ایران و اعضای دایم شورای امنیت به همراه آلمان باشد.

 

Share/Save/Bookmark

همراهی ناگزیر ایران با طرح عنان درباره سوریه

پنجشنبه, 1391-01-24 19:43
اشکان پارسا

 اشکان پارسا- آتش‌بسی شکننده میان نیروهای دولتی سوریه و مخالفان مسلح از صبح پنج‌شنبه (۲۴ فروردین) برقرار شده است. این یعنی که تلاش‌های "کوفی عنان" نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه ناکام نبوده است. عنان طی روزهای اخیر با همه طرف‌های دخیل در بحران سوریه به گفت‌وگو نشست.

 

Share/Save/Bookmark

از استیضاح وزیر کار تا پیام روشده اوباما

یکشنبه, 1391-01-20 20:20
اشکان پارسا

 اشکان پارسا- اعضای مجلس شورای اسلامی در نخستین جلسه رسمی سال ۱۳۹۱ کلید اختلافی تازه با دولت "محمود احمدی‌نژاد" را روشن کردند و این بار انتصاب سعید مرتضوی دادستان سابق تهران به سمت مدیرعاملی صندوق تامین اجتماعی بود که داد مجلسی‌ها را درآورد.

Share/Save/Bookmark

سالی که با تحریم شروع شد

چهارشنبه, 1391-01-16 02:02
اشکان پارسا

می‌گویند سالی که خوش است از بهارش پیداست. با این حساب امسال سال خوشی نخواهد بود. در میانه تعطیلات نوروز طناب تحریم‌ها بر گردن ایران سفت‌تر شد و "باراک اوباما" رییس جمهوری ایالات متحده از آمادگی جهانی برای قطع کامل مراوده نفتی با جمهوری اسلامی خبر داد.

Share/Save/Bookmark

ریزش و رویش‌های سیاسی در سال ۱۳۹۰

دوشنبه, 1390-12-29 04:26
اشکان پارسا

 آرایش نیروهای سیاسی ایران ثبات چندانی ندارد و ریزش‌ها و رویش‌ها در میان حامیان و مخالفان حکومت تبدیل به یک روند مستمر شده است. ریزش و شکاف هم در میان حامیان و هم در میان مخالفان مشخص است. بسیاری از وفاداران به "محمود احمدی‌نژاد" در طول سال گذشته از او فاصله گرفتند و به کمپ هواداران "آیت الله خامنه‌ای" رهبر جمهوری اسلامی پیوستند.

 

پیدایی دو قطبی خامنه ای-احمدی‌نژاد پیامد معارضه و ستیز دو طیف حامیان حکومت برای تقسیم منابع محدود قدرت است که گرچه کمی دیرهنگام، اما سرانجام علنی شد.

 

Share/Save/Bookmark

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

حامیان ما

همیاران ما