خانه | خبر | اخبارایران

آقاتهرانی: در انتخابات آینده رأی ندزدید و تقلب نکنید

دوشنبه, 1390-08-02 12:54
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

مرتضی آقاتهرانی، دبيرکل جبهه پايداری انقلاب اسلامی در همايش استانی اين جبهه تازه تأسيس جريان اصول‌گرا در شهر قم خواستار آن شد که در انتخابات آينده مجلس "رأيی دزديده نشود" و "در انتخابات تقلب صورت نگيرد."

به گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا)، در اين همايش که شامگاه شنبه، ۳۰ مهرماه ۱۳۹۰ در قم برگزار شد، مرتضی آقاتهرانی نماينده مجلس ايران گفت: "اگر واقعأ بنا داريد آدم خوبی به مجلس برود، رأی ندزديد، رأی نخريد و تقلب نکنيد. به قول فوتباليی‌ها جر نزنيد. رفوزه شدن مردانه خيلی بهتر از اين است که آدم دروغکی قبول شود."

آقا تهرانی در ادامه سخنان خود، اين پرسش را مطرح کرد که "مگر می‌‌شود از هر راهی به جايی رسيد. برای مثال، مگر می‌شود از راه ديوار خانه مردم به مسجد رسيد و نماز خواند؟ چه کسی اين فتوا را می‌دهد؟"

دبير کل جبهه پايداری در ادامه سخنان خود گفت: "آيا من می‌توانم روی آبروی مردم سوار شوم، برای اين‌که آبرو پيدا کنم؟ لجن‌مال کنم همه را تا برای خودم کسی شوم؟ ننگ و نفرت بر چنين کارهايی؛ اين کار‌ها غلط است. يا کسی دزدی می‌کند که از مال مردم صدقه دهد در حالی که بايد گفت اين وظيفه تو نيست."

آيت‌الله مهدوی‌کنی، دبير کل جامعه روحانيت مبارز هفته گذشته به جبهه پايداری هشدار داد که اگر به عدم حضور خود در جلسه‌های کميته ۸+۷ ادامه دهند، از جبهه متحد اصول‌گرايان کنار گذاشته می‌شوند

مرتضی آقاتهرانی که از او به‌عنوان معلم اخلاق دولت محمود احمدی‌نژاد ياد می‌شود، تأکيد کرد که "گاهی برخی می‌گويند اگر دروغ نگوييم رأی نمی‌بريم‌ ها؛ من هم جواب می‌دهم، مگر ما از آسمان آمديم که حتماً بايد رأی را ببريم؟"

نماينده تهران در مجلس با انتقاد از اين نظر که "هدف وسيله را توجيه می‌کند" به شرکت‌کنندگان در اين همايش هشدار داد که "هر کسی ممکن است ۱۰ سال ديگر، اکبر گنجی شود، چرا که خود او پيشتر از انقلاب حمايت می‌کرد."

او در پاسخ به اين سئوال که "چرا جبهه پايداری در ائتلاف اصول‌گرايان شرکت نمی‌کند"، "وحدت را به‌خودی خود دارای ارزش ندانست" و گفت: "اگر مجاهدين آمدند و متحد شدند و عليه مملکت ايران، عمليات مرصاد به‌پا کردند، آيا وحدتشان، وحدت خوبی است؟"

مرتضی آقاتهرانی همچنين نسبت به احتمال بروز انحراف در جبهه پايداری تأکيد کرد که "به همين دليل در جمع‌بندی اوليه اين جبهه به اين نتيجه رسيد که زير نظر علما رفته و از نظرات آن‌ها استفاده کند."

اين در شرايطی است که آيت‌الله مهدوی‌کنی، دبير کل جامعه روحانيت مبارز هفته گذشته به جبهه پايداری هشدار داد که اگر به عدم حضور خود در جلسه‌های کميته ۸+۷ ادامه دهند، از جبهه متحد اصول‌گرايان کنار گذاشته می‌شوند.

مهدوی‌کنی در حاشيه افتتاح "مجتمع مذهبی، فرهنگی امام رضا" گفته بود که اگر نمايندگان جبهه پايداری در جلسات شرکت نکنند، کميته اصول‌گران با ترکيب ۷+۶ در انتخابات مجلس نهم شرکت می‌کند.

رئيس مجلس خبرگان رهبری که به‌همراه آيت‌الله محمد يزدی، عضو فقهای شورای نگهبان، محور جبهه متحد اصول‌گرايی قرار گرفته‌اند، "حضور مستقل" جبهه پايداری در انتخابات مجلس نهم را "کار خوبی" ندانست و تأکيد کرد که "اگر ميان اصول‌گرايان ائتلاف نشود، ضرر آن به همه خواهد رسيد."

تشکيل "جبهه پايداری انقلاب اسلامی" و اعلام موجوديت رسمی آن، انتقاد شديد طيف‌های مختلف جريان اصول‌گرا عليه اعضای اين جبهه که عمدتاً متشکل از حاميان سرسخت محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهور ايران و منتقدان و مخالفان جريان موسوم به انحرافی هستند را به‌دنبال داشت.

اين جبهه حول محور و با مرکزيت آيت‌الله مصباح يزدی اعلام موجوديت کرده و برای انتخابات مجلس فعاليت می‌کند.

اعضای اين جبهه در ظاهر از وحدت با ساير اصول‌گرايان و لزوم همبستگی گروه‌های مختلف اصول‌گرا سخن می‌گويند اما به‌نظر می‌رسد تشکيل اين جبهه گره اختلافات و تقابل ميان طيف‌های مختلف در اردوگاه اصول‌گرا را کورتر کرده است.

اعضای اين جبهه، با حضور نمايندگانی از علی لاريجانی و محمدباقر قاليباف در کميته اصول‌گرايان مخالف هستند. چرا که به اعتقاد آن‌ها، اين دو نفر در قبال رويدادهای پس از انتخابات رياست‌ جمهوری سال ۸۸، که از آن به‌عنوان "فتنه" ياد می‌کنند، مواضع شفافی نگرفتند و "مردود" شدند.

در همين حال کميته موسوم به ۸+۷ اصول‌گرايان با هدايت آيت‌الله مهدوی کنی، برای حضور در انتخابات مجلس تلاش می‌کند تا از انشعاب و پراکندگی بيشتر اصول‌گرايان جلوگيری کند، با اين حال افراد حامی محمود احمدی‌نژاد حاضر به پذيرش محوريت آيت الله مهدوی کنی نيستند.

نهمين دوره انتخابات مجلس، روز جمعه ۱۲ اسفندماه امسال در ايران برگزار می‌شود.
 

Share this
Share/Save/Bookmark

اگر مسول انتخابات ! کامران دانشجوست از حالا دنبال کار ديگری بگرديد...!!

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما