بشنوید

 

◄استعفای معاذالخطیب، رهبر ائتلاف مخالفان رژیم دمشق و اختلاف میان گروه‌های مخالف بشاراسد

گفت‌وگوی ایرج ادیب‌زاده با مهرداد خوانساری، کارشناس سیاسی منطقه‌ی خاورمیانه

◄ایران در سالی که گذشت و چشم انداز سال ۹۲ در سه حوزه اقتصاد، سیاست و اجتماعی

گفت‌وگوی پانته‌آ بهرامی با کوروش عرفانی

◄تصویب طرح ممنوعیت کاربرد يورو در معاملات با ايران در سنای آمریکا

گفت‌وگوی سراج‌الدین میردامادی با رضا تقی زاده، کارشناس اقتصادی در گلاسکو

◄اشاره‌ها و نشانه‌های انتخاباتی در سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای در مشهد

◄نوروز در زندان های دهه ۶۰ ایران، چند خاطره نوروزی از آن دوران

 

عکس روز و گالری

زم‌تون

Thursday, March 05, 2020 01:36

دریافت خبرنامک روزانه

ایمیل خود را وارد کنید

خانه

نبض سیاست

جنگ واقعی در مرز، جنگ مجازی در وزارت نفت

سه شنبه, 1391-02-12 13:10
اشکان پارسا

 اشکان پارسا - در هفته‌های اخیر سرنخ خبرهای ایران بیشتر به خارج از مرزهای جغرافیایی ایران می‌رسید و وزن تحولات سیاست خارجی بیش از خبرهای داخلی بود.

 

هفته گذشته نیز اوضاع بر همین منوال بود و خبر توافق ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای انجام گفت‌وگوهای تازه، ادعای ایران برای شبیه‌سازی یک پهپاد آمریکایی، حمله سایبری به سیستم‌های رایانه‌ای وزارت نفت و درگیری مرزی میان سپاه پاسداران و نیروهای گروه نظامی پژاک از جمله مهم‌ترین تحولاتی بود که در نهایت به سیاست خارجی ارتباط می‌یافت.

Share/Save/Bookmark

پل‌های لرزان دیپلماسی ایران

یکشنبه, 1391-02-03 13:28
اشکان پارسا

 اشکان پارسا -سکه‌ خبرها در هفته گذشته گویا به نام "دیپلماسی" ضرب شده بود. ابتدای هفته با خبرهای مربوط به مذاکرات دیپلماتیک درباره برنامه هسته‌ای آغاز شد و انتهای هفته هم خبر تعرض جنسی یک دیپلمات ارشد ایرانی در برزیل به چند دختر نوجوان روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفت.

 

 تنش‌های مرزی میان ایران و امارات بر سر حاکمیت جزیره ابوموسی نیز پای مقام‌های دیپلماتیک را به میان کشید و در همین اثنا، ایران خبر از بازداشت 15 نفر به جرم جاسوسی برای اسراییل داد. امری که تنش‌آلود بودن وضعیت ایران در منطقه و ویرانی پل‌های دیپلماتیک را تایید می‌کند.
Share/Save/Bookmark

دامنه خبرها از ابوموسی تا استانبول

شنبه, 1391-01-26 20:19
اشکان پارسا

 اشکان پارسا - در هفته‌ای که گذشت، نگاه‌ها به استانبول ختم شد؛ شهری شرقی- غربی که آسیا و اروپا را به هم پیوند داده و قرار است که روز شنبه (26 فروردین) میزبان مذاکرات اتمی میان ایران و اعضای دایم شورای امنیت به همراه آلمان باشد.

 

Share/Save/Bookmark

از استیضاح وزیر کار تا پیام روشده اوباما

یکشنبه, 1391-01-20 20:20
اشکان پارسا

 اشکان پارسا- اعضای مجلس شورای اسلامی در نخستین جلسه رسمی سال ۱۳۹۱ کلید اختلافی تازه با دولت "محمود احمدی‌نژاد" را روشن کردند و این بار انتصاب سعید مرتضوی دادستان سابق تهران به سمت مدیرعاملی صندوق تامین اجتماعی بود که داد مجلسی‌ها را درآورد.

Share/Save/Bookmark

دعوا با چاشنی شوخی

یکشنبه, 1390-12-28 02:57
اشکان پارسا

 خبرهای سیاسی معمولا در آخرین روزهای هر سال معمولا فروکش می‌کند و همه خبر‌ها تحت تاثیر تعطیلات نوروز قرار می‌گیرد اما امسال درست یک روز بعد از چهارشنبه سوری یکی از مهم‌ترین اتفاق‌های سال رقم خورد و محمود احمدی‌نژاد برای پاسخگویی به سوالات ۱۰ گانه نمایندگان منتقد به مجلس آمد.

پاسخ‌های او اما نه فقط منتقدانش را متقاعد نکرد بلکه به نارضایتی و عصبانیت آن‌ها دامن زد.
Share/Save/Bookmark

از پیام خاتمی تا گزارش احمد شهید

شنبه, 1390-12-20 17:22
اشکان پارسا

 مهم‌ترین تحولات سیاسی نیمه نخست هفته گذشته مربوط به اعلام نتایج انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پیام "محمد خاتمی" رییس جمهوری پیشین ایران درباره دلیل مشارکت‌اش در این انتخابات بود.

Share/Save/Bookmark

انتخابات مجلس ایران- انتخاب آخرِ اوباما

دوشنبه, 1390-12-15 02:22
اشکان پارسا

 فضای سیاسی ایران در هفته گذشته تحت تاثیر برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بود. خبر‌های مربوط به رد صلاحیت‌ کاندیداها توسط شورای نگهبان قانون اساسی، مناظره‌های انتخاباتی ، تبلیغات انتخابات و موضع گروه‌های اپوزسیون، فضای غالب را در رسانه‌های فارسی زبان داخل و خارج ایران به خود اختصاص دادند.

 

این انتخابات روز جمعه در فضایی قابل پیش‌بینی برگزار شد و تنها حاشیه غیرمنتظره‌اش حضور "محمد خاتمی" رییس جمهوری پیشین ایران در این رای‌گیری بود.

 

درست در همین روز  "باراک اوباما" رییس جمهوری آمریکا طی یک مصاحبه از  احتمال به‌کارگیری گزینه نظامی علیه تاسیسات هسته‌ای ایران سخن گفت و تاکید کرد که کشورش درباره به‌کارگیری این تهدید بلوف نمی‌زند.

Share/Save/Bookmark

تبلیغات انتخاباتی و تهدیدهای اتمی

دوشنبه, 1390-12-08 17:30
اشکان پارسا

 انتخابات نهمین دوره مجاس شورای اسلامی جمعه این هفته برگزار خواهد شد و گروه‌های حامی حکومت در حال تبلیغ برای کاندیداهای مورد نظر خود هستند. خبرهای مربوط به این انتخابات به محتوای غالب در رسانه‌های داخلی ایران تبدیل شده، حال آنکه رسانه‌های مخالفان حکومت خبرهای مربوط به تحریم انتخابات، فراخوان‌های اعتراضی و وضعیت زندانیان سیاسی را برجسته کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

سرکوب سبزها، مذاکره با غرب

دوشنبه, 1390-12-01 18:55
اشکان پارسا

فضای رسانه‌ای روزهای ابتدایی هفته گذشته تحت تاثیر فراخوان گروه‌های هوادار جنبش سبز برای برگزاری اعتراض خیابانی در سالگرد حصر خانگی میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد بود. در موعد مقرر گروهی از مخالفان وضع موجود به خیابان آمدند و آنچه بیشتر شاهدان عینی به آن تاکید می‌کردند چهره امنیتی-پلیسی تهران در روز برگزاری اعتراض‌ها بود. هم‌راستا با این التهاب سیاسی در عرصه اقتصادی نیز بحران در بازار ارز و طلا با واکنش وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی منجر شد و او در سخنانی فاش کرد که گروهی از خودی‌های نظام در ماجرای بحران بازار ارز و سکه دست داشته‌اند.

Share/Save/Bookmark

هفته ای که به تحریم و تهدید گذشت

دوشنبه, 1390-11-17 00:24
اشکان پارسا

 شاید بتوان مهم‌ترین شوک خبری هفته گذشته را مربوط به مراسم استقبال نمادین از "آیت الله خمینی" رهبر جمهوری اسلامی دانست که در میان افکار عمومی به "امام مقوایی" معروف شد.

علاوه بر آن، انتشار خبر گروگانگیری خانواده یکی از کارمندان بخش فارسی "بی‌بی سی" و بازجویی آنلاین از خبرنگار بی‌بی سی در لندن شوک خبری دیگری بود که فضای رسانه‌ای ایران را تحت تاثیر قرار داد.

Share/Save/Bookmark

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

حامیان ما

همیاران ما