بشنوید

 

◄استعفای معاذالخطیب، رهبر ائتلاف مخالفان رژیم دمشق و اختلاف میان گروه‌های مخالف بشاراسد

گفت‌وگوی ایرج ادیب‌زاده با مهرداد خوانساری، کارشناس سیاسی منطقه‌ی خاورمیانه

◄ایران در سالی که گذشت و چشم انداز سال ۹۲ در سه حوزه اقتصاد، سیاست و اجتماعی

گفت‌وگوی پانته‌آ بهرامی با کوروش عرفانی

◄تصویب طرح ممنوعیت کاربرد يورو در معاملات با ايران در سنای آمریکا

گفت‌وگوی سراج‌الدین میردامادی با رضا تقی زاده، کارشناس اقتصادی در گلاسکو

◄اشاره‌ها و نشانه‌های انتخاباتی در سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای در مشهد

◄نوروز در زندان های دهه ۶۰ ایران، چند خاطره نوروزی از آن دوران

 

عکس روز و گالری

زم‌تون

Monday, March 30, 2020 01:16

دریافت خبرنامک روزانه

ایمیل خود را وارد کنید

خانه

نعیمه دوستدار

۱۳۹۱، برگی ار تقویم نقض حقوق انسانی

پنجشنبه, 1392-01-01 03:08

نعیمه دوستدار - یک سال دیگر بر ایران گذشت؛ سالی که انتشار اخبار بازداشت و شکنجه و اعدام، همواره در صدر اخبار حوزه حقوق انسانی قرار داشت.

 

شهروندان در گروه‌های سنی گوناگون و متعلق به اقوام و اصناف مختلف، شاهد از بین رفتن ساده‌ترین حقوق خود بودند و در معرض بیشترین تهدیدها و ناامنی‌ها قرار گرفتند. این گزارش، تنها به برخی از موارد نقض حقوق بشر در ایران می‌پردازد.

Share/Save/Bookmark

ایران، دشمن بزرگ اینترنت

سه شنبه, 1391-12-22 00:51

نعیمه دوستدار - اینترنت این روزها هوای تنفس بسیاری از اهالی کره زمین است. ارتباط با جهان پیرامون، کسب خبر، رابطه با دیگران، تفریح و سرگرمی همه در این فضای بی‌انتهای مجازی شکل می‌گیرد.

 

اینترنت اکنون جای بسیاری از شیوه‌های ارتباطی را به خوبی پر کرده است؛ تلفن و رادیو و تلویزیون همزمان از راه اینترنت در دسترس‌اند و تصور زندگی به دور از اینترنت، برای کاربران آن آسان نیست. در این روزگار، سانسور اینترنت، مهم‌ترین شکل سانسور است.

Share/Save/Bookmark

زنان، رسانه‌ها و افکار عمومی

پنجشنبه, 1391-12-17 13:16
نعیمه دوستدار

نعیمه دوستدار - زنان ایران مخاطب بسیاری از مطبوعات هستند، اما در ایران نشریه‌ای که تصویری از مطالبات برابری‌خواهانه ارائه دهد و زنان را با حقوق اساسی‌شان آشنا کند، منتشر نمی‌شود.

 

فعالان حقوق زنان در ایران جزو مخالفان حکومت محسوب می‌شوند و معمولاً با برخوردهای قانونی مواجه‌اند، به همین دلیل در ایران چیزی به عنوان مجله فمینیستی وجود ندارد. نگاه سیاسی حکومت به موضوع زنان، هرگونه فعالیت در حوزه حقوق زنان را فعالیت سیاسی و غیرقانونی تلقی می‌کند. باقی نشریاتی هم که با نام زنان منتشر می‌شوند، دغدغه‌ای برای شکل دادن افکار عمومی زنان در مسیر مطالبات جنسیتی و انسانی ندارند.

Share/Save/Bookmark

قاضی مرتضوی در دادگاه روزنامه‌نگاران

سه شنبه, 1391-12-08 10:10

نعیمه دوستدار - «بعد از گذشت سال‌ها از آن روزهای تلخ زندان و بازجویی و احضارهای هر روزه، هنوز هم وقتی می‌خواهم درباره سعید مرتضوی حرف بزنم، به شدت یخ می‌کنم؛ اینقدر که استخوان دستانم از سوزش سرما، درد می‌گیرد و تمرکزم را هم از دست می‌دهم.»*

Share/Save/Bookmark

ایران در رویای عدالت اجتماعی

چهارشنبه, 1391-12-02 11:19
نعیمه دوستدار

نعیمه دوستدار - بیستم فوریه در تقویم جهانی، روز عدالت اجتماعی نامگذاری شده است؛ روزی برای یادبود یکی از قدیمی‌ترین بحث‌های فلسفه سیاسی و یکی از مهم‌ترین آرمان‌های بشر در گذشته و حال.

Share/Save/Bookmark

افسردگی، تورم و بحران اقتصادی

دوشنبه, 1391-11-30 11:24

نعیمه دوستدار - شادکامی اقتصادی چیست؟ آیا میان پول، ثروت، سیاست و اجتماع رابطه مستقیمی وجود دارد؟ هر‌چند ممکن است افراد بر اساس هویت فردی خود به جست‌و‌جوی ثروت و شادکامی برخیزند، اما آیا می‌توان سیاست‌های کلان دولت‌ها را در تولید یا از میان بردن این احساس نادیده گرفت؟

 

به نظر می‌‌رسد مجموعه عوامل اقتصادی و مادی،‌ می‌توانند بر سلامت و شادی روحی و روانی انسان تاثیر بگذارند. این تاثیر اما احتمالاً تنها در صورتی مثبت و موثر خواهد بود که جامعه، بر اساس سیاستگذاری‌های جامع و علمی اداره شود نه اینکه بی‌برنامگی دولت، دستاورد‌ها و دست‌رنج مردم را هم به باد بدهد.

Share/Save/Bookmark

حجاب اختیاری و آوازخوانی «ارمیا»

چهارشنبه, 1391-11-25 12:33

نعیمه دوستدار - عده‌ای به اعتماد به نفسش آفرین می‌گویند و از اینکه اظهار نظر دیگران و باورهای مسلمانان متعصب را سد راه ندیده و خود را در معرض قضاوت دیگران گذاشته است، به او تبریک می‌گویند.

Share/Save/Bookmark

سرکوب روزنامه‌نگاران و هیجان انتخاباتی

چهارشنبه, 1391-11-18 17:54

نعیمه دوستدار- برای استقبال از جشن‌های پیروزی انقلاب در ایران، امسال حکومت برنامه‌های متفاوتی تدارک دیده بود: اعدام، قطع انگشتان دست و بازداشت و تهدید روزنامه‌نگاران. این اتفاق‌های به ظاهر بی‌ربط، با زنجیری نامرئی به هم وصل شده‌اند: انتخابات آزاد، اصطلاحی که حالا در ادبیات سیاسی ایران معنای تازه‌ای دارد.

Share/Save/Bookmark

افزایش سرطان در ایران

دوشنبه, 1391-11-16 13:05
نعیمه دوستدار

نعیمه دوستدار- «سبک زندگی‌تان را عوض کنید تا سرطان نگیرید.» این توصیه‌ای است که متخصصان سرطان به مردم سراسر جهان می‌کنند.

Share/Save/Bookmark

دیدبان زنان؛ وعده‌ها، امیدها و تهدیدها‬

شنبه, 1391-11-07 16:58

نعیمه دوستدار - در حالی که همچنان تلاش‌های فعالان زنان برای اعلام مخالفت و اعتراض نسبت به لایحه محدودکننده زنان در خروج از کشور ادامه دارد، نمایندگان زن مجلس هم به صف معترضان پیوسته‌اند.

 

در کنار اخبار مربوط به گذرنامه زنان و اجازه خروج آنها، این هفته هم موضوعات مربوط به زنان در میان اخبار مهم دیده می‌شد. از تلاش برای محدود کردن مکالمات تلفنی تصویری به بهانه‌ای چون رعایت حریم محرم و نامحرم گرفته تا وعده‌های تبلیغاتی پیش از موعد برای جذب آرای زنان در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو.

 

Share/Save/Bookmark

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

حامیان ما

همیاران ما