بشنوید

 

◄استعفای معاذالخطیب، رهبر ائتلاف مخالفان رژیم دمشق و اختلاف میان گروه‌های مخالف بشاراسد

گفت‌وگوی ایرج ادیب‌زاده با مهرداد خوانساری، کارشناس سیاسی منطقه‌ی خاورمیانه

◄ایران در سالی که گذشت و چشم انداز سال ۹۲ در سه حوزه اقتصاد، سیاست و اجتماعی

گفت‌وگوی پانته‌آ بهرامی با کوروش عرفانی

◄تصویب طرح ممنوعیت کاربرد يورو در معاملات با ايران در سنای آمریکا

گفت‌وگوی سراج‌الدین میردامادی با رضا تقی زاده، کارشناس اقتصادی در گلاسکو

◄اشاره‌ها و نشانه‌های انتخاباتی در سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای در مشهد

◄نوروز در زندان های دهه ۶۰ ایران، چند خاطره نوروزی از آن دوران

 

عکس روز و گالری

زم‌تون

Wednesday, March 25, 2020 06:35

دریافت خبرنامک روزانه

ایمیل خود را وارد کنید

خانه

علی اسکندرزاده

فرهنگ و تاریخ نشئگی

چهارشنبه, 1391-04-07 20:17
گروه فرهنگ، اجرای رادیویی از علی اسکندرزاده

ماده‌ی مخدر از نظر فرهنگی، اجتماعی و طبی چه معنا و اهمیتی دارد؟ آیا می‌توان با توجه به جایگاه اجتماعی و فرهنگی مواد مخدر در جوامع گوناگون به سادگی به چنین پرسشی پاسخ داد؟ برای مثال آیا می‌توان جایگاهی را که «تریاک» از نظر فرهنگی اجتماعی در مشرق زمین از آن برخوردار است با الکل در کشورهای غربی مقایسه کرد؟ چه اتفاقی می‌افتد که گاهی یک ماده‌ی مخدر در جامعه رواج پیدا می‌کند و گاهی ماده‌ی دیگری؟

Share/Save/Bookmark

عزاداری یک نسل بی‌پدر

سه شنبه, 1390-05-18 07:56
علی اسکندرزاده

علی اسکندرزاده - فکرش را بکنید، یک لحظه پیش خودتان تصور کنید که خدمت سربازی شما تازه تمام شده که خبردار می‌شوید یکی از عزیزان‌تان، مثلاً خدای نکرده پدرتان به یک بیماری خیلی بد مبتلا شده. این بیماری آن‌قدر بدخیم است که پزشکان از بیمار قطع امید کرده‌اند. در این شرایط چه می‌کنید؟

Share/Save/Bookmark

یک فصل‌نامه‌ی فروتن

سه شنبه, 1390-05-11 11:04
علی اسکندرزاده

علی اسکندرزاده - فصل‌نامه‌های ادبی، اجتماعی و هنری که به زبان فارسی در خارج از ایران منتشر می‌شوند، نه تنها با مشکلات متعارف پخش کتاب در خارج از ایران رویارو هستند، بلکه مشکلات مضاعفی هم به آن‌ها تحمیل می‌شود. برای مثال یک فصل‌نامه باید قاعدتاً به موقع منتشر شود، حلقه‌ی ثابتی از خوانندگان آن را مشترک باشند، بتواند هزینه‌ی سنگین پست کتاب در اروپا و آمریکای شمالی را تحمل کند و علاوه بر این هر فصل مطالب متنوعی به خوانندگانش عرضه کند.

Share/Save/Bookmark

«باران» در دو فصل زمستان و بهار

سه شنبه, 1390-05-04 09:36
علی اسکندرزاده

علی اسکندرزاده - نشر باران در سوئد که به مدیریت مسعود مافان اداره می‌شود، در بیستمین سالگرد تأسیس‌اش دو شماره ۲۸ و ۲۹ فصل‌نامه‌ی ادبی باران را در یک مجلد منتشر کرد. این دو شماره، ویژه‌ی زمستان ۱۳۸۹ و بهار ۱۳۹۰‌هستند و با یک فصل تأخیر منتشر می‌شوند.

Share/Save/Bookmark

زنان زیبا در تاریخ هنر

سه شنبه, 1390-04-28 07:33
علی اسکندرزاده

علی اسکندرزاده - بانوان ایرانی که هر سال در آغاز تابستان به بهانه‌ی بالا بردن سطح عفاف در جامعه و مبارزه با بدحجابی با طرح ارتقای امنیت اجتماعی روبرو هستند، شاید فراموش کرده باشند که درباره‌ی آرایش مو و چگونگی شانه زدن موهای یک زن می‌توان کتاب‌ها نوشت و اصولاً این موضوع که از آن در ادبیات کهن فارسی به‌عنوان «زیبایی کمال مطلوب زنانه» یاد کرده‌اند، یکی از مهم‌ترین موضوعات فرهنگ و هنر در جهان است.

Share/Save/Bookmark

پیامبران قلابی و فیلسوفان بد

سه شنبه, 1390-03-31 10:32
علی اسکندرزاده

علی اسکندرزاده - فیلیپ بلوم، تاریخدان آلمانی در کتابی که اخیراً با نام «پیامبران بد» منتشر کرده، به اندیشمندان دوران روشنگری می‌پردازد. بلوم در این کتاب نشان می‌دهد که بسیاری از گفتمان‌های روشنفکران غربی در زمینه‌های رویارویی تمدن‌ها و ضدیت مذاهب ابراهیمی با هم، بسیاری از بحث‌های اجتماعی مثل همزیستی مسالمت‌آمیز اقوام مهاجر در جوامع غربی، در دوران روشنگری و در اندیشه‌های دیدرو ریشه دارد.

Share/Save/Bookmark

آخرین سالارمرد

سه شنبه, 1390-03-03 14:07
علی اسکندرزاده

علی اسکندرزاده - وقتی بحث معرفی کتاب می‌شود، به‌خصوص وقتی که می‌خواهیم کتاب‌های جهانی را معرفی کنیم، بیشتر مایلیم به کتاب‌هایی که در کشورهای اروپایی و در آمریکای شمالی منتشر شده‌اند، بپردازیم.

Share/Save/Bookmark

همزیستی با ممیزان

پنجشنبه, 1390-02-08 11:46
علی اسکندزاده

علی اسکندرزاده – بهمن دری اخوی، معاون وزیر ارشاد در گفت‌‌و‌گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ادعا می‌کند که هر سال هفتاد هزار عنوان کتاب در ایران منتشر می‌شود.

 

Share/Save/Bookmark

آثار هنرمندان ایرانی در پاریس

دوشنبه, 1390-01-29 11:54
علی اسکندرزاده

علی اسکندرزاده- در هفته‌ای که گذشت، در عالم هنر چه رویدادهایی در جهان اتفاق افتاد؟ چه نمایشگاه‌هایی در موزه‌ها و گالری‌های مهم جهان به نمایش گذاشته شد؟ چه کنسرت‌هایی در پایتخت‌ها و متروپل‌های مهم جهان برگزار شد، چه فیلم‌هایی بر پرده‌ی سینماهای جهان به نمایش درآمد و کدام هنرمندان خبرساز شدند؟ خلاصه: نبض هنر در کدام بخش از کره‌ی نه‌چندان بزرگ خاکی ما تبپیدن گرفت و اقبال الاهه‌ی هنر به چه کسی روی آورد و از چه کسی روی برگرداند؟ آیا هنرمندان ایرانی هم در این رویدادها سهمی داشتند؟

Share/Save/Bookmark

شنل پاره و معجون عشق

پنجشنبه, 1390-01-25 11:57
علی اسکندزاده

علی اسکندرزاده - نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۴ تا ۲۴ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۰ با شعار «ارتقای معرفت دینی و بصیرت فرهنگی در سال جهاد اقتصادی» برگزار می‌شود. با وجود آن‌که نمایشگاه کتاب تهران بیشتر به یک فروشگاه بزرگ شباهت دارد تا به یک نمایشگاه واقعی به‌عنوان مکانی برای آشنایی نویسندگان و ناشران از سراسر جهان و محلی برای تبادل فرهنگی، اما هر چه هست، این نمایشگاه به‌رغم همه‌ی حاشیه‌هایش فرصت مغتنمی است برای ناشران که آثار ادبیات خلاق را به حلقه‌ی گسترده‌تری از کتاب‌خوانان و کتاب‌دوستان عرضه کنند.

Share/Save/Bookmark

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

حامیان ما

همیاران ما