خانه

کله مربعی (دهم)- تفسیر

شنبه, 1391-05-07 17:24
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

مانا نیستانی

Share this
Share/Save/Bookmark

کلاف سیمانی پشت حجاب پیشانی!

دگماتیسم.

یکی از بهترین کاریکاتورهایی که از مانا دیدم.. به زیبایی نشون می ده که خشک مغزان کله مربعی همه چیز رو بر اساس مغز خشک و بستۀ خودشون تعبیر و تفسیر می کنن..حتی یک دایره رو که هیچ سنخیتی با مریع نداره رو تشکیل شده از مربع می ببینند ... چقدر این کاریکاتور شبیه افکار خشک مغزان مسلمانه .. کسایی که بجز افکار بسته و محدود خودشون هیچ تعبیر و تفسیر دیگه ای رو قبول نمی کنن و تمام تلاششون اینه که هستی رو بر اساس همون افکار پوچشون تفسیر کنن .. کم نمی شنویم و نمی خونیم که هر روز یک عده مسلمان نادان از توی قرآنشون یک نظریه علمی رو بیرون می کشن و سعی می کنن علم رو که در تضاد کامل با دین و افکار بستشونه بر اساس همون افکار تفسیر کنند .. عجیبتر اینکه تا به حال حتی یک نفر از این مسلمانان پژوهشگر پیدا نشده که از داخل قرآن یک مطلب علمی رو بیرون بکشه و قبل اثباتش توسط علم به جهانیان عرضه کنه

منظور از کله مربع همان کله سیا یأ غیر خودی‌ها است که در دایره شاه و آخوند گیر نمی‌کند ،
جرات کرده لوله نافش را از آنها ببرد.وابسته مالی این و آن نباشد.سرش در توبره آخوند و یأ در آغل دشمنان خارجی مردم و کشور ایران نباشد.
حرف کسی‌ را باور کن که نان از گردهٔ خود میخورد نه‌ از نوکری استعمار خارجی یأ استبداد داخلی‌.

من کسی‌ را به‌‌ خاطر فرم کله آاش محکوم نمی‌کنم. هیتلر و نازیست‌ها کله را اندازه می‌گرفتن و بر اساس آن قضات میشد و آدمها را در کوره میسوزاندند.
قضات انسان براساس ظاهرش، ایده‌اش و یأ اعتقادات اش، مظهر نژاد پرستی و راسیسم است، از طرف هر کسی باشد، توجیه پذیر هم نیست .

متعجب‌ام چرا کسی‌ اینجا متذکر نشده، شاید هم, کامنتش چاپ نشده،

دایره ملهِم حس روان بودن است برای من، چرخیدن بدون درماندگی در گوشه های شکسته ی موروثی. یک نقطه ی متمرکز در مرکز دارد که محور حرکت این چرخ است. ساده است گرچه تئوری دارد و هم آگاهی و هم اندیشه ی کانتی. کله مربعی باری، رنگ فرهنگ و جامعه ی مربع زده اش را به هر محصول دایرستان که به دستش رسد می زند. از امری ساده که روانی ایجاد می کند چنان مجمع المربعات پیچیده ای می بافد که هر نوع انگیزه ای برای حرکت را مسلخیست.

شبیه اصلاح طلبانی مانند خاتمی است که هنوز می خواهند در "دایره ی" تنگ رژیم اصلاح کنند و وانمود کنند رفتارشان در این دایره شبیه عقل است.

آزادی اندیشهٔ را نمیشه از کسی‌ گرفت، چه به مربع فکر کند یأ دایره ،این بعضی‌ها را عصبانی میکند. چون میخواهد همه مثل او فکر کنند.

حالا من فکر میکردم که این اشاره به افراد با تفکر یک بعدی داره!
یک کله مربعی که افکارش فقط مربعه، در برخورد با شکل دیگری (دایره) باز هم همونطور مربعی فکر میکنه منتها در غالب دایره!
و این جماعت هم چنان از خود راضی و مطمئن هم صحبت میکنن که هر کی اونا رو نشناسه فکر میکنه حق با اونهاست در حالیکه بنای کار اونها فریب (اون هم فریب آدمهای بیسواد و یک بعدی دیگه) و دغل بازی مبتنی بر مغلطه است!
نگاه کنید چطور با بدن کشیده (سر کمی به عقب خم شده) دست به پشت، چنان با اطمینان صحبت میکنه که کله مربعی دیگه احتمالاً احتمال کوچکترین اشتباه رو در گفتار او نمیده!
این یکی از معضلات بزرگ جامعه ی ماست! یک بعدی نگرها در غالب عالمان جامعه، بلطف مذهب اسلام!

خوب، خیلی اطمینان داشتم که منظور مانا همینه و فکر هم نمیکردم کسی به این نگرش اشاره ای بکنه، اما مثل اینکه اشتباه میکردم!
یکی از دوستان در پائین درست میگفت که هر کس نگرش و برداشت خودش رو داره و لزوماً یک کاریکاتور یک معنی خاص برای همه نمیده!
آذرخش

مانا: با توجه به این که دو کاراکتر کله مربعی دارند خارج از گفتمان پوپولیستی جامعه شان صحبت نکرده اند. تشخیص نبوغ از حماقت هم اتفاقا به این راحتی نیست. گاهی حماقت سرشار با نبوغ اشتباه گرفته می شود چنانکه بسیاری معتقدند احمدی نژاد نابغه هزاره سوم است. در ضمن همیشه تعداد قابل توجهی کارهای بدون شرحم را تفسیرهای خوب و خواندنی می کنند. از جمله همینجا زیر کله مربعی دهم. چه از ایشان و چه از کسانی که تفسیرشان از ذهنیت من بدور است بابت نوشتن کامنت هایشان تشکر می کنم

اگر کسی فکر میکند دایره از مربع های متعدد درست شده است، خواسته یا ناخواسته ،نانغه و خلاق است(حالا هر چند منظور راسم برعکس او باشد! )به چند دلیل علمی. ١)-- ارشمیدوس نابغه باستان از همین طریق ( یعنی از روی چندضلعی های منتظم(که مهمترینش مربع است) عدد پی( برای محاسبه سطح و محیط دایره) را کشف کرد. و روی قبر او رسم یک مربع محاط در( درون ) یک دایره است.٢)-- رسم دایره بدون پرگار یا شابلون ،فقط و فقط از طریق مربع یا نصف مربع (مثلث قائمه متساوی الساقین) امکان پذیر است.٣)--- یک دلیل غیر ریاضی هم در خاتمه:همه نوابغ برعکس گفتمان غالب و پوپولیستی زمان خود ( مد روز) شنا میکرده اند. آزاد

کسی که مربع فکر میکند همه چیز را مربع میبیند و تفسیر میکند
بعضی ها برای پذیرفتن هر چیز (هر چند بدیهی باشد) نیاز به جمله ای از کتاب خاص یا کلامی از افراد خاص دارند.
بعضی ها فکر میکنند اگر به گونه دیگری فکر کنند دیر یا زود سوسک خواهند شد.
بعضی ها به خودشان جرأت فکر کردن به شکل دیگر را نمیدهند
این کله مربعی ها هرگز با کله دایره ای ها نمیچرخند و آنان را بیگانه میپندارند.
کله مربعی ها حتااگر در دنیایی از دایره زندگی کنند با توجیه و تفسیرهایی که بسیاری وقتها پایه و اساس عقلی ندارد همه چیز را به مربع ترجمه میکنند و همچنان در دنیای مربعی خود زندگی میکنند .

از مانای کله دایره ای سپاسگزارم که هر از گاهی با پیامی هر چند در لفاف ، دنبای غرق در مربع ما را روشن میکند تا شاید من کم اندیشه هم بتوانم برای لحظاتی ، گسترده تر فکر کنم.
درود بر مانا

این هم یک دیدگاه:
ترکیب یک چیز میتواند متفاوت از اجزای آن باشد.
شما میتوانید به یک سری چیزهای خوب یا بد اعتقاد داشته باشید اما مجموعه آنها ویژگی برعکسی داشته باشد. یعنی ترکیب بدی از اجزای خوب یا ترکیب خوبی از اجزای بد.  
به نظر من مانا میگوید در کنار اینکه در چارچوب اعتقادی خودتان فکر و عمل میکنید ، مراقب باشید تصویر بزرگ مجموعه فکرها و کارهای شما موضوع مهم تر و فراموش شده ای نباشد.
اعتقاد مذهبی مهم است. میهن دوستی مهم است. گذراندن زندگی مهم است و مرغ خوردن هم مهم است. اما مراقب باشید مجموعه اینها سبب مشارکت شما در چیزی نشود که آنرا نمیخواهید.
بسیارند کسانی که یک آب نبات به شما بدهند و ثروت شما را به یغما برند.
به نظر من بزرگترین ثروت ما فرهنگ ما و خوبی های ماست که جز اندکی از آن نمانده . بیاید در نگهداری آن بکوشیم.
 

فکر نکنم به موضوع خاصی مرتبط باشه اصولا پای هر کاریکاتور مانا یه تفسیرهایی ملت مینویسن که همه چیز هست جز اون چیزی که خود مانا میخواسته بگه. حالا صدای مانا هم دراومده از این تفسیرهای مربعی ای که از کاریکاتوراش میکنن

تفسیر این تصویر مکرمه مجللله، ارواحنا فدا، اینست که آن فرد دارد توجیه می‌کند که دایره وجود خارجی ندارد، و در حقیقت ترکیبی از هزاران مربع کوچکتر است که دایره را به وجود میاورد.

همانگونه که محمود احمدی نژاد گفت ، خدا دنیا و پیامبران قبل را برای اسلام آفریده، و مسیح و موسی‌ مسلمان بوده‌اند. البته این درک شخصی‌ من بود ، و در آینده مردانی از خاک پارس قیام خواهند

کرد و سه‌ چهار جلد کتاب کلفت در تفسیر این معجزه خواهند نوشت.

خوب مسلمه، دگر جنس گرایان نگاه متفاوتی از همجنسگرایان به مساتل دارند. در این جا در مورد یک حلقه یا یک صفر بزرگ .همه که قرار نیست از عینک یا سوراخ کلید دلخواه شما به تماشا بنشینند. ناهید.

کسی میدونه این یعنی چه؟
یکی بیاد (بجز خود مانا) شرح بده که این کاریکاتور یعنی جه؟
به چه چیزی اشاره میکنه؟
آذرخش

***: شرط را باختید.

دوست گرامی، زیبا گفتید: که اسلام را مردم سالار میخواهند جلو دهند و سیب را هویج. اما واقعیتش این است این ها خیار چنبر سبز را نشان دادند نه هویج که غذای خرگوش است.

اصلاح طلب ها به دنبال تعمیر و پنچرگیری نظام حاکم اند . وقتی میتوانستند در انجمن های اسلامی دانشگاهها و "دفترتحکیم وحشت" تیغ و گونی بر لب و دهان دختران زیبارو به بهانه اسلام و امام میکشیدند. امروز آواره شدند.و برای رد گم کنی نعل وارونه زدند. در دنیای سیاست و سیاسی بازی مدعی آنچه میگوید یا میکشد مهم نیست . بلکه آنچه بوده و در واقع هست،مهم است. شیادی و خر رنگ کردن و به نرخ گوره خر فروختن به مشتریانی آزادی و انسانیت و حقوق بشر خیانت به آزاردی و بشر و تمام خونهای ریخته شده در این سی و اندی سال در این راه بوده و هست.

همه میخوان بگن که: "من" تافته جدا بافتم. اما تو هم همون ع..ی دوست عزیز . از کوزه همون تراود که در اوست.

برای ایرانی جماعت شکم مهمه. کجا مرغ میدند؟ کله تعطیل است.

مسئله اینه که، اگر کسی که انتقاد میکند باید یاد بگیرد انتقاد هم بپذیرد. نقد پذیری یک فرهنگ اجتماعی است ،نگاه کردن در آینه برای بعصی ها گویا مشکل است. درهز صورت آینه شکستن علاج نیست. کسی که جهت انجام کاری پول میگیرد ناز ندارد.

تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.

از بهترین کارهای است که تاکنون در این زمینه دیده ام. بعضی از مردم فکر می کنند که با علم تاویل متن می توان سیب را به هویج واسلام را به مردم سالاری تبدیل کرد ؛و چون این تصور ،ایجاد تقاضا کرده است ؛متاسفانه عده ای شعبده باز هم به عرضه مشغولند.

شرط میبندم این در مورد کاریکاتور قبلی تیر اندازی در فیلم بتمن و کامنت های بعضی از دوستان بود که مساله گفته بودند ، تیر اندازی از جلو انجام شده ، نه از پشت! یا اینکه مقتول ها افراد جوان بودند ، نه پیر مرد !!!!!!!!

ارسال کردن دیدگاه جدید

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما