بشنوید

 

◄استعفای معاذالخطیب، رهبر ائتلاف مخالفان رژیم دمشق و اختلاف میان گروه‌های مخالف بشاراسد

گفت‌وگوی ایرج ادیب‌زاده با مهرداد خوانساری، کارشناس سیاسی منطقه‌ی خاورمیانه

◄ایران در سالی که گذشت و چشم انداز سال ۹۲ در سه حوزه اقتصاد، سیاست و اجتماعی

گفت‌وگوی پانته‌آ بهرامی با کوروش عرفانی

◄تصویب طرح ممنوعیت کاربرد يورو در معاملات با ايران در سنای آمریکا

گفت‌وگوی سراج‌الدین میردامادی با رضا تقی زاده، کارشناس اقتصادی در گلاسکو

◄اشاره‌ها و نشانه‌های انتخاباتی در سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای در مشهد

◄نوروز در زندان های دهه ۶۰ ایران، چند خاطره نوروزی از آن دوران

 

عکس روز و گالری

زم‌تون

Friday, March 20, 2020 09:19

دریافت خبرنامک روزانه

ایمیل خود را وارد کنید

خانه

همجنسگرایی

آیا خدا با همجنسگرایان است؟

شنبه, 1391-12-12 08:52
آوات عیار و سارا روشن

آوات عیار و سارا روشن - بسیاری از مردم، ادیان، باورهای دینی و فرهنگ مذهبی را منشاء خشونت به دگرباشان جنسی می‌دانند. باورهای همجنسگراهراس مذهبی و برداشت‌های ایدئولوژیک از طبیعت و تکامل انسان در یک تکامل تاریخی، از خوانش‌های دین باوران از متون مذهبی و رابطه با خدا (چه متعالی یگانه و چه متعالی چندگانه)، به دنیای معاصر ما رسیده‌اند. همه ادیان ابراهیمی به واسطه داستان لوط، همجنسگرایی را گناه می‌شمارند؛ اما آیا خوانش دینداران معاصر از این داستان می‌تواند تغییر کند؟

Share/Save/Bookmark

خانه پرنقش و خیال مردانگی

شنبه, 1391-12-05 11:05
کارا عبدلملکی

کارا عبدلملکی – «آکادمی موسیقی گوگوش» نیاز به معرفی ندارد، مانند صد‌ها برنامه‌ای که از شبکه‌هایی مانند «من و تو» و «فارسی۱» پخش می‌شوند، این برنامه نیز در ایران و در میان ایرانیان طرفداران بسیاری پیدا کرده است. این برنامه شبیه برنامه‌های تلوزیونی پرطرفدار و عامه پسند مانند American Idol، The X-Factor، Britain’s Got Talent در آمریکای شمالی و اروپاست که به شوهای استعدادیابی یا Talent Show معروف هستند.

Share/Save/Bookmark

روایت مریم، زن همجنسگرای ایرانی

دوشنبه, 1391-11-23 12:40
See video

جنبش‌های حق‌خواهی برای همجنسگرایان که از سال‌های ۱۹۶۰ در آمریکای شمالی و اروپا آغاز شد، اکنون به جایی رسیده‌اند که اصلاح قوانین خشونت‌آمیز و تبعیض‌آمیز را خواهان‌اند. جرم‌زدایی از روابط همجنس با همجنس، قانونی‌کردن ازدواج همجنسگرایان، حق همجنسگرایان برای پذیرفتن فرزند، اصلاح قوانین مالیاتی برای به رسمیت شناختن روابط همسری بین دو همجنس، ایجاد قوانین لازم برای به رسمیت شناختن جنسیت تراجنسیتی‌ها و محسوب کردن حقوق دگرباشان جنسی به عنوان حقوق بشر از جمله مطالبات جنبش‌های دگرباشان جنسی است.

 

Share/Save/Bookmark

تهران: عشقی پرخطر

شنبه, 1391-08-13 07:37
هلن کافی
برگردان: 
حمید پرنیان

پیشگفتار مترجم: متن زیر بخشی از کتاب «امورجنسی و اروتیسم در میان مردان جوامع مسلمان» است. سه تا از مطالب این کتاب اختصاص به ایران دارد و تاریخ انتشار آن به اوایل انقلاب برمی‌گردد. بنابراین نویسنده در بحبوحه‌ جنگ، ویرانی و مشکلات اقتصادی و نابسامانی فرهنگی وارد موضوعی شده است که پیشتر داغ و مشکل‌ساز بوده: همجنسگرایی ایرانی- اسلامی.

Share/Save/Bookmark

زنان دوجنسگرا در حاشیه

چهارشنبه, 1391-07-19 20:26
کاتا اورندورف (Kata Orndorff)
برگردان: 
الهه حسینی

«بعد از ده سال زندگی مشترک با زنی، عاشق مردی شدم. دوستان سابقم همه یا از انتخاب من متعجب شدند یا طردم کردند و مودبانه دیگر جواب تلفن‌هایم را ندادند».

 این جمله شاید از زبان یک دگرجنسگرای «همجنسگرا شده» مطرح شده باشد؛ اما این جمله گاهی نشان‌دهنده زندگی همجنسگراهایی است که یک جایی میان همجنسگرا بودن، رابطه احساسی و جنسی با غیر همجنس نیز برقرار می‌کنند.

Share/Save/Bookmark

گرایش مذهبی، ربطی به گرایش جنسی ندارد

جمعه, 1391-07-07 17:54
سارا روشن

سارا روشن – «مسئله پناهنده‌ها مسئله‌ای است که باید به آن به صورت اضطراری نگاه کرد.» آرشام پارسی، فعال حقوق دگرباشان و مدیر سازمان دگرباشان ایرانی معتقد است که حل مسائل پناهجویان باید در الویت قرار بگیرد.

Share/Save/Bookmark

کدیور و مسئله‌ همجنسگرایی ایرانی

سه شنبه, 1391-06-28 22:04
حمید پرنیان

حمید پرنیان - پرسش همجنسگرایی در اسلام و در میدان‌های دیگر، صرفاٌ مسئله‌ای مربوط به حق و فقه نیست. یکی از همجنسگرایان ایرانی به محسن کدیور، روحانی و روشنفکر دینی، در نامه‌ای طرح مسئله کرده بود که: آیا دین اسلام می‌تواند با تجویز حکم «ازدواج» همجنسگرایان «جلوی بسیاری از فسادها و بی‌بند و باری‌ها را در بین همجنسگرایان ...» بگیرد یا نه؟

Share/Save/Bookmark

آشکارسازی برای فرزندان

پنجشنبه, 1390-11-27 06:39
بهروز روستا

 بهروز روستا - آشکارسازی برای سلامت و بهداشت عاطفی فرزندان حیاتی است. برای این‌کار هیچ‌وقت دیر نیست، اما باید مطمئن شوید که از نظر عاطفی، موقعیت مناسبی را انتخاب کرده‌اید.

Share/Save/Bookmark

همجنسگرایی همسرم را می‌پذیرم

دوشنبه, 1390-11-03 14:29
بهروز روستا

 بهروز روستا - در برنامه‌ پیش گفتیم که برای همسر دگرجنسگرای‌مان وقتی آشکارسازی می‌کنیم باید بدانیم که با مسائل سخت و خشنی روبه‌رو خواهیم شد: به هم خوردن رابطه‌ همسری، زندگی جداگانه، تنهایی، طرد شدن و این‌که همسر ما شاید ثبات عاطفی ما را زیر سئوال ببرد یا بگوید که ما شایستگی کافی برای پدر یا مادربودن نداریم.

 

Share/Save/Bookmark

آشکارسازی برای والدین

شنبه, 1390-09-05 21:26
بهروز روستا

بهروز روستا – رابطه‌ای که ما با مادر و پدرمان داریم در هر مرحله از زندگی دستخوش تغییراتی می‌شود. وقتی کودک هستیم، احساسی که ما از خودمان داریم بسیار شبیه احساسی است که والدین ما به ما دارند؛ یعنی سعی می‌کنیم رضایت آن‌ها را به دست بیاوریم و بچه‌ خوبی باشیمY اما وقتی بزرگ‌تر می‌شویم، دیدگاه آن‌ها برای ما کمتر اهمیت پیدا می‌کند و می‌خواهیم بدانیم آیا آن‌ها ما را همانطور که هستیم می‌پذیرند یا نه.

Share/Save/Bookmark

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

حامیان ما

همیاران ما