بشنوید

 

◄استعفای معاذالخطیب، رهبر ائتلاف مخالفان رژیم دمشق و اختلاف میان گروه‌های مخالف بشاراسد

گفت‌وگوی ایرج ادیب‌زاده با مهرداد خوانساری، کارشناس سیاسی منطقه‌ی خاورمیانه

◄ایران در سالی که گذشت و چشم انداز سال ۹۲ در سه حوزه اقتصاد، سیاست و اجتماعی

گفت‌وگوی پانته‌آ بهرامی با کوروش عرفانی

◄تصویب طرح ممنوعیت کاربرد يورو در معاملات با ايران در سنای آمریکا

گفت‌وگوی سراج‌الدین میردامادی با رضا تقی زاده، کارشناس اقتصادی در گلاسکو

◄اشاره‌ها و نشانه‌های انتخاباتی در سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای در مشهد

◄نوروز در زندان های دهه ۶۰ ایران، چند خاطره نوروزی از آن دوران

 

عکس روز و گالری

زم‌تون

Sunday, September 29, 2019 07:35

دریافت خبرنامک روزانه

ایمیل خود را وارد کنید

خانه

سوده راد

گروه «زنان بر امواج» در مراکش

سه شنبه, 1391-07-18 18:50
سوده راد

سوده راد- «زنان بر امواج» نام گروهی از کنشگران است که ۱۳ سال پیش، با هدف پیشگیری از بارداری‌های ناخواسته و سقط جنین غیر بهداشتی آغاز به فعالیت کردند.

Share/Save/Bookmark

حق آزادی حرکت زنان

سه شنبه, 1391-03-23 14:22
سوده راد

سوده راد - حضور زنان در صفوف اول اعتراض‌ها در جنبش‌های اخیر خاورمیانه، یکی از ویژگی‌های این خیزش‌های سیاسی و اجتماعی بود. این حضور پررنگ در خیابان که نه تنها مردم سراسر جهان، بلکه رسانه‌ها را نیز به حیرت واداشت، برای ساکنان این منطقه نیز امری نه چندان عادی به شمار می‌رفت.

Share/Save/Bookmark

گفت‌وگو با شادی امین: لزبوفوبی و فمینیسم

پنجشنبه, 1391-02-28 14:28
سوده راد

سوده راد - هفدهم ماه مه روز جهانی مبارزه با هموفوبیاست. در این روز در بسیاری از کشورهای جهان لزبین‌ها، گی‌ها، بایسکسوال‌ها و ترانس سکسوال‌ها دور هم جمع می‌شوند تابه هموفوبی و همجنسگراهراسی اعتراض کنند.

Share/Save/Bookmark

پاییز حقوق زنان در بهار عربی

یکشنبه, 1391-02-03 20:48
برگردان: 
سوده راد

بهار عرب بزرگ‌ترین رویداد سال ۲۰۱۱ در جهان بود. با شکفتن خروش‌های مردمی و انقلاب‌های آزادیبخش در تونس، مصر و باقی کشورهای عرب، امید تازه‌ای در چشم‌انداز برابری‌خواهان جنسیتی جوانه زده است.

Share/Save/Bookmark

"زنان ایران دلایل بیشتری برای تحریم انتخابات دارند"

چهارشنبه, 1390-12-10 19:21
سوده راد

سوده راد ـ به نظر شهلا شفیق انتظار این که در سیستم فعلی، مجلس قوانینی به نفع زنان وضع کند، توقع بیجایی است. به توصیف او سیستم جمهوری اسلامی "استبدادی‌ است که به نام اسلام اساساً راه را بر برابری زن و مرد بسته است"، اما حکومت می‌خواهد تنور انتخابات گرم باشد و به این خاطر به گفته شهلا شفیق "برای‌شان جالب است که زنان به صحنه بیایند و به نظام خدمت کنند".

Share/Save/Bookmark

انتخابات فرانسه و مطالبات برابری‌خواهان

دوشنبه, 1390-12-01 12:00
سوده راد

سوده راد- تنها دوماه دیگر به برگزاری دور اول انتخابات ریاست جمهوری در فرانسه باقی مانده است. با اینکه نیکولا سرکوزی، رئیس‌جمهور کنونی فرانسه، آخرین نامزدی خواهد بود که رسماً حضور خود را در رقابت‌های انتخاباتی اعلام می‌کند، کمپین‌های تبلیغاتی احزاب مختلف وارد مرحله جدیدی شده است.

 در این میان گروه‌ها و انجمن‌های برابری‌خواه جنسیتی گرد هم آمده‌اند تا مطالبات‌شان را با صدایی رسا‌تر به جامعه و با روشی رسمی‌تر به سیاستمداران اعلام کنند. در کنار این کمپین‌ها، گروه‌های برابری‌خواه دگرباش نیز راه مشابهی در پیش گرفته‌اند. اصل مشترک این کارزار‌ها، دادن تصویری روشن از وضعیت تبعیض‌های قانونی و جاری در فرانسه، بر اساس آمار رسمی و فهرست مطالباتی است که از ریاست جمهوری آینده فرانسه وجود دارد.
Share/Save/Bookmark

پرده خوانی رنج زنان در چهل تکه لایحه حمایت از خانواده

پنجشنبه, 1390-11-27 13:14
سوده راد
سوده راد - روز ۱۳ فوریه ۲۰۱۲، دبیرخانه مرکزی سازمان عفو بین‌الملل در پاریس میزبان پرده "چهل تکه"‌ای بود که برای اعتراض به تصویب لایحه حمایت از خانواده، به همراه ۱۵۰۰۰ امضا به مجلس شورای اسلامی ایران تسلیم شده بود. در این مراسم که به دو زبان فرانسه و انگلیسی برگزار شد، رویا کاشفی، مسوول کمیته حقوق بشر انجمن پژوهشگران ایران، که این چهل تکه به امانت نزد ایشان است، به ارائه توضیحاتی در مورد لایحه‌ای که چند همسری را تسهیل می‌کند و همچنین بحث و گفت‌وگو با حاضران در جلسه درباره قوانین خانواده در ایران پرداخت. در این مراسم همچنین فیلم کوتاهی از مراحل ساخت این چهل تکه و نمایش آن در مجلس، که روایت چهل زن و مرد از آسیب‌های چندهمسری است نیز به نمایش در آمد.
Share/Save/Bookmark

ختنه زنان، مثله کردن زنان است

دوشنبه, 1390-11-17 16:22
سوده راد
سوده راد - روز ششم فوریه، روز جهانی مبارزه با ختنه زنان است. این روز هم همانند سایر روزهای جهانی، بهانه‌ای است برای پرداختن به یک موضوع خاص تا حداقل یک‌بار در سال با برگزاری مراسم مختلف و انتشار مقالات و تولیدات چندرسانه‌ای، توجه افکار عمومی به این موضوع جلب شود، ولی در بسیاری از کشور‌ها این روز همچنان با سکوتی توأم با چشم‌های بسته می‌گذرد. اولین گام برای مبارزه با این رسم غیر انسانی، آگاهی در مورد آن و دانستن این است که هر پنج دقیقه ۲۸ کودک و نوجوان ختنه می‌شوند.
Share/Save/Bookmark

تعریف جدید "تجاوز جنسی" پلیس فدرال آمریکا

پنجشنبه, 1390-11-06 18:02
سوده راد
سوده راد - روز ششم ژانویه ۲۰۱۲، کاخ سفید اعلام کرد که رئیس پلیس فدرال آمریکا رابرت مولر، به‌طور رسمی با تغییر تعریف تجاوز جنسی به پیشنهاد شماری از کمیته‌های جنایی، قضایی و اطلاعاتی FBI موافقت کرده است.
Share/Save/Bookmark

اهدای جایزه ۲۰۱۲ سیمون دوبوار به انجمن تونسی زنان دموکرات

سه شنبه, 1390-10-20 21:32
سوده راد
سوده راد - روز نهم ژانویه ۲۰۱۲، در آستانه اولین سالروز سرنگونی حکومت زین‌العابدین بن‌علی در تونس، جایزه سال ۲۰۱۲ سیمون دوبوار برای آزادی زنان [۱] طی مراسمی در پاریس، به انجمن تونسی زنان دموکرات [۲] اهدا شد. هیئت داوران این جایزه متشکل از بیست و پنج داور بین‌المللی است که هر سال به پاس تلاش‌های فردی یا سازمانی، جایزه سیمون دوبوار را به یک فرد یا سازمان اهدا می‌کند.
Share/Save/Bookmark

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

حامیان ما

همیاران ما