بشنوید

 

◄استعفای معاذالخطیب، رهبر ائتلاف مخالفان رژیم دمشق و اختلاف میان گروه‌های مخالف بشاراسد

گفت‌وگوی ایرج ادیب‌زاده با مهرداد خوانساری، کارشناس سیاسی منطقه‌ی خاورمیانه

◄ایران در سالی که گذشت و چشم انداز سال ۹۲ در سه حوزه اقتصاد، سیاست و اجتماعی

گفت‌وگوی پانته‌آ بهرامی با کوروش عرفانی

◄تصویب طرح ممنوعیت کاربرد يورو در معاملات با ايران در سنای آمریکا

گفت‌وگوی سراج‌الدین میردامادی با رضا تقی زاده، کارشناس اقتصادی در گلاسکو

◄اشاره‌ها و نشانه‌های انتخاباتی در سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای در مشهد

◄نوروز در زندان های دهه ۶۰ ایران، چند خاطره نوروزی از آن دوران

 

عکس روز و گالری

زم‌تون

Monday, March 09, 2020 05:50

دریافت خبرنامک روزانه

ایمیل خود را وارد کنید

خانه

فروغ.ن.تمیمی

رهبران زن در قیام یمن برای آزادی

سه شنبه, 1390-09-22 22:39
رب فریکن
برگردان: 
برگردان: فروغ.ن.تمیمی

رب فریکن- توکل کارمان، ژورنالیست یمنی ۳۳ ساله و یکی ازسه زن برنده جایزه صلح نوبل ۲۰۱۱هفته گذشته به دعوت حزب "مردم برای آزادی ودموکراسی" (ف.ف.د) در گردهمایی آنها درهلند شرکت کرد.

توکل کارمان، مبارز خستگی‌ناپذیر حقوق بشر، حقوق زنان ودموکراسی یکی ازرهبران جنبش مردم یمن برای آزادی است که در هفت سال اخیر، کارزارهای متعددی را سامان داده است. او اکنون چهره‌ای بین‌المللی است و پس از انتشار خبر دریافت جایزه نوبل به چهارگوشه جهان سفر کرده است تا افکار عمومی دنیا را متوجه انقلاب مردم یمن کند.
 
Share/Save/Bookmark

اشتیاق مردم مصر برای شرکت در انتخابات

سه شنبه, 1390-09-08 17:10
رمکو آندرسن
برگردان: 
فروغ. ن. تمیمی

 درکافه‌ای در محله مرفه هیلوپولیس در قاهره نشسته‌ایم. شریف دیمتری بر اهمیت آموزش تأکید می‌کند. همکار او، وادد رمزی که آرشیتکت است جرعه‌ای از قهوه‌اش را می‌نوشد و می‌گوید: "رکود اقتصاد مصر خیلی نگران‌کننده است. میزان ذخیره ارز خارجی ما در حال تمام شدن است. توریسم در حال ورشکستگی و اقتصاد به قهقرا می‌رود، اما لیبرال‌ها دانش و تخصص تکنیکی لازم را دارند تا چاره‌ای دراین مورد بیندیشند."

Share/Save/Bookmark

چگونه انقلاب آزادی زنان را مضاعف می‌کند؟

جمعه, 1390-08-13 11:04
رب فریکن
برگردان: 
برگردان: فروغ.ن.تمیمی

رب فریکن- وقتی درفوریه امسال راما تالمون وعایا المصری دودختر جوان اهل تریپولی، فیلمی را از شبکه خبری الجزیره در مورد حمله ارتش قذافی به شورشیان بن‌غازی دیدند، با خودشان گفتند: "ما هم باید کاری کنیم وهمین کار را هم کردند." آن دو به شبکه مقاومت زیرزمینی درتریپولی پیوستند تا آنکه سرانجام پایتخت درآگوست امسال آزاد شد.

Share/Save/Bookmark

توجه کمیته نوبل به حقوق زنان

یکشنبه, 1390-07-24 13:54
رب فریکن
برگردان: 
فروغ.ن.تمیمی

رب فریکن - به هردلیل زمان زیادی طول کشیده است تا زنان وحقوق آنها مورد توجه کمیته جایزه نوبل قرارگیرند. شاید اکنون که چهارنفرازپنج عضو کمیته نروژی نوبل را زنان تشکیل میدهند(که درواقع این مسئله نباید تاثیرگذارباشد)، آنها مورد توجه بیشتری قرارگرفتهاند وسرانجام توجه به این امربدیهی که زنان درکشاکش دوران جنگ وصلح به شدت آسیب‌پذیرند، اما با این همه درایجاد صلح، پایان دادن به جنگ وایجاد یک جامعه دموکراتیک رل مهمی بازی میکنند.

Share/Save/Bookmark

معلم، پزشک و کارگر شورشی

جمعه, 1390-06-04 21:28
استیو رامدهاری
برگردان: 
فروغ.ن.تمیمی
مهدی حاراتی، سی‌ونه ساله است و تا چندی پیش در ایرلند زندگی می‌کرد، اما او این روزها در طرابلس است و مسئولیت مهمی در سرنگونی رژیم قذافی به او واگذار شده است. مهدی حاراتی تا فوریه امسال در شهر دوبلین در ایرلند معلم بود. اکنون او فرمانده یک هنگ نظامی و یکی از چهره‌های شاخص نبرد در طرابلس است. مهدی، مدرس زبان عربی به یکی از مهم‌ترین رهبران نظامی در جنبش ضدقذافی تبدیل شده است.
Share/Save/Bookmark

حمام خون در نروژ، راست افراطی در هلند

پنجشنبه, 1390-05-13 18:33
فروغ.ن.تمیمی

نخستین عکس منتشر شده از آندرس برویک پس از بازداشت، او را درحال رفتن به دادگاه در ماشین پلیس نشان می‌دهد. در این تصویر جوانی مو بلوند با بلوزی قرمز و نگاهی مصمم را می‌بینیم؛ مردی که به تنهایی و با اجرای یک نقشه ماهرانه توانست یک «یازده سپتامبر» دیگر در ابعادی محدودتر برپا کند و یکی از کانون‌های مهم سوسیال دموکراسی اروپایی را هدف قرار دهد.

Share/Save/Bookmark

بدحجاب‌های آمستردامی

سه شنبه, 1390-05-11 19:31
فروغ.ن.تمیمی
فروغ.ن.تمیمی- لیلا مقنعه سرخابی بر سر دارد. حتی یک تار مویش را نمیبینی، اما حسابی بزک کرده است. صورت گردش مثل تربچه قرمز درقابی رنگی جای گرفته است. بلوز تنگ طلایی رنگ به تن دارد که با دامن کوتاه و جوراب شلواری مشکی براقش هماهنگ است. لیلا در آمستردام به‌دنیا آمده،  ۲۳ساله و ترکتبار است.درس میخواند و هفتهای چندساعت در یک سوپرمارکت کار میکند. با دیدن او به خودت میگویی اگر لیلا با این سر و وضع در میدان ونک تهران راه برود، حتماً به عنوان «بدحجاب» دستگیر میشود.
Share/Save/Bookmark

سهمیه زنان در رهبری بخش خصوصی

شنبه, 1390-04-04 17:52
فروغ.ن.تمیمی
فروغ.ن.تمیمی- کسب حقوق برابر برای زنان در تمام حوزه‌های اجتماعی یکی از مسائل همیشه مطرح در بحث‌های پارلمانی و سیاست‌های جاری دولتهای دموکراتیک در شمال اروپا است. یکی از مباحث مهم در این زمینه مشکل مشارکت برابر زنان در رهبری بخش خصوصی و شرکت‌های تجاری است.
Share/Save/Bookmark

دوستان فیس‌بوکی و اما و اگرهای فیلسوفانه

جمعه, 1390-04-03 22:48
فروغ.ن.تمیمی

اول صبح


ای‌میل‌هایت را می‌خوانی و به پیام‌گیر گوش می‌دهی. نخیر! پسرکت هیچ خبری از خودش نداده که کی پرواز می‌کند و کی می‌رسد. می‌دانی سرش خیلی شلوغ است. از دیروز هیچ خبری ازش نداری و دلت کمی شور می‌زند. موبایلش هم جواب نمی‌دهد. نکند دیر به فردوگاه رسیده باشد. می‌دانی که نباید زیاد پاپیچش شوی. بچه که نیست. با این وجود نمی‌توانی صبر کنی. یاد فیس‌بوک می‌افتی. آخرین کامنت‌ها را می‌خوانی و با دیدن چند کلمه‌ای که همین دو ساعت پیش در جواب دوستش و از توی فردوگاه نوشته، آرام می‌گیری، هزاربار مبتکر فیس‌بوک را دعا می‌کنی. به سازنده آی‌فون درود می‌فرستی. خیالت راحت می‌شود.

Share/Save/Bookmark

چشم در چشمان بی‌بی عایشه

پنجشنبه, 1390-03-26 12:25
فروغ.ن.تمیمی
فروغ.ن.تمیمی- نمی‌توانم نگاه از نگاه بی‌بی‌عایشه بردارم. هردو به هم خیره شده‌ایم. خشم و اندوه من با پرسشی قاطعانه در نگاه او تلاقی می‌کند. در برابر پرتره بزرگی از بی‌بی عایشه، دختری افغانی که تنها هجده‌سال دارد، ایستاده‌ام. زنی زیبا با پوستی گندمی، موهای سیاه، شالی به رنگ بنفش بر سر، با سوراخی بر چهره! با بینی بریده شده، با لبانی نیمه‌باز و خشمی فروخورده، با پرسشی و شهادتی در چشم.
Share/Save/Bookmark

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

حامیان ما

همیاران ما