خانه | خبر | اخبارجهان

ترکيه سوريه را تهديد به مداخله کرد، ايران به ترکيه هشدار داد

سه شنبه, 1391-05-10 15:37
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

احمد داود اوغلو، وزير امور خارجه ترکيه گفت که در صورت بر پا شدن پايگاه‌های القاعده و شورشيان کرد پ.ک.ک در نزديکی مرز سوريه و ترکيه و اعلام يک دولت مستقل مذهبی يا قومی، احتمال مداخله ترکيه در سوريه وجود خواهد داشت.

به گزارش سايت بلومبرگ، داود اوغلو ، در گفت‌وگويی که امروز، سه‌شنبه ۳۱ ژوئيه (دهم مردادماه) در روزنامه هابرتورک ترکيه منتشر شد، اظهار داشت دولت ترکيه تهديد کرده است که حضور گروه‌های القاعده و حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در مرز دو کشور و همچنين بی‌ثباتی در شهر حلب می‌تواند به مداخله ترکيه در سوريه منجر شود.

اين روزنامه به نقل از داود اوغلو نوشت که دولت ترکيه با هر گروهی اعم از کرد، سنی يا دروزی که با سوءاستفاده از آشفتگی سوريه قصد اعلام استقلال خود را داشته باشند، مقابله خواهد کرد.

داود اوغلو در گفت‌وگوی ديگری با روزنامه "حريت" ترکيه نيز گفت: "حلب حساس‌ترين شهر در اين منطقه به شمار می‌آيد و بی‌ثباتی و ناامنی آن تأثير مستقيمی بر نظم و امنيت در ترکيه خواهد داشت."

ايران به ترکيه هشدار داده است که در صورت هر گونه مداخله نظامی اين کشور در خاک سوريه، با واکنش شديدی مواجه خواهد شد

او افزود: "ترکيه در اين‌باره تدبيرهای لازم را انديشيده است. در صورتی که نيروهای حکومتی سوريه ده‌ها هزار تن شهروند سوری را که سعی دارند به ترکيه بگريزند هدف گلوله قرار دهند، نه ترکيه و نه جامعه بين‌الملل در مقابل چنين اقدامی سکوت نخواهد کرد."


ايران در مورد مداخله نظامی ترکيه در سوريه، به ترکيه هشدار داد

سايت احرام به نقل از روزنامه الوطن چاپ دمشق نوشت که ترکيه روز گذشته با هشدارهای بسيار شديداللحنی از سوی ايران مواجه شده است.

ايران به ترکيه هشدار داده است که در صورت هر گونه مداخله نظامی اين کشور در خاک سوريه، با واکنش شديدی مواجه خواهد شد.

اين روزنامه که از نشريات طرفدار دولت سوريه به شمار می‌آيد، در گزارشی نوشت: "هر گونه حمله‌ای به کشور سوريه با مقابله شديدی روبرو خواهد شد و توافقنامه دفاع دو جانبه ايران – سوريه به اجرا در خواهد آمد."

روزنامه الوطن افزود: "ترکيه در روز دوشنبه با هشدارهايی شديد‌اللحن و اين پيام مواجه شده است: از تغيير دادن قواعد بازی بر حذر باش!"

ايران از نظر مکانی نزديک‌ترين کشور متحد با بشار اسد، رئيس جمهور سوريه محسوب می‌شود اما در عين حال، تاکنون سعی داشته است که روابط خوب خود با ترکيه را نيز حفظ کند.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

کم کم داریم در خاورمیانه به آن جنگ تمام عیاری که انتظارش میرفت نزدیک میشویم. با از هم پاشیدگی حکومت سوریه احتمال "مداخله نظامی ترکیه" در سوریه بیشتر میشود. همین امر کافی است تا پای حزب الله لبنان از سمت و سوی عرب و سپاه پاسداران از سمت شرق و جنوب (عراق) به میدان کشیده شود. آنوقت عربستان هم از سمت اردن و عراق به این میدان خواهد آمد که البیه نیروهایی از همه کشورهای عربی به همراه پول انها را همراهی خوهند کرد.

به این ترتیب ایران دارد به سوی جنگی کشیده میشود که به جز باخت نتیجه دیگری نخواهد داشت حتی اگر به اندازه آلمان نازی هم قدرت و تکنولوژی در اختیار داشته باشد! از یک سو امریکا و متحدان غربی و عربی نمیخواهند و نمیتوانند از فروپاشاندن رژیم بشار اسد چشم پوشی کنند. رها کردن چنین مهره ذی قیمتی (آس برنده) توسط غرب حتی در تصور هم نمی گنجد تا چه رسد به اینکه امریکا به ناگه دست از چوب لا چرخ سوریه گذاشتن بردارد. برای ایران هم که سوریه را به عنوان مهمترین هم سنگر و هم پیمان اصلی خود می بنید فروپاشی رزیم اسد به منزله فروپاشی رژیم اسلامی محسوب میشود و واقعا هم اینطور است. حتی اگر ایران دست از برنامه اتمی اش بردارد و آنرا تعطیل هم بکند غربی ها قبول نخواهند کرد که ایران را به حال خود بگذارند. این حکومت انقدر دودوزه بازی با انها کرده است که هیچ کس انرا باور ندارد. و حالا بحران سوریه دارد بیشتر و بیشتر به عنوان وزنه ای مهم در مهار کردن و اخته کردن قدرت ایران به کار گرفته می شود.

با تحریمهایی که وضع شده به زودی بحران های داخلی هم تشدید خواهند شد و مردمِ در تنگا قرار گرفته بر علیه حکومت تحرکاتی حواهند کرد و از جمله عده ای جدایی طلب در آذربایجان و کردستان برای حکومت ایران مساله ساز خواهند شد.
در این میان کافی است یک کشور دوست و یا دشمن یا حتی برخی عناصر تندرو سپاه به سوی کشتی های امریکایی مستقر در خلیج پارس سنگی یا ترقه ای پرتاب کند انوقت خواهیم دید که در عرض 3 ساعت تمام تجهیزات نیروی دریایی و زمینی مستقر در حاشیه خلیج پارس به چه سرنوشتی دچار خواهند شد. تنها نیروی بازدارنده همانا انتخابات چند ماه آینده امریکاست که اوباما را از شروع جنین اقدامی باز میدارد. اما اگر وی در انتخابات پیروز نشود ممکن است جنگی را شروع کند و انرا به رقیب خود هدیه دهد و بعد هم کاخ سفید را ترک کند.

خبرنگار روزنامه دیلی تلگراف روز چهارشنبه، ۱۸ مرداد، گزارش داد «جلوی چشم ما یازده کودک و زن اعضای یک خانواده در پی بمباران هوایی تکه تکه شدند.»
بمباران شهر به وسیله هلی‌کوپتر و جنگنده‌های ارتش از بامداد چهارشنبه آغاز شد تا با تضعیف مخالفان راه برای ورود تانک‌ها و زره‌پوش‌های نیروهای دولتی باز شود.

کاربر مهمان در تاریخ سه شنبه, 05/10/1391 - 19:58!که اوباما و غرب را بجنگ طلبی محکوم کردی و کردها و ترکهای ايران را تجزيه طلب ناميدي برو حکمومت فاسد آخوندي را که لشکر بسيج و سپاه به سوريه فرستاده محکوم کن که براي دفاع از يک جاني که مملکتش را نابود و مردمش را قتل عام کرده و بمب اتم ،ميخواهند ايران و ايراني را به هم به فقر و فساد و نابودي کشانده اند......

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما