خانه | خبر | اخبارایران

خامنه‌ای: تحريم‌ها تأثيرگذار بودند اما باعث پيشرفت شدند

پنجشنبه, 1392-01-01 19:09
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران در سخنان خود در مشهد بار ديگر از "توطئه دشمنان" سخن گفت و تأکيد کرد که تحريم‌ها تأثيرگذار بودند اما باعث پيشرفت شدند. وی همچنين گفت اگر اسرائيل "غلطی بکند"، جمهوری اسلامی تل آويو و حيفا را با خاک يکسان خواهد کرد.

 

به گزارش منابع خبری ايران، رهبر جمهوری اسلامی به روال هر سال امروز يکم فروردين، در نخستين روز سال نو خورشيدی، در مشهد سخنرانی کرد.

 

آيت‌الله خامنه‌ای با بيان اين‌که "تحريم‌ها تأثيرگذار بوده است"، افزود: "چند ماه پيش وقتی من به اين مسئله اشاره کردم، آن‌ها [دشمنان] خوشحال شدند و گفتند که فلانی اعتراف کرده است که تحريم‌ها بی‌اثر نبوده است، بله تحريم‌ها اثرگذار بوده است."

 

وی ادامه داد: "اين هم اشکال اساسی در خود ماست که اقتصاد ما وابسته به نفت است. دولت‌ها بايد اين را در برنامه خود می‌گنجاندند."

 

رهبر جمهوری اسلامی گفت ۱۷ – ۱۸ سال پيش به کسانی که بر سر کار بودند، گفته است که بايد کاری کنند که بتوان هر وقت که اراده کرد، در چاه‌های نفت را بست، اما به‌گفته وی "آقايان که به‌زعم خودشان تکنوکرات هم بودند، گفتند مگر می‌شود چنين کرد."

 

رهبر جمهوری اسلامی هيچ اشاره‌ای به تورم بی‌سابقه، کاهش شديد درآمد نفت، تعطيلی واحدهای توليدی و صنعتی، افزايش بيکاری و عدم دريافت چند ماهه حقوق کارگران، پايين آمدن ارزش پول ملی و مسائلی از اين دست نکرد

علی خامنه‌ای در همين حال افزود: "[تحريم‌ها] در کنار اثر منفی، اثر مثبت بزرگی داشت... به برکت تحريم، به کارهای بزرگی دست پيدا کرديم. اگر تحريم نبود، به توفيقات دست پيدا نمی‌کرديم."

 

وی پيشرفت‌های سال ۹۱ را در مقايسه با سال‌های گذشته بسيار دانست و گفت در زمينه "راه، انرژی، کشف جديد منابع نفتی و اورانيوم، ايجاد و توسعه نيروگاه، پالايشگاه و ده‌ها کار صنعتی بزرگ، ارسال ماهواره و موجود زنده به فضا، کسب مقام‌های علمی، سلامت و مهندسی پزشکی، داروسازی و..." ايران پيشرفت بسياری کرده است.

 

با اين حال او هيچ اشاره‌ای به تورم بی‌سابقه، کاهش شديد درآمد نفت، تعطيلی واحدهای توليدی و صنعتی، افزايش بيکاری و عدم دريافت چند ماهه حقوق کارگران، پايين آمدن ارزش پول ملی و مسائلی از اين دست نکرد.

 

علی خامنه‌ای در بخش ديگری از سخنان خود آمريکا را "مرکز و اساس توطئه" ناميد و گفت اسرائيل "در قواره و اندازه‌ای نيست که در صف دشمنان ملت ايران به چشم آيد."

 

وی تأکيد کرد: "سرمداران اسرائيل گاهی ايران را تهديد می‌کنند اما به نظر می‌دانند که اگر غلطی بکنند جمهوری اسلامی، تل آويو و حيفا را با خاک يکسان خواهد کرد."

 

وی با اشاره به تحريم نفت، بانک و مبادلات بانکی و پولی ايران از سوی آمريکا گفت آن‌ها "تظاهر به دوستی" می‌کنند و "اين همان پنجه چدنی در زير دستکش مخملی است."

 

علی خامنه‌ای در مورد مذاکره با آمريکا گفت: "ما در دوره‌های مختلف بر سر مسائل مقطعی گوناگون صحبت‌هايی کرده‌ايم که اين هم از طرف دولت‌ها بوده است و مخالفتی هم نداشته‌ايم."

 

وی در همين حال افزود: "مذاکره يک تاکتيک آمريکايی برای فريب افکار عمومی دنيا و ملت ايران است. شما [آمريکا] ثابت کنيد که اين‌طور نيست."

 

آيت‌الله خامنه‌ای: اين‌طور نيست که کسی نسبت‌هايی را بدهد و بگويد رهبری به فلان و بهمان کس رأی می‌دهد. اگر کسی چنين نسبت‌هايی را داد، درست نيست

آيت‌الله خامنه‌ای بريتانيا را نيز "خبيث" ناميد و اين کشور را "دشمن سنتی و قديمی" ايران خواند و گفت: "دولت انگليس نقش مکمل آمريکا را در ميدان بازی می‌کند. خود دولت انگليس استقلالی ندارد که او را به‌عنوان دشمن مستقل حساب کنيم."

 

وی با بيان اين‌که "برخی دولت‌های ديگر هم دشمنی‌ها دارند" از فرانسه نام برد که در چند سال اخير به‌گفته وی "دشمنی‌های آشکار" با ايران کردند.

 

رهبر جمهوری اسلامی گفت ايران با دولت و کشور فرانسه مشکلی ندارد اما سياست دوران نيکلا سارکوزی، رئيس‌جمهور پيشين فرانسه که به‌گفته وی دولت امروز فرانسه نيز همان راه را می‌رود، دشمنی با ايران است. وی اين را "کار غلط، غيرمدبرانه و ناهوشمندانه" خواند.

 

آيت‌الله خامنه‌ای در مورد برنامه هسته‌ای ايران بار ديگر تکرار کرد که ايران خواهان دستيابی به سلاح هسته‌ای نيست و فقط می‌خواهد "حق طبيعی غنی‌سازی" اورانيوم را به‌دست آورد.

 

وی در مورد مذاکرات هسته‌ای نيز گفت برداشتش اين است که "آمريکا مايل به تمام شدن مذاکرات هسته‌ا‌ی و پايان مناقشه هسته‌ای نيست."

 

رهبر جمهوری اسلامی در پايان سخنان خود به مسئله انتخابات رياست جمهوری آينده در ايران پرداخت و ضمن دعوت از همه برای شرکت در اين انتخابات، گفت: "روی گرداندن از انتخابات برای کسانی است که با نظام اسلامی مخالفت دارند."

 

وی افزود: "رهبری [در انتخابات] يک رأی بيشتر ندارد. بنده حقير مثل بقيه مردم يک رأی دارم و اين رأی را تا وقتی در صندوق نيندازم، هيچ‌کس از آن اطلاعی ندارد."

 

علی خامنه‌ای تأکيد کرد: "اين‌طور نيست که کسی نسبت‌هايی را بدهد و بگويد رهبری به فلان و بهمان کس رأی می‌دهد. اگر کسی چنين نسبت‌هايی را داد، درست نيست."

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

در این گزارش شما مهمترین نکته ای را که خامنه ای گفت نیامده و اون اینکه
بنده با مذاکره دو جانبه مخالفتی ندارم
این حرف کلیدی او بود و تمام لحن تند این سخنرانی برای گفتن این حرف بود

وی افزود: "رهبری [در انتخابات] يک رأی بيشتر ندارد. بنده حقير مثل بقيه مردم يک رأی دارم و اين رأی را تا وقتی در صندوق نيندازم، هيچ‌کس از آن اطلاعی ندارد."

اول اینکه ایشان صراحتأ از نزدیکی طرز فکر خود به یکی از کاندیدها که همان محمود احمدی نژاد باشد گفتند که حاکی از مطلع کردن خود و دادن اطلاعیه عمومی است. دومأ که ایشان ذره ای از حقارت در وجود برتری طلبشان بود هرگز و هیچگاه بعنوان یک مسلمان اجازه «معظم» لقب گرفتنشان را به احدی نمیدادند. رهبری از رو صندلی و مدیریت کشوری بزرگ در اوج پیری و کور و کوری هم پیشکش خود و همانندهای خودشان!!!

ايشان گفته تحريمها باعث پيشرفت شده؟ پيشرفت در چی ؟ ساختن بمب اتم ؟

اگر این سازی - بخوانید [...] - که خامنه ای میزند راست باشد خب باید که تحریمها ادامه پیدا کند تا این پیشرفتها هم ادامه داشته باشد. مردم ایران در خواب خوش است بزودی با صداهای مهیب بیدار خواهد شد. آنوقت خیلی دیر شده شده شده شده است.

محمد جلالی چیمه (م.سحر) :
....سید علی و ملاهای حاکم با کسی مذاکره نخواهند کرد. این‌ها شعارشان یاهمه یا هیچ است ، چون نمی‌خواهند امتیاز‌های رایگان و گنج باد آوردی را که نه فقط به یک تن یا ده تن یا صد تن یا هزارتن از آنان ، بلکه به کل صنف عظیم
و هزار شاخه و هزار سر آنان رسیده است از کف بدهند .
آن‌ها نمی‌خواهند بهشتی را که علی الحساب به قیمت مصادرهء حق حاکمیت مردم در ایران به دست آورده‌اند با بهشت موعودی که در آن دنیا کلیدش را خودشان دارند تاخت بزنند.
آن‌ها این نقد را به آن نسیه نخواهند داد حتی اگر نیمی از مردم ایران را نابود کنند..................

خامنه ای پس از دادن انگشترش به وزنه بردار سنگين وزن گفته اينرا بتو دادم براي تبرکش ! واقعا باورش شده که جزو مقدسين است !!

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما