بشنوید

 

◄استعفای معاذالخطیب، رهبر ائتلاف مخالفان رژیم دمشق و اختلاف میان گروه‌های مخالف بشاراسد

گفت‌وگوی ایرج ادیب‌زاده با مهرداد خوانساری، کارشناس سیاسی منطقه‌ی خاورمیانه

◄ایران در سالی که گذشت و چشم انداز سال ۹۲ در سه حوزه اقتصاد، سیاست و اجتماعی

گفت‌وگوی پانته‌آ بهرامی با کوروش عرفانی

◄تصویب طرح ممنوعیت کاربرد يورو در معاملات با ايران در سنای آمریکا

گفت‌وگوی سراج‌الدین میردامادی با رضا تقی زاده، کارشناس اقتصادی در گلاسکو

◄اشاره‌ها و نشانه‌های انتخاباتی در سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای در مشهد

◄نوروز در زندان های دهه ۶۰ ایران، چند خاطره نوروزی از آن دوران

 

عکس روز و گالری

زم‌تون

Sunday, September 29, 2019 07:23

دریافت خبرنامک روزانه

ایمیل خود را وارد کنید

خانه

بهروز صمدبیگی

تلاش برای نزدیک کردن راه‌های جدا شده اصلاحات و جنبش سبز

یکشنبه, 1391-04-25 12:25
بهروز صمدبیگی

بهروز صمدبیگی − دو دیدار اخیر عبدالله نوری با فعالان دانشجویی سر و صدای بسیاری به پا کرده و برخی رسانه‌ها از هم اکنون او را کاندیدای اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست‌جمهوری آینده معرفی کرده‌اند.

اما فارغ از تمایل و امکان حضور نوری در وسط صحنه انتخابات – چیزی که وجه تمایلی آن در آخرین سخنان نوری تکذیب شده است − این دیدارها یادآور دیدارهای پنج‌شنبه آخر هر ماه در خانه اولین وزیر دولت اصلاحات است، جلساتی که به موضوعات نظری و فکری اختصاص داشت اما در نهایت طیفی را به فکر کاندیداتوری عبدالله نوری در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸ انداخت. ولی جواب نوری یک "نه"ی قاطع بود. او حاضر به همراهی و اعلام حمایت از میرحسین موسوی و مهدی کروبی هم نشد.

 
Share/Save/Bookmark

سمت و سوی مجلسی که لاریجانی را به حداد ترجیح داد

چهارشنبه, 1391-03-10 11:33
بهروز صمدبیگی

بهروز صمدبیگی - به نظر می‌رسید همان‌طور که در دوره هشتم مجلس بسیاری از دستورات از "بالا" دیکته شد و نمایندگان رای و حرفشان متناقض از کار درآمد، این بار هم انتخاب رئیس مجلس دستوری باشد. در نزدیکی و همراهی بیشتر "غلامعلی" نسبت به "علی" هم تردیدی وجود نداشت اما در روز رای‌گیری گمانه‌زنی‌ها نقش برآب شد تا علی لاریجانی برای دومین دوره متوالی ریاست مجلس را به دست بگیرد و با رایی معنادار نسبت به حداد عادل پیروز شود.

Share/Save/Bookmark

وبلاگ‌های حامی دولت و جدال با "آیت‌الله‌های قمی"

دوشنبه, 1391-03-08 01:01
بهروز صمدبیگی

بهروز صمدبیگی - با شروع رقابت برای به‌ دست گرفتن ریاست مجلس نهم و در پیش بودن انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲، جنگ رسانه‌ای طیف‌های مختلف اصول‌گرا در غیاب اصلاح‌طلبان بالا گرفته است. با فروکش کردن موج گسترده حضور وبسایت‌های حامی محمود احمدی‌نژاد و مشایی در سال گذشته - که عموما به توقیف و فیلترینگ دچار شده‌اند - وبلاگ‌های این جریان بار دیگر حضوری پررنگ پیدا کرده‌اند و در مقابل چهره‌هایی چون شریعتمداری، مطهری و لاریجانی موضع‌گیری‌های تند و تیزی انجام می‌دهند.

Share/Save/Bookmark

۱۸۹ درویش گنابادی با ۴ وکیل در دادگاه

دوشنبه, 1391-02-25 02:21
بهروز صمدبیگی

بهروز صمدبیگی - دستگاه قضایی با برگزاری یک ماراتن دادگاهی ۱۰ روزه که از ۱۴ اردیبهشت امسال آغاز شد به اتهامات ۱۸۹ درویش گنابادی رسیدگی کرد. دراویش گنابادی از جمله اقلیت‌هایی مذهبی هستند که فعالیت و جهت‌گیری سیاسی ندارند اما با این حال در ایران با مشکلات فراوانی مواجه هستند.

 

برای اطلاع از کیفیت این دادگاه و فشارهای قضایی و امنیتی جمهوری اسلامی با عبدالرضا احمدی، سخن‌گو و مسئول سابق کمیته دراویش مجموعه فعالان حقوق بشر گفت‌وگو کرده‌ایم.

Share/Save/Bookmark

مورد عجیب محمد شریف ملک‌زاده

چهارشنبه, 1391-02-20 10:30
بهروز صمدبیگی
 
بهروز صمدبیگی - یکی از چهره‌های نزدیک به محمود احمدی‌نژاد و اسفندیار رحیم مشایی ظرف دو هفته گذشته هم دو پست مهم مشاوره گرفت و هم از اتهاماتش تبرئه شد. دادستان تهران می‌گوید او مورد «عفو» رهبر جمهوری اسلامی قرار گرفته اما معاون سیاسی دفتر ریاست جمهوری معتقد است که او از سوی دادگاه بی‌گناه تشخیص داده شده و اساسا محکومیتی نداشته تا مشمول عفو شود. 
 
محمد شریف ملک‌زاده که اصول‌گرایان او را یکی از اعضای اصلی «جریان انحرافی» می‌دانند، ظرف یک سال از بازداشت و حبس در انفرادی با اتهامات بسیار، دوباره به راس هرم قدرت برگشته و به یکی از علامت‌های سوال در مناسبات پیچیده اصول‌گرایان حاکم بر نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است. 
Share/Save/Bookmark

جنجال روزنامه‌ای بر سر ابوموسی و خلیج فارس

سه شنبه, 1391-02-12 21:31
بهروز صمدبیگی
بهروز صمدبیگی - متصل شدن تبعات سفر محمود احمدی‌نژاد به ابوموسی با روز ملی خلیج فارس باعث شد تا خلیج فارس و جزایر سه‌گانه برای دومین هفته متوالی نقش پررنگی در صفحات روزنامه‌های ایران داشته باشند. در این بین از مطالب کارشناسی و تحلیلی تا مطالب احساسی و حماسی و حتی توهین‌آمیز به چشم می‌خورد.
 
در پیشخوان این هفته به بررسی سه برش از پررنگ شدن این بازتاب‌های رسانه‌ای طی ۱۰روز گذشته پرداخته‌ایم.
Share/Save/Bookmark

یک هفته با مجلس پیش‌بینی‌ناپذیر هشتم

شنبه, 1391-01-26 14:04
بهروز صمدبیگی

 بهروز صمدبیگی -  مجلس هشتم روزهای پایانی خود را پشت‌سر می‌گذارد، در حالی که هنوز بودجه سال ۹۱ کشور به تصویب نهایی نرسیده و انتخابات مرحله دوم مجلس نهم هم در راه است.

 

در این روزها اختلافات مجلس و دولت به بالاترین حد ممکن رسیده و توصیه‌های رهبری و ریش‌سفیدی چهره‌ها برای گذر از این برهه پرتنش به کار افتاده است. اخبار مجلس از نگاه روزنامه‌های ایران در هفته‌ای که گذشت، موضوع "پیشخوان" این هفته است.

Share/Save/Bookmark

روزنامه‌های ایران در نخستین روزهای کاری ۹۱

یکشنبه, 1391-01-20 18:18
بهروز صمدبیگی

بهروز صمدبیگی - سال‌هاست که بیشتر روزنامه‌های ایران ترجیح می‌دهند، در دو هفته تعطیلات نوروزی منتشر نشوند و نخستین شماره‌های آنان را در نیمه دوم فروردین می‌توان دید.

 

انباشت چندین و چند روز خبر و تحلیل و افزایش نسبی میل و تقاضای مخاطبان اهمیت ویژه‌ای به اولین هفته کاری روزنامه‌ها در سال نو می‌بخشد. در چند روزی که از انتشار روزنامه‌های تهران می‌گذرد، مواضع آنان را در قالب سرمقاله‌ها در "پیشخوان" این هفته بررسی کرده‌ایم.

Share/Save/Bookmark

پنج چهره سیاسی خبرساز در سال ۹۰

پنجشنبه, 1391-01-03 11:27
بهروز صمدبیگی

 انتخاب چهره‌های خبرساز سال، عادتی مرسوم در میان رسانه‌هاست. گاهی این انتخاب با نظرسنجی عمومی انجام می‌شود و گاهی از سوی هیات تحریریه .

Share/Save/Bookmark

یک‌هفته پس از انتخابات با روزنامه‌ها

دوشنبه, 1390-12-22 14:11
بهروز صمدبیگی

 انتخابات مجلس نهم اگرچه بی‌ حضور رسمی طیف اصلاح‌طلب برگزار شد اما اعلام نتایج آن و تعبیر حماسی آن از سوی مسوولان نظام موضوعی بود که روزنامه‌های پایتخت در تمام هفته گذشته به آن پرداختند. ضمن این که حضور سیدمحمد خاتمی در انتخابات هم کم‌وبیش بازتاب رسانه‌ای در روزنامه‌های ایران داشت.

Share/Save/Bookmark

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

حامیان ما

همیاران ما