بشنوید

 

◄استعفای معاذالخطیب، رهبر ائتلاف مخالفان رژیم دمشق و اختلاف میان گروه‌های مخالف بشاراسد

گفت‌وگوی ایرج ادیب‌زاده با مهرداد خوانساری، کارشناس سیاسی منطقه‌ی خاورمیانه

◄ایران در سالی که گذشت و چشم انداز سال ۹۲ در سه حوزه اقتصاد، سیاست و اجتماعی

گفت‌وگوی پانته‌آ بهرامی با کوروش عرفانی

◄تصویب طرح ممنوعیت کاربرد يورو در معاملات با ايران در سنای آمریکا

گفت‌وگوی سراج‌الدین میردامادی با رضا تقی زاده، کارشناس اقتصادی در گلاسکو

◄اشاره‌ها و نشانه‌های انتخاباتی در سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای در مشهد

◄نوروز در زندان های دهه ۶۰ ایران، چند خاطره نوروزی از آن دوران

 

عکس روز و گالری

زم‌تون

Saturday, March 07, 2020 01:02

دریافت خبرنامک روزانه

ایمیل خود را وارد کنید

خانه

آرمان نامدار

دگرباشان و تصویرهای واقعی

چهارشنبه, 1391-02-13 19:35
آرمان نامدار

آرمان نامدار - همه ما هر روز و هر ثانیه با گفتار و رفتارمان تصویری از خود به دیگران ارائه می‌دهیم، اما تصویری که دیگران از ما در ذهن خود می‌سازند می‌تواند به تصویر ذهنی ما نزدیک یا کاملاً از آن دور باشد.

 این تصویر تشکیل شده در ذهن مخاطبان‌ ما ممکن است نادرست و منفی باشد، ممکن است دیگران بر اساس این تصور به پیشداوری نادرست درباره ما بپردازند و این پیشداوری در کیفیت و نوع ارتباط بین ما و مخاطبان ما تاثیری هرچند کم، اما منفی بگذارد. به‌طور قطع این رابطه‌ آسیب‌دیده بین ما و مخاطب ما بر کیفیت زندگی هر دو طرف نیز تاثیر خواهد گذاشت. ممکن است این مخاطب‌ها در جا‌یگاهی باشند که  بر پایه تصور نادرست‌شان تصمیم نادرست‌تری هم بگیرند.
Share/Save/Bookmark

رنجی که دگرباشان نمی‌کشند

شنبه, 1391-01-05 21:00
آرمان نامدار

آرمان نامدار - در برنامه‌های پیشین سخن از این شد که هر شهر و هر کشوری به عنوان نماد یک اجتماع، خود از "اقلیت‌ها"یی تشکیل شده است که اکثریت جامعه را می‌سازند و دگرباشان همانند هر اقلیتی دیگر می‌بایست از حقوق شهروندی یکسان برخوردار باشند، اما در همه‌ کشورها و شهرها و به طور کلی هر جامعه‌ای حقوق برخی اقلیت‌ها به خصوص جامعه‌ دگرباش رعایت نمی‌شود.

 

Share/Save/Bookmark

دگرباشان و برابری از یادرفته

یکشنبه, 1390-12-07 20:53
آرمان نامدار

آرمان نامدار - شهروندان هر جامعه‌ای در مقایسه با شهروندان جامعه‌های دیگر در بسیاری از زمینه‌ها ازجمله فرهنگ با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند، اما این تفاوت‌ها هرچند زیاد باشند انسان‌ها را در برابر حق برخورداری از حقوق انسانی‌شان متمایز نمی‌کند.

Share/Save/Bookmark

پذیرش فرزندانی متفاوت

شنبه, 1390-11-08 19:35
آرمان نامدار

آرمان نامدار - سال‌های زیادی است که "هویت جنسی" بشر به هریک از جنس‌های موافق یا مخالف و یا هر دو کشش داشته باشد، طبیعی شمرده می‌شود.

Share/Save/Bookmark

آشکارسازی برای دوستان دگرجنس‌گرا

سه شنبه, 1390-10-27 20:43
آرمان نامدار

آرمان نامدار - در برنامه‌های گذشته در مورد آشکارسازی برای خانواده و همسر صحبت کردیم. این‌بار می‌خواهیم درباره‌ آشکارسازی برای افرادی خارج از دایره‌ بستگان و خانواده صحبت کنیم. دایره‌ای که هر روز بخش مهمی از ساعت‌های زندگی‌مان را با افراد این دایره می‌گذرانیم. دایره‌ دوستان.

Share/Save/Bookmark

درک پدر و مادرهای‌مان

شنبه, 1390-09-26 21:17
آرمان نامدار

آرمان نامدار – در برنامه‌های پیشین گفته شد که چگونه می‌توان برای خود، نزدیکان و خانواده آشکارسازی کرد و خانواده‌ ما به عنوان والدین یک ‌هم‌جنسگرا چگونه با مراحل "شوک، انکار، خشم، تصمیم‌گیری و پذیرش" برخورد خواهند کرد. همین‌طور گفتیم والدین معمولاً پس از مرحله‌ "تصمیم‌گیری" در نوع برخورد با فرزند هم‌جنس‌گرای‌شان به‌ندرت ممکن است به مرحله‌ "پذیرش" برسند. آن‌هم پذیرش خود به عنوان پدر و مادر فرزند هم‌جنس‌گرای‌شان.

Share/Save/Bookmark

اوضاع بهتر می‌شود

سه شنبه, 1390-08-10 22:50
آرمان نامدار

 آرمان نامدار - احساس تنهایی یکی از مشکلاتی است که بسیاری از دگرباشان گرفتار آن هستند و با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. این تنهایی خواه واقعیت داشته باشد خواه از سر توهم باشد مشکلات بسیاری برای دگرباشان جنسی به خصوص قشر نوجوان و جوان به وجود می‌آورد. ممکن است تفاوت گرایش جنسی و درونی شما باعث ‌شود که این تفاوت شما را به این نتیجه برساند که تنها هستید.

 
Share/Save/Bookmark

هم‌جنسگرایان و تجربه وب‌نگاری

شنبه, 1390-07-16 21:13
آرمان نامدار
آرمان نامدار- بسیاری از ما تجربه وبلاگ‌نویسی را داشته‌ایم یا داریم یا دست کم دوستانی در اطراف داریم که وبلاگ می‌نویسند. خیلی از ما دوستانی داریم که با نام مستعار وبلاگ می‌نویسند، اما فقط می‌دانیم که می‌نویسند و نمی‌دانیم در چه مورد و چه نشانی وب‌سایتی می‌نویسند. آیا به ذهن‌مان خطور کرده که ممکن است یکی از این دوستان وبلاگ‌نویس ما هم‌جنسگرا باشد و در مورد هم‌جنسگرایی بنویسد؟ موضاعاتی مثل روزمرگی، نگرانی‌ها، بیم و امیدها، تحلیل خبرهای روز، اتفاق‌ها و خاطره‌ها و حتی تجربه‌های احساسی.
Share/Save/Bookmark

همجنسگرایان ایرانی و زندگی آشکار

یکشنبه, 1390-07-10 01:41
آرمان نامدار

آرمان نامدار - یکی از خوانندگان رادیو دگرباش زمانه درباره برنامه قبلی نظر داده و گفته بود: "معیارتان در انتخاب این فرد برای گفت‌وگو چیست؟ چرا مثلا به جای خانم الف با آقای ب گفت‌وگو نکرده‌اید؟" اگر دقت کرده باشید، هدف این گفت‌وگوها، ارائه‌ و انتقال دانشِ فرد گفت‌وگوشونده به شنوندگان نیست. این گفت‌وگوها بیشتر بر زندگی شخصی افراد دگرجنسگرایی مبتنی است که نظرشان تا به حال بر زبان جاری نشده و اگر شده، ارزش و بهایی به آن‌ داده نشده است. هدف این گفت‌وگوها بازنمایی نظرات یک دگرجنسگرا درباره افراد همجنسگرا و همجنسگرایی است و این‌که اگر خودشان همجنسگرا می‌بودند یا فرزند همجنسگرا داشتند چه احساس و دغدغه‌هایی داشتند؟

 

Share/Save/Bookmark

و دوباره اعدام

شنبه, 1390-07-02 19:32
آرمان نامدار - روز سیزدهم شهریور ماه سال جاری، سال ۱۳۹۰خبر اعدام شش تن از شهروندان ایرانی به جرم سقت، آدم‌ربایی و قاچاق مواد مخدر روی برخی خبرگزاری‌های داخلی ایران قرار گرفت. خبری که برای بسیاری از شنوندگان و خوانندگان‌اش مکرر بود، اما در این میان جزئیات خبر کمی متفاوت از پیش بود. سه نفر از این شش‌نفر به علت ارتکاب اعمال ناپسند، منکر و خلاف شرع به استناد مواد ۱۰۸ و  ۱۱۰قانون مجازات اسلامی اعدام شدند، اما مواد ۱۰۸ و ۱۱۰ قانون مجازات اسلامی چه خلاف شرعی را آن‌قدر کبیره می‌شمارد که مجرم آن را مستحق اعدام می‌داند؟
Share/Save/Bookmark

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

حامیان ما

همیاران ما