خانه | خبر | اخبارجهان

ليبی خواهان ادامه حضور ناتو در اين کشور شد

چهارشنبه, 1390-08-04 20:18
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

شورای ملی انتقالی ليبی اظهار اميدواری کرد که نيروهای پيمان آتلانتيک شمالی (ناتو) تا پايان سال ميلادی در اين کشور بمانند.

به گزارش رويترز، مصطفی عبدالجليل، رئيس شورای ملی انتقالی ليبی امروز چهارشنبه، چهارم آبان‌ماه، گفت که اين درخواست به‌منظور جلوگيری از فرار آخرين نيروهای طرفدار معمر قذافی صورت گرفته است.

مصطفی عبدالجليل که در قطر سخن می‌گفت اظهار داشت: "ما از ناتو می‌خواهيم که تا پايان سال به عمليات خود ادامه دهد."

وی همچنين از کشورهای "دوست و همسايه" خواست تا از ليبی پشتیبانی فنی و تدارکاتی کنند.

رئيس شورای ملی انتقالی ليبی بر شکار طرفداران قذافی در داخل مرزهای ليبی تأکيد ورزيد.

روز گذشته علی ترهونی وزير موقت دارايی و نفت ليبی نيز از ناتو خواسته بود تا دست‌کم برای يک ماه عمليات خود در ليبی را ادامه دهد.

امروز ناتو تصميم‌گيری در مورد پايان بخشيدن به مأموريت هفت ماهه خود در ليبی را تا پايان ماه اکتبر به تعويق انداخت

اين در حالی است که امروز ناتو تصميم‌گيری در مورد پايان بخشيدن به مأموريت هفت ماهه خود در ليبی را تا پايان ماه اکتبر به تعويق انداخت.

اين تصميم اعضای ناتو، روز چهارشنبه در نشست سفيران ۲۸ کشور عضو اين سازمان در بروکسل اتخاذ شد.

پس از تسخير تمامی شهرهای ليبی توسط مخالفان حکومت سرهنگ معمر قذافی و کشته شدن وی، ناتو اعلام کرده بود که در مورد ادامه مأموريت خود در اين کشور تصميم‌گيری خواهد کرد.

از سوی ديگر باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا در گفت‌وگو با شبکه تلويزيونی ان‌بی‌سی از نقش ايالات متحده در رويدادهای ليبی دفاع کرد.

عمليات ائتلاف جهانی در ليبی به‌همراه پيش‌روی‌های مخالفان حکومت به سرنگونی قدرت معمر قذافی انجاميد.

اوباما گفت شکل‌گيری اين ائتلاف گسترده از کشورهای اروپايی و کشورهای عربی زندگی سربازان آمريکايی را نجات داد، موجب ذخيره مالی شد و در نهايت به اهداف خود دست يافت.

رئيس جمهور آمريکا افزود: "حتی يک سرباز آمريکايی به ليبی وارد نشد و هيچ سربازی از آمريکا کشته يا زخمی نگرديد."

اوباما همچنين گفت: "من فکر می‌کنم اين موضع آمريکا موفقيت‌آميز و برای آينده نيز تجربه خوبی بود."

باراک اوباما همچنين از رفتار شورشیان لیبی با جنازه معمر قذافی انتقاد کرد و گفت حتی با جنازه کسی چون قذافی نیز نبايد رفتار غيرشایسته‌ای صورت داد.

وی با بيان اين‌که "چنین پایانی، سزاوار هیچ کس حتی قذافی نیست"، تأکيد نمود که دولت آمريکا نيز به همين خاطر پس از کشتن بن‌لادن تصاوير جنازه وی را منتشر نساخت.

رفتار شورشيان ليبی با معمر قذافی پس از دستگيری وی به شدت از سوی مدافعان حقوق بشر از جمله سازمان عفو بين‌الملل مورد انتقاد گرفت.

سرهنگ قذافی روز پنج‌شنبه ۲۰ اکتبر ۲۰۱۱ (۲۸ مهر ۱۳۹۰) در شهر سرت کشته شد. نحوه کشته شدن وی باعث شد تا سازمان ملل خواهان تحقيق درباره چگونگی قتل رهبر پيشين ليبی شود.

جيمز آپاتورا، نماينده ويژه دبيرکل ناتو در امور قفقاز جنوبی و آسيای مرکزی نيز در اين رابطه گفت: "ليبی بايد به‌طور دمکراتيک رشد کرده و به موازين بين‌المللی در زمينه دفاع از حقوق بشر احترام بگذارد."

به گفته وی "دولت موقت ليبی قول داده موازين حقوقی بين‌المللی و حقوق بشر را رعايت کند."
 

Share this
Share/Save/Bookmark

این همان دم خروس است که به اشکال مختلف از زیر قبا بیرون می زند ، آخر اگر این جنبش یک جنبش مردمی بوده ( که نبود ) چه احتیاجی دارد که همچنان نیروهای ناتو به بمباران خویش ادامه دهند ؟ ضمنا آقای اوباما خود بهتر از همه میداند که این فرمایشات را فقط برای زیست گرفتن می گوید و بس ، ایشان و هم پیمانانش کاری جز همین رفتارهای غیر انسانی را در کشورهای پیرامونی ندارند . متحجر در تمام دنیا یک شکل عمل می کند حال چه مثل گیلانی و مصباح یزدی باشد چه مثل طالبان و چه مثل جورج بوش ، اینها همه در شکل با هم متفاوت اند ، اما در محتوی هیچ تفاوتی با هم ندارند کما اینکه یکی کراوات می زند و آن یکی یقه خود را تا زیر گردن می پوشاند و یا آن یکی خود را گونی پیچ می کند . نحوه رفتار با اسیر در همه جا یکسان بوده و هست و امید وارم که در آینده چنین نباشد . در پایان امیدوارم که این نسخه لیبی را در سایر کشورها پیاده نتوانید کنید .

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما