خانه | خبر | اخبارایران

جهرمی: مديرعامل بانک ملی با کمک عوامل دولت به کانادا گريخته است

چهارشنبه, 1390-07-06 14:33
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

محمد جهرمی، مديرعامل بانک صادرات که روز گذشته برکنار شد طی نامه‌ای از فرار محمودرضا خاوری مديرعامل مستعفی بانک ملی خبر داد. سخنگوی بانک ملی اين موضوع را تکذيب کرد.

به گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا) محمد جهرمی، مديرعامل بانک صادرات ايران ‌که در ادامه ماجرای اختلاس سه هزار ميليارد تومانی روز گذشته از سوی کميته پی‌گيری پرونده اختلاس از سوی دولت برکنار شد با انتشار بيانيه‌ای به فرار محمودرضا خاوری مديرعامل مستعفی بانک ملی ايران و دلايل عدم استعفای خود پس از کشف اختلاس بزرگ پرداخت.

جهرمی نوشت: "آقای خاوری که با توجه به گستردگی فساد در بانک ملی در اين پرونده و پرونده‌های ديگر، احتمال دستگيری خود را به‌خاطر ارتباط با اين پرونده‌‌ها و عوامل پشت پرده آن‌ها می‌داد به کانادا گريخت."

رئيس پيشين بانک صادرات افزود: "اکنون عوامل مرتبط با وی در بانک مرکزی و دولت در صدد رفع و رجوع اين فرار، که با کمک و پشتيبانی برخی از آنان انجام گرفته است، هستند و از ترس گسترده‌‌تر شدن ابعاد اين موضوع با شخص اصلی پی‌گيری‌کننده و شکايت‌کننده اصلی اين پرونده برخورد نمودند."

جهرمی نوشت: "امروز هم با کنارگذاشتن بنده باز هم آدرس غلطی را به مردم می‌‌دهند زيرا با فرار آقای خاوری (مدير عامل بانک ملی) به کانادا برخی از آنان دچار سردرگمی و دست‌پاچگی شده‌اند." 

اين در حالی است که حسين دشتی، سخنگوی بانک ملی ايران در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت محمودرضا خاوری هم‌اکنون در يک "مأموريت مجاز" در خارج از کشور به‌سر می‌برد و طبق برنامه پنج‌شنبه (فردا) به تهران باز خواهد گشت.

محمد جهرمی گفت چون در شورای پول و اعتبار پی‌گير عوامل اختلاس بزرگ بود از اين شورا کنار گذاشته شد و قصد داشت استعفا دهد اما تاکنون "مقاومت" کرده بود تا اين پرونده در "مسير اصلی" خود قرار گيرد

روز گذشته، يک روز پس از آن که غلام‌حسين محسنی اژه‌ای از عملکرد بانک مرکزی، بانک ملی و بانک صادرات ايران در پرونده اختلاس سه هزار ميليارد تومانی انتقاد کرد، مدير عامل بانک ملی ايران از مقام خود استعفا کرد و مديرعامل بانک صادرات نيز برکنار شد.

محمودرضا خاوری، مديرعامل بانک ملی ايران در متن استعفانامه خود با اشاره به خشم افکار عمومی از اختلاس سه هزار ميليارد تومانی در نظام بانکی ايران، ريشه اصلی اين سوء استفاده را "در بانک صادرکننده اعتبارات اسنادی" دانست و بانک صادرات را مسئول اين اختلاس خواند.

محمد جهرمی در بيانيه خود دلايل عدم استعفای خود را پس از کشف اختلاس مالی بزرگ شرح داد.

جهرمی نوشت در رابطه با اين اختلاس موضوع را پی‌گيری کرده و با وزارت اطلاعات و قوه قضائيه برای دستگيری متهمان تماس گرفته است اما "پشتيبانان اصلی اين فساد" موضوع را طوری در رسانه‌ها مطرح کردند که "گويی تمام اتهام‌‌ها و تقصير‌ها متوجه بانک صادرات ايران و مدير عامل آن بوده است."
مديرعامل پيشين بانک صادرات گفت اين افراد با "فرافکنی، گناهان خود را پنهان نموده و آدرس غلط به مردم می‌دهند."

جهرمی عوامل اصلی اختلاس سه هزار ميلياردی را "بانک مرکزی، بدنه دولت و شبکه بانکی" عنوان کرد و گفت مسئولانی که به مه‌آفريد اميرخسروی و گروه امير منصورآريا امکانات مادی، پروژه‌های بزرگ بدون مناقصه و مجوز تأسيس بانک دادند بايد پاسخگوی مردم و قوه قضائيه باشند.

محمودرضا خاوری، مديرعامل بانک ملی ايران در متن استعفانامه خود ريشه اصلی اين سوء استفاده را "در بانک صادرکننده اعتبارات اسنادی" دانست و بانک صادرات را مسئول اين اختلاس خواند

پرونده اختلاس سه هزار ميليارد تومانی مربوط به اتهامات فردی به نام مه‌آفريد اميرخسروی است که صاحب مجموعه‌ای به نام گروه اميرمنصور آريا است که گفته می‌شود توانسته از طريق روابط خاص خود با بانک صادرات و بانک ملی ايران به گشايش اسناد اعتباری به مبلغ صدها ميليارد تومان اقدام کند، بدون آن‌که تمام يا دست‌کم بخش عمده‌ای از وجه اين اعتبارنامه‌ها را پرداخته باشد.

گروهی از اصول‌گرايان حکومتی اسفنديار رحيم‌مشايی، رئيس دفتر محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهور ايران و اطرافيان وی را مسئول در اختيار گذاشتن امکانات مادی به گروه اميرمنصور آريا می‌دانند اما احمدی‌نژاد اتهامات به دولت خود در اين زمينه را رد کرد و دولت را "پاک‌ترين دولت تاريخ ايران" ناميد.

جهرمی در بيانيه خود همچنين نوشت: "آن‌هايی که آقای خاوری مدير عامل بانک ملی را که از اول، خود و خانواده‌اش مقيم کانادا بودند و با داشتن اقامت در کانادا به نظر نمی‌رسد هيچ تعهدی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران داشته باشند، انتخاب نمودند، اکنون بايد پاسخگوی اين فساد مالی توسط اين نوع افراد باشند."

محمد جهرمی گفت چون در شورای پول و اعتبار پی‌گير عوامل اختلاس بزرگ بود از اين شورا کنار گذاشته شد و قصد داشت استعفا دهد اما تاکنون "مقاومت" کرده بود تا اين پرونده در "مسير اصلی" خود قرار گيرد.

وی در پايان اعلام کرد که همچنان موضوع اختلاس بزرگ را پی‌گيری خواهد کرد و در آينده "ابعاد و افراد مرتبط" را فاش خواهد ساخت.

بر اساس گزارش منابع خبری ايران، در پرونده اختلاس بانک صادرات معروف به "بزرگ‌ترين اختلاس تاريخ ايران"، هشت بانک بزرگ دولتی و خصوصی به شکل مستقيم و غير مستقيم درگير بوده‌اند.

افزون بر بانک صادرات و ملی که بيشترين زيان را از اين اختلاس متحمل شده‌اند، بانک‌های ملت، سپه، رفاه کارگران، و سه بانک خصوصی سامان، پارسيان و پاسارگاد نيز دخيل بوده‌اند.
 

Share this
Share/Save/Bookmark

اکنون وظیفه تمام مدعیان حقوق بشر و دمکراسی در کانادا است که این دزد فراری و خائن به مردم ایران را در هر کجا که هست شناسائی و به سفارت ایران خبر دهند و اسایش را از او بگیرند و مجبورش کنند که به ایران برگردد.هر گونه حمایت از این دزد بیت المال و فرصت طلب جانی حمایت از او و دیگر دزدان بیت امال و خائنین به مردم است.اگر سیاسیون ایرانی مقیم کانادا و دیگر کشورها مانع از اسایش این جنایتکاران فراری بشوند،بقیه جانیان و دزدها هم حساب کار خود را خواهند کرد و ماندن در اران و رفتن به هتل مدری(زندان اوین)را به فرار ترجیح خواهند داد.اکنون باید از دوّل غربی مدعی حمایت از مردم ایران خواست که نسبت به اخراج این دزد کوتاهی نکنند.البته همه ما میدانیم که چنین نخواهند کرد ولی سنگ مفت و گنجشک هم مفت.
چنانچه سیاسیون به وظیفه حساس کنونی خود عمل نکنند،دیگر نمی توانند فریاد حقوق بشر و دمکراسی را سر دهند و از دولت ج.ا.ا. اجرای قانون در رابطه با مسئولین دزد را طلب کنند.فرار چنین مهره هائی که سالها در نظام همه کار برای رسیدن به قدرت و مقام کرده اند،در حقیقت برای کور کردن گره اختلاس و حمایتی دیگر از باند معافیائی است و چون این افراد نه سلامت اخلاقی و نه وجدان دارند،لذا در خارج هم با گرفتن پول و امکانات در خدمت سازمانهای امنیتی مختلف قرار گرفته و این بار به ادم فروشی اقدام می کنند.ضمنا اگر بتوان میزان ارز خارج شده توسط این دزد را اشکار کرد و از بانکهای کشورهای غربی میزان پس انداز او را به اطلاع عموم رساند،کمک بزرگی به روشن تر شدن پرونده دزدان و نقش اقای مشائی در ماجرا خواهد شد.

در همین چند روز آینده چند نفر بی پناه یا حتا با پناه را برای پاک کردن دیگران قربانی خواهند کرد، یعنی دو سه نفر آدم را که خیلی هم پاک نیستند و دلهع دزدی هایی را در بساز و بفروشی و وام گیری کرده اند را خواهند گرفت و جلو پای لطیف امام علی الله خان خامنه ای سر خواهند برید و قربانی خواهند کرد. تا این امام نازنین این امام کلاشلان روی زمین دوباره قسر در رود. قرار است دو سه نفری را به نام تروریست اقتصادی دستگیر کنند و بفرستند نزد فرزندان امام تا تکلیفشان را بی سر و صدا روشن کنند و جنازه هاشان را در شهر بگردانند و جار بزنند که آهای مردم هم پولها برگشت و همه دزدان تنبیه شدند!! در صورتی که رندان در آن سوی مرز و درون مرز بریش ملت شریف و شهید پرور و بخوانید گاوپرور ایران می خندند. آری برادر پوسیده و کرم خورده که ساز زدی و شکر خوردی برخیز که گندش و گندابش از مهراب بدر آمد و و مار و افعی و کرمهای غولآسا از سجاده بیرون آمدند.

خدا رحمت کنه مادر بزرگ خودم رو! که استدلالش برای رای دادن به باند رفسنجانی این بود که ننه اونها دیگه سیر شده اند. این جدیدها گشنه اند همه چیز رو غارت میکنند. دیدید راست میگفت !

جزئیات تازه از فرار مدیرعامل مستعفی بانک ملی به کانادا
چاپ این نوشته ۶ , مهر , ۱۳۹۰ ساعت ۱:۱۲ ب.ظ 8 دیدار
جزئیات جدیدی از نحوه فرار محمدرضا خاوری مدیرعامل مستعفی بانک ملی به خارج کشور به دست آمده است.
به گزارش مشرق، خاوری که در دولت های قبل ریاست بانک سپه را در کارنامه خود داشت پس از بازنشستگی به اصرار برخی مسئولان ارشد دولتی به عنوان مدیرعامل بانک ملی بزرگترین بانک جهان اسلام و در حکم جانشین خزانه مرکزی کشور منصوب شد که از همان زمان نیز به دلیل برخی رویکردهای غرب گرایانه و اقامت تمامی اعضای خانواده وی در امریکا و کانادا با انتقاد دستگاههای امنیتی کشور مواجه شد.

در حالی که امروز محمدجهرمی مدیرعامل برکنار شده بانک صادرات تلویحا عزل خود را به دلیل آدرس غلط دادن درباره فرار خاوری عنوان کرد، خبرنگار مشرق مطلع شد مدیرعامل مستعفی بانک ملی پس از پیگیری های دستگاه قضایی و مشخص شدن دستورات موکد وی برای اعطای خط ۱۶ هزار میلیارد ریالی به “امیرمنصور خ” متهم اول پرونده فساد کلان بانکی و نیز دستورات مستقیم او برای تنزیل اسناد موسس بانک آریا، به صورت شبانه به انگلیس سفر کرد.

وی پس از اقامت ۳ روزه در لندن و ملاقات هایی که خبری از محتوای آن فعلا در دست نیست، به فرانکفورت آلمان رفته و با استفاده از پاسپورت کانادایی خود و خرید بلیت فرست کلاس شرکت هواپیمایی لوفت هانزا، شب گذشته به تورنتو سفر کرد.

به گزارش مشرق، تمامی اعضای خانواده خاوری دارای پاسپورت کانادا و یک نفر نیز پاسپورت امریکایی دارد.
یک نظر برای “ جزئیات تازه از فرار مدیرعامل مستعفی بانک ملی به کانادا ” ارسال شده است.

mansour-piry khanghah
مهر ۶, ۱۳۹۰ در ۶:۱۷ ب.ظ | پاسخ دادن

خوشا به حال اقای خامنه ای و احمدی نژاد که منتقدین را امریکائی میخواند و روئسا و مدیران مورد قبول خودشان در امریکا ویلا خریده اند و بیت المال را به نام امام خمینی و اسلام و انقلاب می دزدند و یکی یکی به غرب می گریزند.

http://roudsarnews.com/?p=6644#comment-151

دوستان سلام . سلام آقای منصور***** شما دیگه چرا ناراخحتی؟؟؟ دوست عزیز ایشان از دوستان امام امتن خامنه ای ایران شکنند، و دوستان دیگر شما چرا فرار می کنید، دین و آیین و تشیع شما بر اساس رشوه دهی و اختلاس ،دو است. مگر گریه های شب قدر رشوه نمیست که به خود خدا می دهید!!!؟؟؟ مگر این خودش فساد نیست!! خب اگر این دین شما عدالت دارد که دیگر با گریه و زاری نباید شما بخشیده شوید. مگر شماها بدرگاه ائمه تان گریه زاری نمی کنید که آنها شفاعت شما را بکنند، خب ممکن است که در کشورهای دیگر ریشه فسادشان جای دیگری باشد، آما بالا غیرتا ریشه فساد شما کجاست، ریشه ی فساد شما همین دین و آیینتان است، که از درستکار تا تبهکارتان به آن باور دارد. بر چینید این سفره تزویر و ریا را، چه فسادی، چه ناجوانمردی ای، چه رسوایی ای، چه کشتاری، چه تجاوزی، کدام سنگسار، کدام ظلم، کدام نامردی، کدام عدالت علوی، کدام قضاوت مرتضوی، کدام رحمت نبوی شما مردم را و حتا شما نخبگان را بیدار خواهد کرد!!! کدام. از زمان به قدرت رسیدن این روحانیت مفت خور و مفت نوش و مفت غسل جنابت کن این مملکت غیر از فحشا، غیر از قتل، غیر از کشتار، غیر از جنگ، غیر از مصیبت، غیر از خاری، غیر از تحقیر، غیر از دخالت در امور دیگران، غیر از لباس و چادر و حجاب اجباری، غیر از تجاوز در زندان، غیر از سرکوب غیر از زندان و شکنجه و... ندیده و تازمانی که این ملت شهید پرور، تا زمانی که این ملت قهرمان، تا زمانی که این ملت شریف بخودش نیاید و ریشه ی این همه جنایت سی و دو ساله و این جنایت هزار و چهار صد و سی و چند ساله را نشناسد و آنرا نخشکاند او همچنان در امتداد نا صوات جهالت و پستی و از پستی ای به پستی دیگر گرویدن راهی ندارد و مرگش حتمی ست. امروزر دزدان و راهزنان به سرکردگی زاهزن بزرگ و با همکاری کل روحانیت بر ما ملت حکومت می کنند، مردم ایران این حکومت نوش جانتان، حتما سزاوار چنین حکومتی هستید!!!

هر دم از این باغ بری میرسد تازتر از تازه تری میرسد آقای احمدی نژاد قبل از انتخاب به ریاست جمهوری به ملت اعلام کرد که فساد همه جا را فرا گرفته و او عوامل آنرا بعد از انتخاب به مردم معرفی میکند . اکنون بعد از بیش از شش سال نه فقط کسی را معرفی نکرده بلک این منصوبین و اعیان و یاران مستقیم اویند که نوچه های خود را در سیستم بانکی کشور بعنوان میر عامل و غیره منصوب مکنند و بعدا از وجود آنها برای ایجاد بزرگترین اختلاس سیستم بانکی کشور استنفاده میکنند. آفرین به به آقایان رحیم مشائی و محمد رضا رحیمی ّبا این پرونده های مشعشی که در دادگستری جمهوری اسلامی ایران دارید که بقول دیروزه رئیس قوه قضائیه بزرگانی در مملکت با او وقوه قضائیه در جنگند که شما و امثال شما را تعقیب نکنند سئوال من اینست که آیا این همین حکومت آقا امام زمان علیه السلام است که شما از آن دم میزنید یا بر عکس حکومت فاسقان مفسد فی الارض ؟ عبدالله

عجب دزد بازاري است ...
يک عده فرصت طلب با تقلب و دروغ به پست رسيدندو بغارتی پرداخته ا ند که اشغالگران خارجی هم نميکنند... .
حکومت عدل اسلامي و مستضعفان اين بود؟..

If this guy is a Canadian permanent resident or citizen, would the Canadian government hand him over to the Iranian authorities in Ottawa or Would they say his life will be in danger if he returns to Iran and they refuse to extradite him This is moment of truth for Canada and all the Western countries that stand for democracy and freedom

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما