خانه | خبر | اخبارایران

افزايش شديد قيمت گوشت، مرغ و تخم مرغ در ايران

جمعه, 1391-11-20 14:15
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

قيمت انواع گوشت، مرغ و تخم مرغ در بازار تهران نسبت به هفته گذشته به شدت افزايش يافت.

 

خبرگزاری فارس، امروز، جمعه ۲۰ بهمن‌ماه از افزايش چند هزار تومانی قيمت فراورده‌های گوشتی در چند روز اخير خبر داد.

 

بنا به اين گزارش در منطقه تجريش تهران قيمت يک کيلوگرم گوشت گوسفندی ران و دست ۳۶ هزار تومان و قيمت گوشت گوسفندی شقه نيز ۲۸ هزار تومان است.

 

در اين منطقه تهران قيمت گوشت گوساله ران و ماهيچه ۳۱ هزار تومان عرضه می‌شود.

 

در ميدان فردوسی تهران قيمت گوشت گوساله مخلوط ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان و قيمت گوشت گوسفندی شقه نيز ۲۶ هزار تومان عرضه می‌شود. 

 

در منطقه جنوب تهران قيمت يک کيلوگرم گوشت گوساله مخلوط ۲۷ هزار تومان و گوشت گوساله خالص ۲۹ هزار تومان به فروش می‌رود.

 

همچنين انواع گوشت استراليايی نيز در بازار وجود دارد که قيمت هر کيلوگرم گوشت گوسفندی استراليايی ۱۵ هزار و ۶۵۰ تومان و گوشت گوساله استراليايی ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان به فروش می‌رود.

 

تحريم‌های جهانی عليه برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی، کاهش مبادلات تجاری و صادرات نفت ايران در کنار اجرای طرح هدفمندسازی يارانه‌ها از عوامل اصلی افزايش قيمت‌ها به‌شمار می‌روند

سعيد سلطانی، مديرعامل اتحاديه مرکزی دامداران دو روز پيش به تارنمای اقتصاد پرس گفت قيمت گوشت قرمز در بهمن‌ماه جاری نسبت به دی‌ماه حدود هشت درصد افزايش يافته است.

 

علی‌اصغر ملکی رئيس اتحاديه گوشت گوسفندی "قاچاق گوشت به کشورهای حاشيه خليج‌فارس به ويژه عراق" در طی ماه‌های گذشته را دليل افزايش قيمت آن دانسته است.

 

فارس همچنين گزارش داده است قيمت مرغ طی چند روز اخير با جهش از چهار هزار و ۸۰۰ تومان به شش هزار و ۳۰۰ تومان رسيده است. در منطقه جنوب تهران نيز مرغ با قيمت شش هزار و ۲۰۰ تومان عرضه می‌شود.

 

اين در حالی است که هفته گذشته قيمت مرغ کيلويی چهار هزار و ۸۰۰ تومان بود و طی هفته گذشته مسئولان از توزيع مرغ پنج هزار و ۱۰۰ تومانی و کاهش قيمت خبر داده بودند.

 

محمد يوسفی، رئيس انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی دليل افزايش قيمت مرغ طی چند روز اخير را بالا بودن قيمت ساير محصولات پروتئينی مانند گوشت و حبوبات عنوان کرد که به گفته وی سبد مصرف کالا به سمت مرغ سنگينی کرده است.

 

وی آذرماه سال جاری در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ايران (ايلنا)، قيمت مرغ زنده را سه هزار و ۱۰۰ تومان و قيمت مرغ ذبح‌شده را چهار هزار و ۶۰۰ تا چهار هزار و ۸۰۰ تومان عنوان کرده و گفته بود توليدکنندگان از قيمت مرغ ناراضی هستند و دست‌کم بايد قيمت مرغ ۱۰ تا ۱۵ درصد افزايش پيدا کند. 

 

از سوی ديگر خبرگزاری فارس در گزارش ديگری نوشته است قيمت تخم‌مرغ طی چند روز گذشته در بازار سير افزايشی داشته و از شانه‌ای پنج هزار و ۵۰۰ تومان به هفت هزار و ۵۰۰ تومان رسيده است.

 

طبق تفاهم‌نامه‌ بين وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتحاديه توليدکنندگان مرغ تخمگذار قيمت تخم‌مرغ در بازار نبايد برای مصرف‌کننده از کيلويی سه هزار و ۳۰۰ تومان پايين‌تر و از کيلويی سه هزار و ۷۰۰ تومان بالاتر نرود.

 

با افزايش قيمت تخم‌مرغ به شانه‌ای هفت هزار و ۵۰۰ تومان از سقف قيمت تفاهم شده برای مصرف‌کننده فراتر رفته است.

 

افزايش قيمت‌ها و تورم در ايران به‌ويژه در يک سال اخير فشار اقتصادی بر مردم را به‌طور مداوم افزوده است.

 

تحريم‌های جهانی عليه برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی، کاهش مبادلات تجاری و صادرات نفت ايران در کنار اجرای طرح هدفمندسازی يارانه‌ها از عوامل اصلی افزايش قيمت‌ها به‌شمار می‌روند.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

نظام ستم اسلامی با نصب و تعویض کنترهای اب و برق با کنترهای دستکاری شده و خراب قصد چپاول ملت همیشه پشت صحنه ایران را دارد. گذارش ها از ایران حاکی از این است که برای مقابله با تحریم های غرب داروغه ناتینگهام به استخدام نظام ستم اسلامی درامده است تا از مردم ایران باجگیری کند, امیدوارم راهپیمائی ۲۲ بهمن به ملت ایران خوش بگذره

همچی از نوع شدیدش در ایران ظاهر میشه .....در انتخابات "شدید" تقلب میشه .....زلزه زمینی "شدید" میاد و ده ها نفر در اون کشته میشن ......در مدرسه ها بخاری ها آتش میگیره دانش آموزان "شدید" دچار سوختگی میشن...زلزله اقتصادی "شدید" میاد .....ارز "شدید" گرون میشه ...تعداد بیکاران و دزدها و زورگیرها و تریاکی ها "شدید" زیاد میشه ...گوشت و حبوبات و مواد غذائی "شدید" گرون میشه.....میلیاردها دلار پول بودجه رو "شدید" می دزدن ......رهبر و رئیس جمهور عروسکیش "شدید" دروغ و قتل می کنن ......ایران نشینان "شدید" و "شدید"...و"شدید" رو دوست دارن و از شدید و شدیدها سی و چند ساله که نعشن و مثل کوری که سنگ به پاش خورده با آخ آخ کردن قناعت می کنن و نمی خوان خدای نکرده به اهل بیت رهبری علی خامنه ای بد اخلاقی و بی تربیتی کنن...."شدید" شده مثل یه کرم پوست مطبوع که ایران نشینان به روی پوست بدنشون می مالن که پوستشون لطافت اسلامی داشته باشه !! اینجوریه دیه ..حوج اوقوه...!!

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما