خانه | خبر | اخبارایران

نماینده رهبر ایران در سپاه: اقرار به اشتباه، شرط بازگشت اصلاح‌طلبان است

دوشنبه, 1391-05-30 18:30
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

اعلام آمادگی اصلاح‌طلبان برای شرکت در انتخابات، تاکنون واکنش‌هایی را در میان برخی از چهره‌های سیاسی اصول‌گرا و حامی دولت برانگیخته است.

 در تازه‌ترین واکنش‌ها، نماینده رهبر ایران در سپاه، با طرح ادعاهایی علیه اصلاح‌طلبان در ایران، گفته است که راه‌هایی برای بازگشت افرادی که در «جریان فتنه»، سکوت یا به طور غیر مستقیم در مقاطعی از آن حمایت کردند به نظام وجود دارد.

علی سعیدی، در گفت‌وگو باخبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، گفته است جریان اصلاح‌طلب در ایران تا امروز مسیر درستی را طی نکرده و اصلاح‌طلبان از امتیازات و حس اعتمادی که برخی از مردم و نهادهای نظارتی برای ورود به عرصه انتخابات به آن‌ها داشتند، سوءاستفاده کردند.

او اصلاح‌طلبان را متهم به «هنجارشکنی‌ و عبور از خط قرمز‌ها» کرده که «ارزش‌ها و باورهای دیرینه مردم را زیر سئوال بردند، در حالی که می‌توانستند در دوران حاکمیت خود در چارچوب نظام و تکیه بر اصل ولایت فقیه اقدامات مفیدی انجام دهند».

او ادعا کرده که «مردم پس از اینکه اصلاح‌طلبان را شناختند، با چرخشی بسیار هدفمند از سال ۱۳۸۰ زمام امور را دست اصول‌گرایان سپردند».

علی سعیدی، از محمد خاتمی به عنوان اصلاح‌طلبی نام برده که در حوادث سال ۸۸ در برزخ قرار داشته است. او خاتمی را به انحراف و ملاقات با جورج سورس متهم کرده است. به گفته او، خاتمی امور کشور را در دوران حکومتش به دست نااهلان سپرده است اما این نقاط ضعف «با عذرخواهی از ملت ایران و خودداری از تکرار اشتباهات گذشته، قابل اغماض خواهد بود».

 

به گفته علی سعیدی، ابراز عقیده برخی اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه اندیشه‌های آیت الله خمینی «به تاریخ پیوسته»، نشانه «عدم اعتقاد» آنها به حکومت دینی است.

او گفته است که مردم اصول‌گرایان را به دلیل ناکار آمدی اصلاح‌طلبان انتخاب کرده‌اند، اما اصلاح‌طلبان تلاش کرده‌اند در سال ۸۸ با «خیز تبلیغاتی و سوءاستفاده از اعتماد مردم و دستگاه‌ها»، قوه مجریه را به دست بیاورند.

نماینده رهبر ایران در سپاه پاسداران همچنین گفته که اصلاح‌طلبان در انتخابات ۸۸ نتوانستند رای مردم را به دست بیاورند، اما حاضر به قبول واقعیت نشدند و موضوع تقلب در انتخابات را مطرح کردند که از دیدگاه وی، زمینه «تشویش در کشور و سوءاستفاده بیگانگان» را فراهم کرد.

او اعلام کرده است که راه‌هایی برای بازگشت افرادی که در جریان فتنه سکوت کرده یا به طور غیر مستقیم در مقاطعی از آن حمایت کردند به نظام وجود دارد.

این نماینده رهبر ایران، شرط بازگشت را «توبه، اقرار آشکار به اشتباهات خود و تعهد به پذیرش اصول و مبانی نظام» دانسته که با انجام آن افراد یادشده می‌توانند راه خود را برای ورود به عرصه‌های اجتماعی و سیاسی در کشور باز کنند.

سعیدی، در ادامه از محمد خاتمی به عنوان اصلاح‌طلبی نام برده که در حوادث سال ۸۸ در برزخ قرار داشته است. او خاتمی را به انحراف و ملاقات با جورج سورس متهم کرده است. به گفته او، خاتمی امور کشور را در دوران حکومتش به دست نااهلان سپرده است اما این نقاط ضعف «با عذرخواهی از ملت ایران و خودداری از تکرار اشتباهات گذشته، قابل اغماض خواهد بود».

این اظهار نظر در حالی صورت گرفته که برخی اشخاص و چهره‌های اصلاح‌طلب خود را برای شرکت در انتخابات آینده آماده می‌کنند و زمزمه‌هایی مبنی بر حضور برخی از چهر‌ه‌های مشهور به گوش می‌رسد.

این در حالی است که هنوز دو کاندیدای اصلاح‌طلب انتخابات گذشته در حصر خانگی به سر می‌برند. پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸، با اعلام پیروزی محمود احمدی‌نژاد، موج اعتراض‌ها به نتایج انتخابات آغاز شد که به دنبال آن تعداد زیادی از فعالان سیاسی اصلاح طلب دستگیر شدند و حکم‌های طولانی دریافت کردند. به دنبال آن، میرحسین موسوی و مهدی کروبی، کاندیداهای اصلاح‌طلبان در حصر خانگی قرار گرفتند که این حصر همچنان ادامه دارد.

اعلام آمادگی اصلاح‌طلبان برای شرکت در انتخابات، تاکنون واکنش‌هایی را در میان برخی از چهره‌های سیاسی اصول‌گرا و حامی دولت برانگیخته است.

صولت مرتضوی، معاون سیاسی وزیر کشور ایران، هفته گذشته درباره بنیاد باران و فعالیت‌های سیدمحمد خاتمی برای انتخابات ریاست جمهوری، با اشاره به اینکه بنیاد باران از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب هیچ مجوزی ندارد و جزو احزاب سیاسی رسمی کشور نیست تصریح کرد: «من درباره اشخاص نیز اظهارنظر نمی‌کنم ولی هر کسی که در چارچوب قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران واجد شرایط برای انتخابات است می‌تواند در انتخابات شرکت کند و مجاری ذیربط وظیفه دارند به صلاحیت‌ها رسیدگی کنند.»

یک ماه پیش، حمیدرضا مقدم فر، معاون فرهنگی سپاه گفته بود اصلاح طلبانی که در وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ حضور نداشته‌اند «می‌توانند در رقابت‌های انتخاباتی شرکت کنند.» انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم کمتر از یک سال دیگر در ایران برگزار می‌شود.

Share this
Share/Save/Bookmark

بهشان بگید اگر خاتمی ها هم بیایند دیگر مردم نمی آیند. مردم شماهارا کنار گذاشته اند. اگر نگذاشته بودند یک جو احترام برای آخوند و آخوندزاده قایل بودند که نیستند. این جوکهای ریز و درشت که برای آخوندها ساخته اند علامت بی احترام شدن صنف آخوند است. در سالهای قبل از انقلاب مردم برای آخوند احترامی قایل بودند که به برکت دروغها و رفتارهای ناشایست این صنف از بین رفت. ****

به زبان ج.ا. یعنی:
برای سیرک انتخاباتی آدم کم آوردیم، پاشید بیاید با خرج آغا زیر سایه ایشون یه ۴سالی حکومت بازی بکنید!

خوشبختانه عقلانیت به نظام دارد بر میگردد، نمونه‌اش هم آزادی چندی از زندانیان سیاسی اصلاح طلب در این اواخر بود، به هر حال راه بهتری جز اصلاحات وجود ندارد. امیدوارم اصلاح طلب‌ها هم به زودی دوباره وارد انتخابات شوند و گذشته را فراموش کنند، از طرفی‌ هم نظام باید توجه کند درست است که اختلاف سلیقه وجود دارد اما اصلاح طلب‌ها به نظام و انقلاب علاقه ماندند و اگر نقدی دارند برای تقویت نظام و انقلاب است. در این مدت هم که اصلاح طلب‌ها در نظام نبودند هیچ گاه به انقلاب پشت نکردند، نمونه‌اش همین اواخر که بیوه **** شاه *** قصد تضعیف انقلاب را داشت این اصلاح طلب‌ها بودند که با قدرت در تمام رسانه‌‌ها از انقلاب و نظام دفاع جانانه کردند ***. همین باید کافی‌ باشد تا برای بازگشت زیاد سخت‌گیری نشود و انشاالله با تیز بینی‌ که در نگاه رهبری هم وجود دارد اختلافات به حد اقل می‌رسد و کشور و نظام و همه منتفع میشوند از استحکام نظام اسلامی که حاصل خون شهیدان بسیاری در دوران ستم شاهی‌ است.

مردک مگر کشورفقط بتو و آخوندها تعلق دارد که شرط ميگذاری ؟!...

‫جناب حجت الاسلام سعیدی ، هر کسی که اشتباه کرده است میتواند بازگشت کند ؟
‫و یا بنابر مصلحت نظام ، آنهائي که حمایت مطلق ۶۵ درصدی مردم را دارنند فقط حق
‫بازگشت خواهند داشت؟
‫پدر گرامی مطمئن باشید سران واقعی اطلاح طلب هرگز اقرار نخواهند کرد ، به دو دلیل
‫−۱ اشتباهی مرتکب نشده اند ، ۲− اگر برای مال دنیا و کسب قدرت اقرار کنند حمایت
‫۶۵ درصدی را از دست خواهند داد و بازگشت آنها دردی از شما درمان نخواهد کرد ، از
‫دوست گرامیتان حجت الاسلام خاتمی بپرسید و ایشان تجربه لازم در این خصوص دارد
‫و میتواند مفید باشد. با نهایت احترام نظر یک ایرانی بیطرف

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما