خانه | خبر | اخبارایران

هشدار محمد خاتمی به تداوم "حذف و حصر " مخالفان

شنبه, 1391-04-10 18:11
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ
محمد خاتمی، رئیس جمهوری پیشین ایران می‌گوید: "نتیجه  حذف و حصر، ناامیدی از اصلاح در جامعه است."
 
 
وی روز شنبه، دهم تیرماه در دیدار با شماری از رزمندگان و آسیب‌دیدگان جنگ هشت ساله ایران و عراق گفت: “نتیجه حذف و حصر تقویت حکومت و جلب و جذب نیروهای مأیوس نیست. حاصل حذف و حصر نومیدی از اصلاح در جامعه است و نتیجه تداوم آن اینکه گروه گروه از جوانان و مردم رو به کسانی بیاورند که می‌گویند اسلام یا حداقل حکومت اسلامی نباشد و این فاجعه‌ای است که بیش و پیش از همه حکومت باید به آن بیاندیشد و آن را حل کند.”
 
به گزارش وب‌سایت شخصی‌ محمد خاتمی، وی در این نشست پس از شنیدن برخی انتقادات درباره سکوت خود و انفعال اصلاح طلبان در مسائل جاری کشور و دلیل شرکتش در انتخابات مجلس نهم، گفت: “از سخنانتان ناراحت نشدم و می‌دانم که این حرف‌ها حرف‌هایی است که در دل خیلی از افراد جامعه هست. راهکار سرکوب کردن این نظرات نیست، بلکه باید تحولی در جامعه ایجاد شود تا جلو دل زدگی از اسلام و جمهوری اسلامی و نظام، بخصوص در میان نسل جوان و نخبگان گرفته شود.”
 
محمد خاتمی: حاصل حذف و حصر نومیدی از اصلاح در جامعه است و نتیجه تداوم آن اینکه گروه گروه از جوانان و مردم رو به کسانی بیاورند که می‌گویند اسلام یا حداقل حکومت اسلامی نباشد و این فاجعه‌ای است که بیش و پیش از همه حکومت باید به آن بیاندیشد و آن را حل کند
وی اضافه کرد: “وقتی عزیزانی که همه عمر و حیثیت‌شان ایثارگری و دفاع از انقلاب بوده این گونه نگران‌اند و اظهار ناراحتی می‌کنند آن وقت ببینید جوانان ما چه می‌گویند.”
 
شرکت محمد خاتمی در انتخابات مجلس نهم با غافلگیری گروهی از اصلاح‌طلبان روبه‌رو شد و برخی از مخالفان حکومت ایران و اصلاح‌طلبان از این اقدام وی انتقاد‌ کردند.
 
بسیاری از گروه‌های اصلاح‌طلب شرکت در انتخابات مجلس نهم را تحریم کرده بودند و محمد خاتمی نیز شرط‌هایی همچون آزادی زندانیان سیاسی، برگزاری انتخابات آزاد و اجرای قانون اساسی را به‌عنوان زمینه‌های حداقلی برای شرکت اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس اعلام کرده بود.
 
رئیس جمهور پیشین ایران در سخنان روز شنبه خود “تأکید و تلاش  برای رفع حصر‌ها و حبس‌ها و عبور از وضعیت امنیتی به وضع امن و آزاد و قانونی” را نشانه دلبستگی‌اش به اصل نظام، جلوگیری از تحریف نظام و ارائه چهره نامطلوب از جمهوری اسلامی" عنوان کرد.
 
وی با اذعان بر اینکه نظام را قبول دارد، ادامه داد: “اگر دیگرانی، خواستار راه و سامان و نظام و انتظامی دیگر و در پی براندازی هستند، دچار اشتباه بزرگی شده‌اند و طبعاً راه ما هم از آنان جداست.”
 

در سه سال گذشته، در پی اعتراضات به دهمین انتخابات ریاست جمهوری، هزاران نفر از مخالفان دولت بازداشت شده‌اند و صدها نفر از آنها همچنان در زندان و در حال سپری کردن دوران حبس خود هستند. میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی از رهبران مخالفان دولت نیز از بهمن ماه سال ۱۳۹۸ در حصر خانگی هستند و علاوه بر این فشارهای امنیتی بر فعالان سیاسی و مدنی همچنان ادامه دارد. 

Share this
Share/Save/Bookmark

نه جمهوری نه اسلامی بلکه استبدادی یا طالبانی خاتمی دین چیست برو بین مردم همه چی ازبین رفته

همانطور که مشاهده می کنید آقای خاتمی همه ی هم و غمش حفظ اسلام و حکومت اسلامی ست او توجهی به نیاز واقعی جامعه و دموکراسی و عدالت اجتماعی ندارد و اگر هم دارد همه چیز را در اسلام و حکومت اسلامی می بیند در حالی که بر همه ی ایرانیان به اثبات رسیده است که آیت الله ها هم می توانند هم رانت خواری کنند و هم رشوه بگیرند و هم زیر قراردادهای ننگین را امضاء می کنند و دیده ایم که اسلام و هر دینی که در سیاست مداخله می کند خود را در معرض نقد قرار داده و قادر به حل مشکلات عقلانی بشر ندارد و چون دارای چارچوب الهی و تغییر ناپذیر ند با دموکراسی دشمن هستند از اینرو شعارهای دموکراسی خواهی خاتمی بیان همان مهملات دینی و استبداد اسلامی خواهد بود و پس از 34 سال حکومت هنوز ما را دعوت به اسلام تجربه شده ای می کند که خودش هشت سال رئیس جمهورش بود و نتوانست کاری انجام دهد و نمی گوید که آزمون را آزمودن خطاست . اگر شما رئیس جمهور شوید و مجلس را هم بدست بگیرید چکار خواهید کرد چه حرف جدیدی دارید که برای جوانان بیکاران گرسنگان تورم بالا تحریمها و ... دارید چه حرفی برای اصلاح استبداد ولایت فقیه و دادگستری و انگیزاسیون قرون وسطائی دارید با چه ابزاری و با چه روش جدیدی که در دوران طلائی تان نداشتید به میدان می آئید شما هنوز نمیدانید که شما نتیجه ی انتخاب از بین بد و بدتر بودید و امروز دیگر برای مردم بدترین و بدتر هم دیگر تفاوتی نیست چه برسد به بد . امیدواریم همانطور که شما دیگران را نصیحت می کنید کمی هم در خود فرو رفته و پاسخ مناسب برای سئولات مردم بیابید .
اما مهمترین چیزی که خاتمی در انتها بیان داشته جدا ساختن راهش با کسانی ست که خواهان سرنگونی این حکومت هستند و دوستان توجه کنند و دائم ما را ملامت نکنند که شما تفرقه انداز هستید از اینرو اگر خاتمی دارای آزادی بیان برای جدا کردن راهش از ماست چرا ما راهمان را از و جدا نکنیم تا بر این این حکومت جهل و خرافه فقر و فاقه و ضد انسانی غلبه نکنیم ؟ ما نیز به عیان راهمان را از شما پیش از رئیس جمهور شدن شما جدا ساخته بودیم و ماموریت شما پایان یافته است و اصلاحات با شما بن بستش را تجربه کرد ه است . دنیا هر روز و هرساعت در حال تغییر است و برخی از افراد از گردونه ی تاریخ جا می مانند و درجا می زنند بدون آنکه از اشتباهاتشان آموخته باشند شما نیز استثناء نیستید .

اقای حاتمی چون هم تحصیلات دنیوی هم دینی دارد بین دو جریان فکری سردرگرم 
مانده  ولی برای حفظ موقعیت سیاسی  خود  نزد رهبری و  مراجع تقلید از امکان
  اصلااحات در چهارچوب سیستم سیاسی موجود  حرف میزند حالانکه حودش نتوانست
اصلاحات مورد نظرش را تحقق بخشد علتش دسیسه بازیهای برخی نبود علت اصلی
ساختار و اصول اصلی نظام است  نظامی که دینی -اسلامی  وتحت کنترل روحانیون است 

تو خودت جريان قتلهاي زنجيره اي و سرکوب و بستن نشريات را ماست مالي کردي و و فقط در مجلس اعتصاب کرديد؟!
و گفتي چاقو دسته اش را نمي برد و من عليه رژيم آخوندي اقدامي نميکنم ! !

این حکومت فاجعه‌ای است که مثل بختک بر ايران و مردم آن چنگ انداخته نه سقوط آن.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما