خانه | خبر | اخبارایران

محاکمه ۱۱ نفر به اتهام محاربه در شيراز

شنبه, 1391-04-03 07:43
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

يک مقام قضايی از محاکمه ۱۱ نفر در شيراز به اتهام "محاربه" خبر داد.

 

خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) روز شنبه سوم تير ۱۳۹۱ گزارش داد سه پرونده قضايی در اين باره در شيراز در حال رسيدگی است.

علی القاصی‌مهر، دادستان شيراز به خبرنگاران گفت: "در برخورد با جرايم خشن نص صريح قانون را مدنظر قرار داده و به هيچ‌عنوان از حقوق جامعه نخواهيم گذشت و اکنون سه پرونده مهم با ۱۱ متهم به محاربه و افساد فی‌الارض در محاکم شيراز روند رسيدگی را طی می‌کند."

دادستان شيراز افزود: "برای مقابله با ناامنی و عوامل آن،‌ دادسرای ويژه جنايتی و امنيتی را از ساير دادسراها جدا کرده و دستورالعمل‌هايی را برای تسريع و جديت بيشتر در امور تدوين کرده‌ايم."

علی القاصی‌مهر، دادستان شيراز: اکنون سه پرونده مهم با ۱۱ متهم به محاربه و افساد فی‌الارض در محاکم شيراز روند رسيدگی را طی می‌کند

وی جرم اين افراد را "سرقت مسلحانه" اعلام کرد. مقام‌های قضايی ايران سرقت مسلحانه همراه با ايجاد رعب و وحشت را "محاربه" می‌دانند. مجازات محاربه در ايران اعدام است.

ايران، آمريکا، عربستان و چين از جمله کشورهايی هستند که مجازات اعدام در آن هنوز رايج است. قتل، فروش مواد مخدر، تجاوز، آدم‌ربايی و سرقت مسلحانه از جمله جرم‌هايی هستند که مجازات آن‌ها بر اساس قوانين ايران اعدام است.

در يکی از تازه‌ترين موارد اعدام در ايران، چهار نفر روز چهارشنبه به اتهام "تجاوز به عنف" در ملاءعام اعدام شدند.

شمار بالای اعدام‌ها و اعمال اين مجازات در ايران همواره مورد اعتراض فعالان و نهادهای حقوق بشری قرار می‌گيرد اما مقام‌های جمهوری اسلامی تعيين نوع مجازات برای متهمان را "مسأله داخلی" اين کشور اعلام می‌کنند.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

هموطنان بهائی همگی عاشقان ایران هستند و زندانی کردن و اذیت کردن آنان موجب بدنام کردن ایران و ایرانی است و در تاریخ ثبت خواهد گشت..ای کاش عشق به وطن و عشق به عالم را از اینها بیاموزید که در آثارشان میگویند>...در روضهء قلب جز گل عشق مکار....>.من خود بهائی بوده و عاشق ایران و ایرانیانم....گلهای رنگارنگ زینت گلستان است ....قدر آنرا بدانید.فرزین

دزدان ميلياردي همچنان داراي مقامات بالا هستند و جوانان ايراني را دسته دسته به دلايل ساختگي و واهي اعدام ميکنند......

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما