خانه | خبر | اخبارایران

آمريکا هفت کشور را از تحريم اقتصادی در رابطه با ايران معاف کرد

سه شنبه, 1391-03-23 13:20
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

آمريکا هفت کشور ديگر را به فهرست کشورهايی که از تحريم‌های اقتصادی جديد در رابطه با تجارت با ايران معاف‌ شده بودند، اضافه کرد. تحريم‌های آمريکا از اواخر ماه جاری در مورد کشورهای خريدار نفت خام ايران اجرا می‌شود.

به گزارش رويترز، هيلاری کلينتون، وزير امور خارجه آمريکا روز گذشته، ۲۲ خرداد (۱۱ ژوئن) اعلام کرد که کشورهای هندوستان، کره جنوبی، ترکيه، آفريقای جنوبی، تايوان، مالزی و سريلانکا به خاطر کاهش قابل توجه واردات نفت خام‌ از ايران، از تحريم‌های اقتصادی مذکور معاف شده‌اند.

در پيامی که کلينتون روز گذشته منتشر کرد، آمده است: "ما می‌خواهيم با کاهش دادن ميزان فروش نفت ايران، پيامی قاطع را به گوش رهبران اين کشور برسانيم، اين‌که تا زمانی که آن‌ها گامی واقعی در جهت پاسخگويی به دغدغه‌های جامعه بين‌المللی برندارند، همچنان در انزوای بيشتری فرو خواهند رفت و با فشار بيشتری روبه‌رو خواهند شد."

چين که به تنهايی مشتری يک پنجم صادرات نفت خام ايران محسوب می‌شود و همچنين سنگاپور که ميزان قابل توجهی از سوخت نفتی مورد نياز خود را از ايران خريداری می‌کند، مشمول اين معافيت‌ نشده‌اند.

چين و سنگاپور که ميزان قابل توجهی از سوخت نفتی مورد نياز خود را از ايران خريداری می‌کنند، مشمول اين معافيت‌ نشده‌اند

اين دو کشور در عين حال، دو شريک تجاری مهم آمريکا در آسيا به شمار می‌روند و ذکر نشدن نام آن‌ها در فهرست کشورهای معاف شده از تحريم، می‌تواند بيش از پيش به آن‌ها فشار وارد کند.

تحريم‌های اقتصادی جديد که احتمال می‌رود از هشتم تيرماه سال جاری (۲۸ ژوئن) وضع ‌شود، بلندپروازانه‌ترين تدبير آمريکا برای متوقف ساختن برنامه هسته‌ای ايران محسوب می‌شود.

آمريکا و اتحاديه اروپا بر اين باورند که هدف ايران از اين برنامه، ساخت سلاح‌های هسته‌ای است اما دولت ايران بارها تأکيد کرده است که هدفی غيرنظامی و صلح‌آميز را از پيشبرد اين برنامه دنبال می‌کند.

به جز ۲۷ کشور عضو اتحاديه اروپا که از ماه ژوئيه واردات از ايران را تحريم کرده‌اند، ديگر خريداران نفت خام ايران نيز متعهد شده‌اند که خريد خود از اين کشور را تا يک پنجم کاهش دهند.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

. پيغامتان را خانم کلينتون گرفتند!......
بزودي زير دريايي اتمي با بمب اتم و فن‌آوری صلح‌آميز اتمی ؟!.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما