خانه | خبر | اخبارایران

علی لاريجانی: با توصيه رهبر وارد انتخابات شدم

جمعه, 1390-11-21 16:56
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

رئيس مجلس ايران که برای انتخابات مجلس نهم کانديد شده گفت به‌توصيه آيت‌الله علی خامنه‌ای در رقابت‌های انتخاباتی شرکت کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی لاريجانی، رئيس مجلس ايران شامگاه پنج‌شنبه ۲۰ بهمن‌ماه در قم، به سئوالات طلاب و روحانيان در مورد مسائل مختلفی چون پخش شب‌نامه عليه وی پاسخ داد.

وی در مورد شب‌نامه‌هايی که عليه وی در روزهای اخير در قم پخش شده است گفت: "بنده نه در شهرک قدس و نه در پرديسان هيچ ساخت‌وسازی ندارم و اين‌جا بايد عنوان کنم که بنده در قم به‌جز همان خانه پدری يک وجب زمين هم ندارم."

چند روز پيش خبرگزاری کار ايران (ايلنا) به‌نقل از حسين کنعانی‌مقدم، عضو جبهه ايستادگی از توزيع شب‌نامه و بيانيه‌های انتخاباتی عليه علی لاريجانی در قم خبر داده بود.

کنعانی‌مقدم گفت: "اگرچه نام لاريجانی در ليست قم قرار دارد ولی متأسفانه از گوشه و کنار شنيده می‌شود که برخی بيانيه‌ها و شب‌نامه‌ها عليه وی در قم توزيع می‌شود که اين مسأله جای نگرانی و تأمل دارد."

وی تأکيد کرد که اين موضوع "تخلف انتخاباتی" به‌شمار می‌رود.

ظاهرأ در اين شب‌نامه از فعاليت‌های تجاری و اقتصادی علی لاريجانی خبر داده بودند.

علی لاريجانی: ايشان [اکبر هاشمی رفسنجانی] همانند همه رجال سياسی خدمات و نقاط ضعفی داشتند که بنده برخی از رفتارهای ايشان را نمی‌پسندم

با اين حال ساعتی بعد، تارنماهايی چون ۵۹۸ و رجانيوز اين خبر را به نقل از کنعانی مقدم تکذيب کردند و آن را ساخته خبرگزاری ايلنا دانستند.

لاريجانی افزود: "معتقدم رجال سياسی نبايد به اين سمت حرکت کنند اما می‌توانند با بيرون آوردن لباس سياست به دنبال مسائل اقتصادی و مادی باشند که در اين صورت مشکلی وجود نخواهد داشت."

رئيس مجلس ايران در بخش ديگری از سخنان خود اين خبر را که وی پس از انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری پيروزی ميرحسين موسوی، نامزد اصلاح‌طلبان را تبريک گفته بود، تکذيب کرد.

لاريجانی گفت: "عده‌ای عنوان می‌کنند که بنده بعد از انتخابات به آقای موسوی تبريک گفتم که اين‌گونه نبوده است و در واقع اين‌گونه رفتارها که عده‌ای به دنبال آن هستند هم خلاف دين و هم خلاف مصلحت است."

پيش از اين تارنمای رجانيوز در مطلبی نوشته بود که علی لاريجانی بعدازظهر روز انتخابات پيروزی ميرحسين موسوی را تلفنی به وی تبريک گفته است.

رئيس مجلس ايران در قم گفت بر خلاف سخنان برخی، وی جزو کسانی بوده که عليه "فتنه" بيشترين موضع‌گيری را داشته است.

"فتنه" اصطلاحی است که مقام‌های حکومتی به رويدادهای پس از دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری می‌گويند.

پس از سرکوب اعتراضات در ايران گروهی از مقام‌ها و دستگاه امنيتی ايران دوستان و دشمنان حکومت را بر پايه نوع برخورد آن‌ها با موضوع رويدادهای دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری می‌سنجند و عده‌ای از درون نظام، از جمله علی لاريجانی و اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام را به "سکوت در برابر فتنه" متهم می‌کنند.

رئيس مجلس ايران در سخنان شب گذشته خود با هاشمی رفسنجانی نيز مرزبندی کرد و گفت: "ايشان همانند همه رجال سياسی خدمات و نقاط ضعفی داشتند که بنده برخی از رفتارهای ايشان را نمی‌پسندم."

وی در بخش ديگری از سخنان خود گفت بر اساس توصيه آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و مراجع تقليد در انتخابات آينده مجلس شرکت کرده است.

رئيس مجلس در مورد رد صلاحيت گروهی از اصولگرايان برای انتخابات مجلس نهم توسط هیأت‌های اجرايی وزارت کشور "افراط و تفريط" در اين زمينه را نادرست دانست و گفت رد صلاحيت علی مطهری نادرست بود.

لاريجانی گفت: "عدم التزام آقای مطهری به اسلام را قبول ندارم و اين تصميم غلطی بود که توسط شورای نگهبان اصلاح شد."

هیأت‌های اجرايی نهمين دوره انتخابات مجلس ايران ۲۰ دی‌ماه ۳۰ الی ۴۰ نماينده فعلی مجلس، از جمله گروهی از اصولگرايان منتقد دولت و بسياری از چهره‌های فراکسيون اقليت مجلس که خود را اصلاح‌طلب می‌دانند را رد صلاحيت‌ کردند.

اين تصميم با اعتراض‌هايی از سوی اصولگرايان از جمله علی لاريجانی رئيس مجلس ايران همراه شد.
در پی آن در روز يکم بهمن‌ماه صلاحيت گروهی از ردصلاحيت‌شدگان، از جمله علی مطهری و چند تن از هم‌فکرانش تأييد شد اما همچنان اعتراض برخی از آن‌ها نتيجه‌ای نداد.

علی مطهری و هم‌فکران وی پس از آن‌که از فهرست انتخاباتی جبهه متحد اصولگرايان حذف شدند خود دست به انتشار فهرست انتخاباتی جداگانه‌ای زده‌اند.
 

Share this
Share/Save/Bookmark

باور اینکه حتی یکنفر از مردم عادی به لاریجانی رأی دهد مشکل است. ورود او به مجلس فقط دستوری ممکن است.

با توصيه رهبر وارد انتخابات شدم . جالب است، همه بگونه ای و کج اندیشانه می خواهند که رهبری را مسئول هرآنچه که هست نشان دهند و آمدنشان را به رهبری نسبت میدهند.درحالیکه قدرت سایه در هاشیه نشسته است و با خیال راحت با گروه فشار بنام خودسر، بدور از عقلانیت عرصه را بر همه تنگ میکند.
هیچ راهی پیش روی نیست جز دور اندیشی و خلاقیت و بازگشت به عقلانیت و آن هزینه ها و از خود گذشتهایی را لازم دارد که هزینه های آن را باید متحمل شد تا سیاست های داخلی و بین المللی روال عادی خود را باز یابند.
سایه نشینان که خود را قدرتمدار و عقلانیت تام دانسته اند آیا جسارت را پیشروتر از عقلانت دانسته اند که انقلابی بودن را کنار زده اند و به ناهنجاریهای جامعه کوچترین وقعی نمی نهند!؟ آیا حاکمیت براستی جای خدا نشسته است که جز خود غیر را قبول ندارد؟
در هر حال همه چیز در دستان حاکمیت سایه نشین است که آینده چگونه باشد. امید است که بخود آیند و از خود فداکاری لازم را نشان دهند و ملت را بیش از این از هم متفرق و سر درگم نسازند و بدانند که اصلاح هر چیز بدون هزینه و فداکاری میسر نیست.

اضلاً برای چه رهبری باید کسی را توصیه کند؟ مگر نه اینکه رهبری مقامی بیطرف است؟ پس توصیه یک فرد (که مسلماً علیه دیگری خواهد بود که توصیه نمیشود) برای مجلس یعنی چه؟

در آخر سر همان افراد مورد نظر خليفه و مصباح از صندوق جادويي انتخابات شان در خواهد آمد....

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما