خانه | خبر | اخبارایران

صالحی: برای بدترین سناریوها نقشه داریم

شنبه, 1390-11-22 13:41
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران می‌گوید که جمهوری اسلامی ایران همه تهدیدها را جدی می‌گیرد و برای بدترین سناریو‌ها نقشه دارد.

 
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، وی شب گذشته،۲۱ بهمن ماه در شبکه سوم تلویزیون دولتی ایران با "بی‌اساس" دانستن تهدیدهای "غربی‌ها" مبنی بر احتمال حمله نظامی علیه ایران گفت که جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تهدیدها از "هرلحاظ آماده" است.
 
در هفته‌های اخیر اخباری دررابطه با احتمال حمله نظامی اسرائیل به ایران منتشر شده است.
آمريکا  نیز اعلام کرده است که در صورت به نتيجه نرسيدن تحريم‌ها و فشارها، گزينه نظامی نيز روی ميز است.
 
این تهدیدها در حالی است که مقام‌های نظامی ایران نیز از سیاسی دفاعی جدید این کشور براساس "تهدید دربرابر تهدید" خبر داده‌اند.
 
محمودرضا سجادی، سفير ايران در روسیه نیز روز چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ در يک نشست خبری در مسکو گفته بود: "در صورت حمله نظامی آمريکا به ايران، تهران ليستی از مکان‌هايی را که بايد هدف قرار دهد، در اختيار دارد. ايالات متحده در اين صورت ضربه بزرگی خواهد خورد."
 
علی‌اکبر صالحی با "بی‌اساس" دانستن تهدیدهای "غربی‌ها" مبنی بر احتمال حمله نظامی علیه ایران گفت که جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تهدیدها از "هرلحاظ آماده" است
 
کشورهای غربی می‌گويند نگران هستند که ايران در برنامه اتمی خود "اهداف نظامی" داشته باشد اما ايران همواره اين اتهام را رد کرده و می‌گويد برنامه اتمی‌اش اهداف "صلح‌آميز" دارد.
 
علی‌اکبر صالحی،  در ادامه این برنامه تلویزیونی با اشاره به اینکه ایران تلاش دارد تا به "سوالات و ابهامات" گروه ۱+۵پاسخ دهد، افزود: "فعالیت های هسته ای ایران روز به روز بهتر شده و به سمت جلو در حركت است، ضمن آنكه ما به دنبال برون رفت آبرومندانه طرف مقابل در این زمینه هستیم."
 
وزیر امور خارجه ایران در رابطه با نامه‌ای که قرار بود برای ازسرگیری مذاکرات با گروه ۱+۵ به کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ارسال شود، گفت که این نامه از سوی شورای عالی امنیت ملی ایران به خانم اشتون یا تاکنون فرستاده شده یا در شرف ارسال است.
 
آقای صالحی همچنین گفت که هفته آینده "دستاوردهای هسته‌ای جدید" ایران اعلام خواهد شد.
 
به گفته وی "جمهوری اسلامی ایران رایزنی‌های مستمری با چینی‌ها و روس‌ها درباره مذاكرات ۱+۵ دارد و این بار رایزنی‌ها گسترده‌تر از قبل شده است."
 
علی‌اکبر صالحی می گوید که سفر آتی محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری ایران به چین در راستای همین برنامه‌ریزی است.  

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما