خانه | خبر | اخبارایران

مهلت چهار ماهه دادگاه آمریکا به کلینتون برای تصمیم‌گیری درباره مجاهدین خلق

شنبه, 1391-03-13 16:30
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

یک دادگاه تجدیدنظر فدرال آمریکا، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه این کشور را موظف کرد که درباره حذف سازمان مجاهدین خلق از فهرست گروه‌های تروریستی تصمیم فوری بگیرد.

 
به گزارش سی ان ان، این دادگاه به کلینتون از روز جمعه، اول ژوئن (۱۲ خرداد) چهار ماه مهلت داد که درخواست مجاهدین خلق را مبنی بر خارج شدن از فهرست گروه‌های تروریستی وزارت امور خارجه آمریکا بپذیرد یا رد کند و در غیر این صورت دادگاه خود دراین‌باره حکم می‌دهد و این گروه را از فهرست تروریست‌ها حذف می‌کند.
 
در بخشی از حکم دادگاه آمده‌است: "ما پاسخ قانع‌کننده‌ای دریافت نکرده‌ایم که چرا وزیر امور خارجه در طول این ۶۰۰ روز اخیر نتوانسته‌ است دراین‌باره تصمیم بگیرد در حالی که کنگره به او تنها ۱۸۰ روز زمان داده بود که تصمیم بگیرد. اگر او نتواند در این مدت [چهار ماه] اقدامی به عمل آورد با دادخواست این گروه مبنی بر حذف از فهرست گروه‌های تروریستی خارجی موافقت می‌شود."

سازمان مجاهدین خلق کمپین گسترده‌ای را برای اجرای حکم یک دادگاه فدرال تدارک دیده‌ است که در سال ۲۰۱۰ صادر شده‌ و به وزارت امور خارجه آمریکا حکم می‌کند وضعیت این گروه را در فهرست گروه‌های تروریستی این وزارتخانه ارزیابی دوباره کند

پیش از این وزارت امور خارجه آمریکا خواسته بود محدودیت زمانی خاصی برای اتخاذ تصمیم دراین‌باره وجود نداشته باشد.


سازمان مجاهدین خلق کمپین گسترده‌ای را برای اجرای حکم یک دادگاه فدرال تدارک دیده‌ است که در سال ۲۰۱۰ صادر شده‌ و به وزارت امور خارجه آمریکا حکم می‌کند وضعیت این گروه را در فهرست گروه‌های تروریستی این وزارتخانه ارزیابی دوباره کند. دادگاه در این حکم به وزارت امور خارجه ۱۸۰ روز مهلت داده بود که درخواست سازمان مجاهدین خلق مبنی بر حذف از این فهرست را مورد ارزیابی دوباره قرار دهد.

 
آن زمان وزارت امور خارجه آمریکا به دادگاه اعلام کرد تصمیم‌گیری دراین‌باره نیازمند بررسی اطلاعات طبقه‌بندی‌شده و قضاوت کار‌شناسانه درباره قابلیت‌ها و اهداف امروزی و آینده این گروه است که در حال حاضر، عنوان سازمان تروریستی خارجی به آن نسبت داده شده است. این وزارتخانه همچنین بر حساس بودن قضاوت در این مورد به خاطر در نظر گرفتن امنیت ملی و دشوار بودن تصمیم‌گیری به منظور پیدا کردن بهترین راه برای پیش‌گیری از پایمال شدن احتمالی حقوق بشر تاکید کرد.
 
نام سازمان مجاهدین خلق از سال ۱۹۹۷ به خاطر قتل تنی چند از آمریکاییان در دهه ۱۹۷۰ به فهرست گروه‌های تروریستی وزارت امور خارجه آمریکا اضافه شده‌است. این گروه که از براندازی حکومت دینی ایران حمایت می‌کند در طول جنگ عراق با این کشور به صدام حسین پناه برده بود.
 
وزارت امور خارجه آمریکا در رابطه با حکم دادگاه اعلام کرد قصد دارد خواست دادگاه را اجابت کند.
 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

در طول جنگ به عراق پناه نبردند بلکه برای حضور درمیدان مبارزه به آنچا رفتند برای ترک نکردن میدان مبارزه به آنجا رفتند همان مفاهیمی که شما وامثال شما قبول ندارند ****

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما