خانه | خبر | اخبارایران

فرمانده بسيج: فتنه بعدی ممکن است با نام قرآن باشد

پنجشنبه, 1390-02-01 11:57
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

سردار محمدرضا نقدی گفت: «جنس فتنه‌های بعدی با آن‌چه در فتنه ۸۸ ديديم متفاوت و پيچيده‌تر خواهد بود.»

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران (ايرنا) رئيس سازمان بسيج در سخنانی از رويدادهای سال ۸۸ خورشيدی در ايران به‌عنوان «فتنه عميق» ياد کرد اما گفت جنس «فتنه»های بعدی متفاوت خواهد بود.

مقامات حکومتی ايران همواره از رويدادهای پس از انتخابات بحث‌برانگيز دهمين دوره رياست جمهوری در اين کشور به‌عنوان «فتنه» ياد می‌کنند.

سردار نقدی افزود: «در فتنه ۸۸ در صحنه عمل ما با کسانی مواجه بوديم که آشکارا در روز قدس روزه‌خواری می‌کردند، با کفش نماز می‌خواندند و در ايام سوگواری به شادی و پايکوبی می‌پرداختند و شناخت ماهيت آن‌ها کار سختی نبود.»

وی افزود: «اما در فتنه بعدی شرايط بسيار غبارآلود و تشخيص حق از باطل بسيار دشوارتر خواهد بود.»
فرمانده بسيج در توضيح مشخصات «فتنه بعدی» گفت: «ممکن است با عده‌ای مواجه شويم که با نام قرآن و نماز و علاقه ظاهری به عدالت و مهدويت، به مبارزه با ولايت برخيزند و چه بسا منحرفان با نام صالحين رو در روی انقلاب بايستند.»

برخی از اصولگرايان حکومتی در جريان اختلافات اخير با دولت و نمايندگانش از «فتنه‌های جديد» سخن گفته‌اند

وی گفت: «بايد بدانيم آخرين فتنه آخرالزمان شبيه‌ترين آن‌ها به حقيقت است و پيچيدگی آن حتا با فتنه عميق ۸۸ هم قابل قياس نيست.»

سردار نقدی «راه پيروزی بر فتنه‌های آينده» را «رعايت تقوای الهی و تمسک به ولايت» عنوان کرد.

در رخدادهای پس از آخرين انتخابات رياست جمهوری در ايران که بيش از يک سال طول کشيد، ده‌ها نفر کشته و گروه بسياری از فعالان عرصه‌های سياسی، دانشجويی، زنان، حقوق بشر و همچنين روزنامه‌نگاران دستگير شدند.

بنا بر خبرهايی که از سوی مخالفان حکومت منتشر شد گروهی از بازداشت‌شدگان در زندان‌ها مورد آزار و شکنجه نيز قرار گرفتند.

آمريکا در اسفندماه سال گذشته سردار محمدرضا نقدی را به دليل « نقض حقوق بشر در ايران از زمان پس از انتخابات رياست جمهوری سال گذشته» در فهرست افراد مورد تحريم خود قرار داد و اعلام کرد که دارايی‌ها و اموال وی در آمريکا مسدود خواهد شد.

آمريکا پيش از آن نيز هشت مقام دولتی ايران، از جمله فرمانده سپاه پاسداران و چند وزير دولت را به دليل نقض حقوق بشر در جريان اعتراض‌ها به نتايج انتخابات رياست جمهوری در ايران در فهرست تحريم ها قرار داده بود.

همچنين روز ۲۵ فروردين‌ماه سال جاری اتحاديه اروپا دارايی‌های ۳۲ مقام ايرانی از جمله سردار محمدرضا نقدی را به دليل زير پا گذاشتن حقوق بشر در ايران، مسدود نمود و اعلام کرد که به اين عده اجازه سفر به اروپا را نخواهد داد.

سخنان سردار نقدی در باره «فتنه‌های آينده» در حالی ايراد می‌شود که تنش دولت و طرفدارانش با اصولگرايان حکومت ايران در روزهای اخير افزايش يافته است.

موضوع «استعفا»ی حيدر مصلحی، وزير اطلاعات ايران در روزهای اخير که توسط محمود احمدی‌نژاد و طرفدارانش مطرح شد اما در ادامه با مخالفت آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و اکثر نمايندگان مجلس روبه‌رو گرديد؛ يکی از نمونه‌های آخر آن است.

برخی از اصولگرايان حکومتی در جريان اختلافات اخير با دولت و نمايندگانش از «فتنه‌های جديد» سخن گفته‌اند.
 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

شکر خدا که اينقدر دچار فتنه ميشوند. ايشا الله که همين فتنه ،ها يکي پس از ديگري،اين نظام سرکوب و خفقان رو از هم بپاشونه ومردم بتونن به حق و حقوق و خواسته هايشان برسن.

بیش از سی سال است که بنام قرآن فتنه برپاست، تازگی ندارد. تهران - شهرونددرجه سه

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما