خانه | خبر | اخبارایران

صدور حبس به اتهام «همکاری» با بنیاد تولد برای آزادی

سه شنبه, 1389-11-19 17:50
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

جابر بانشی، دادستان شيراز از صدور حکم حبس برای چند نفر به اتهام «همکاری» با بنياد تولد برای آزادی خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، بانشی امروز در جمع خبرنگاران گفت تعدادی از افرادی که با اين بنياد همکاری کرده‌اند به ۹ ماه تا شش سال حبس محکوم شده و تعدادی پرونده نيز در حال رسيدگی است. وی نام اين افراد را اعلام نکرد.

 

بنياد تولد برای آزادی در وب‌سايت رسمی‌اش اعلام کرده در مقابل دريافت اطلاعات موثق از «رون آراد، زکريا با و ومل، يهودا کاتس، صوی فلدمن، گای خبر، مجدی خلبی و گيلعاد شليط»، هفت سرباز مفقود شده اسرائيلی، جايزه ۱۰ ميليون دلاری پرداخت می‌کند.

 

به گفته دادستان شيراز بنياد تولد برای آزادی، با هدف «جذب جاسوس از سوی اسرائيل» تأسيس شده است.

 

دادستان شيراز گفت مدتی است شبکه‌های ماهواره‌ای، تبليغاتی را با عنوان بنياد خيريه تولد برای آزادی برای تعيين وضعيت رون آراد خلبان اسرائيل راه انداخته‌اند.

 

به گفته وی «اين خلبان اسرائيلی در اکتبر ۱۹۸۶ در لبنان سقوط کرده و اسرائيل مدعی است توسط گروه‌های مقاومت لبنانی به ايران انتقال داده شده و به همين منظور اين بنياد پرداخت ۱۰ ميليون دلار به ازای هر خبری در مورد وضعيت آن را در ماهواره‌ها تبليغ می‌کند.»

 

رون آراد، خلبان جنگی اسرائيل بود که در ۱۶ اکتبر ۱۹۸۶ در جريان بمباران لبنان هواپيمايش سقوط کرد. گفته می‌شود که وی با چتر نجات خود فرود آمده و زنده است اما از آن زمان تاکنون اطلاعی از وی در دست نيست و از او به‌عنوان گمشده جنگی ياد می‌شود. اسرائيل معتقد بود که آراد در دست نيروهای شيعه امل اسير است.

 

حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان در ژانويه ۲۰۰۶ برای نخستين بار از سرنوشت رون آراد سخن گفت و اعلام کرد که وی کشته شده و احتمالاً بازمانده جسد وی از بين رفته است. حزب‌الله لبنان از نيروهای نزديک به ايران و سوريه در لبنان است.

 

بر اساس خبرهای منتشر شده، يک گزارش مخفی ارتش اسرائيل نيز اعلام کرده است که آراد بر اثر بيماری در سال ۱۹۹۵ درگذشته و در البقاع لبنان به خاک سپرده شده است.

 

دادستان شيراز همچنين افزود هم اکنون تعدادی از شهروندان با هدف «مسائل مالی و جذب جايزه» با اين بنياد تماس گرفته‌اند و در همين زمينه تعدادی پرونده به اتهام «اقدام عليه امنيت ملی از طريق جاسوسی برای رژيم اشغالگر قدس» تشکيل شده است. با این حال وی گفت تاکنون هیچ‌گونه مبلغی از سوی این بنیاد پرداخت نشده است.

 

بانشی از کسانی که با شماره‌ تلفن‌های اين بنياد تماس گرفته‌اند، خواست تا پايان سال جاری خود را به اداره اطلاعات شیراز معرفی کنند و از «رأفت اسلامی» برخوردار شوند.

 

دادستان شیراز هشدار داد تعدادی از شهروندان که با اين بنياد همکاری می‌کنند، «شناسايی» شده‌اند که اگر خود را معرفی نکنند از طريق مراجع قضايی با آن‌ها برخورد خواهد شد.

 

حيدر مصلحی، وزير اطلاعات ايران نیز ١١ بهمن جاری گفته بود وزارت اطلاعات توانسته است «بخش قابل توجهی» از افرادی که با سايت بنياد رون آراد مربوط بودند و «فريب اين سايت را خورده‌اند» شناسايی و دستگير کند.

 

وی نیز مانند دادستان شیراز گفته بود: «افرادی که فريب سايت جاسوسی بنياد رون آراد را خورده‌اند اگر تا قبل از ۲۲ بهمن‌ماه خود را معرفی کنند و با سيستم اطلاعاتی همکاری داشته باشند به طور يقين تخفيفاتی درباره آن‌ها صورت خواهد گرفت.»

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما