محمد رضا نیکفر
میزگرد «چشمانداز ایران در سال ۱۳۹۲»
دوشنبه, 1391-12-28 14:58
دومین دور از مجموعه گفتوگوهای زمانه با موضوع «چشمانداز ایران در سال ۱۳۹۲» ۲۶ اسفند ۱۳۹۱( ۱۶ مارس۲۰۱۳ ) در آمستردام در هلند برگزار شد. در این میزگرد شهلا فرید، فعال سیاسی و کنشگر حقوق زنان، بهزاد کریمی، فعال سیاسی، علی مزروعی، فعال سیاسی و نماینده سابق محلس در دوران اصلاحات و امین قضایی، نویسنده و مترجم شرکت داشتند.
محمدرضا نیکفر، سردبیر رادیو زمانه گرداننده این میزگرد بود.
|
گزارش تصویری از میزگرد زمانه
یکشنبه, 1391-12-27 20:49
دومین دور از مجموعه گفتوگوهای زمانه با موضوع «چشمانداز ایران در سال ۱۳۹۲» ۲۶ اسفند ۱۳۹۱( ۱۶ مارس۲۰۱۳ ) در آمستردام در هلند برگزار شد. در این میزگرد شهلا فرید، فعال سیاسی و کنشگر حقوق زنان، بهزاد کریمی، فعال سیاسی، علی مزروعی، فعال سیاسی و نماینده سابق محلس در دوران اصلاحات و امین قضایی، نویسنده و مترجم شرکت داشتند.
محمدرضا نیکفر، سردبیر رادیو زمانه گرداننده این میزگرد بود.
|
چشمانداز ایران در سال ۱۳۹۲
یکشنبه, 1391-12-27 17:16
لیدا حسینینژاد
دومین دور از مجموعه گفتوگوهای زمانه با موضوع «چشمانداز ایران در سال ۱۳۹۲» ۲۶ اسفند ۱۳۹۱( ۱۶ مارس۲۰۱۳ ) در آمستردام برگزار شد. در این میزگرد شهلا فرید، فعال سیاسی و کنشگر حقوق زنان، بهزاد کریمی، فعال سیاسی، علی مزروعی، فعال سیاسی و نماینده سابق محلس در دوران اصلاحات و امین قضایی، نویسنده و مترجم شرکت داشتند. |
ماندلا، شخصیتی الهامبخش
دوشنبه, 1390-02-26 17:50
سارا روشن
سارا روشن− زمانی که خیلی کوچک بودم، همیشه اسم نلسون ماندلا، چهگوارا و گاندی را کنار هم میشنیدم. بعدها با هرسه شخصیت بیشتر آشنا شدم، بیشتر در مورد آنها خواندم، شنیدم و دیدم. بین این رهبران جهانی، فقط ماندلا است که هنوز زنده است و ما هرازگاهی چیزی از او میشنویم. این احساس بسیار خوبی است که یکی از قهرمانان جهان که الهامبخش بسیاری از آزادیخواهان دنیا بوده، در دورهی ما زندگی میکند. شخصیت او هنوز امیدبخش است و شاید مهمتر اینکه، این تصور که قهرمانان افسانه هستند را کمرنگتر میکند.
|
اندیشیدن همچون فعالیتی اجتماعی
جمعه, 1389-11-22 11:46
محمدرضا نیکفر
محمدرضا نیکفر – هرگاه بخواهیم نقش فلسفه، شکلهای دیگری از دانش و کلاً اندیشیدن در تاریخ یک جامعه را بررسی کنیم، بایستی آنها را همچون فعالیتهای اجتماعی در نظر گیریم. اندیشهی ناب مفهومی انتزاعی است که نقشی در تاریخ ندارد. آنچه نقشی ایفا میکند فعالیت انضمامی اندیشیدن است که زمینهی اجتماعی خود را دارد و از کانالهای اجتماعی تأثیر خود را به جا میگذارد. انتقادی که در این بخش به آرامش دوستدار میشود، این است که او اندیشه را جدا از بستر اجتماعی آن در نظر میگیرد. |