بشنوید

 

◄استعفای معاذالخطیب، رهبر ائتلاف مخالفان رژیم دمشق و اختلاف میان گروه‌های مخالف بشاراسد

گفت‌وگوی ایرج ادیب‌زاده با مهرداد خوانساری، کارشناس سیاسی منطقه‌ی خاورمیانه

◄ایران در سالی که گذشت و چشم انداز سال ۹۲ در سه حوزه اقتصاد، سیاست و اجتماعی

گفت‌وگوی پانته‌آ بهرامی با کوروش عرفانی

◄تصویب طرح ممنوعیت کاربرد يورو در معاملات با ايران در سنای آمریکا

گفت‌وگوی سراج‌الدین میردامادی با رضا تقی زاده، کارشناس اقتصادی در گلاسکو

◄اشاره‌ها و نشانه‌های انتخاباتی در سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای در مشهد

◄نوروز در زندان های دهه ۶۰ ایران، چند خاطره نوروزی از آن دوران

 

عکس روز و گالری

زم‌تون

Friday, March 06, 2020 05:24

دریافت خبرنامک روزانه

ایمیل خود را وارد کنید

خانه

هنر نقاشی

فرح پهلوی: مردم مراقب باشند تابلوهای نفیس موزه‌های ایران را پنهانی نفروشند

یکشنبه, 1390-11-09 02:37
ایرج ادیب‌زاده

ایرج ادیب‌زاده – "ونشا رودبارکی" نقاش فرهنگ و تمدن ایران، نقاش طبیعت و نیز نقاش نور و تاریکی‌ست. در تابلوهای او با رنگ‌های زنده و روشن زندگی می‌جوشد. شقایق‌های او رنگ و بویی از زادگاهش را دارند: رشت. ۴۶ سال دارد. ۲۰ سال است ساکن پاریس شده و از‌‌ همان آغاز کار و فعالیت در این شهر که به بهشت نقاشان جهان معروف است، نقاشی را به شکل حرفه‌ای دنبال می‌کند.

Share/Save/Bookmark

هنر رومی در دربار خلفا

دوشنبه, 1390-06-28 10:56
بیژن روحانی

بیژن روحانی - هنرهای دوران اسلامی نیز، مانند هنر و فرهنگ در هر تمدن دیگر، در دوران نخستین گسترش خود وام‌دار اندیشه‌ و هنر تمدن‌هایی بود که یا جایگزین آن‌ها شده بود و یا در مجاروت آ‌ن‌ها به رشد می‌پرداخت. در هنرهای تجسمی به خصوص در تصویر کردن پیکره‌هانی انسانی، هنرمندان این دوران در ابتدا به طور عمده از دو منبع مهم برای الگوبرداری استفاده می‌کردند.

Share/Save/Bookmark

از هنر ساسانی تا رومی

دوشنبه, 1390-06-21 09:51
بیژن روحانی

بیژن روحانی: هنگام اشاره به هنرهای دوران اسلامی در سرزمین‌های مختلف، آن‌چه ممکن است کمتر مورد توجه قرار گیرد وجود نگاره‌های انسانی در نقاشی‌ها و تصاویر دیگر است.

Share/Save/Bookmark

جهانی سرشار از کپی‌های بدون اصل

یکشنبه, 1389-12-08 17:22
وحید والی‌زاده

وحید ولی‌زاده- هنر پسامدرنی که دهه‌ی ۷۰ و ۸۰ میلادی در حاشیه‌های تاریک عرصه‌ی هنری بالید، در سویه‌های متعددی در تقابل شدید با مدرنیسم هنری شکل گرفت. جیمسن در مقاله‌ی پسامدرنیسم و جامعه‌ی مصرفی فضای آن سال‌ها را چنین تصویر می‌کند:

[آثار هنری مدرنیستی] در نظر نسلی که در دهه‌ی ۱۹۶۰ ظهور کرد همچون بناهایی کهن، دشمن‌خو، مرده، خفقان‌آور، متعارف و آثار تاریخی شیء شده‌ای جلوه می‌کرد که اگر کسی می‌خواست کار تازه‌ای کند می‌بایست ابتدا آن‌ها را ویران می‌ساخت.

Share/Save/Bookmark

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

حامیان ما

همیاران ما