خانه | خبر | اخبارجهان

اتاق‌های عمل به دلیل نبود داروهای بیهوشی تعطیل می‌شوند

سه شنبه, 1391-12-22 16:36
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

رئیس انجمن بیهوشی نسبت به کمبود انواع داروهای بیهوشی در بسیاری از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ایران هشدار جدی داد و گفت: "به خاطر کمبود داروهای بیهوشی اتاق‌های عمل چندین بیمارستان در آستانه تعطیلی قرار گرفته‌اند."

 

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی قیامت، رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت‌های ویژه ایران امروز سه‌شنبه ۲۳ اسفندماه گفت: "به خاطر کمبود داروهای بیهوشی اتاق‌های عمل چند بیمارستان خصوصی و دولتی در تهران در آستانه تعطیلی قرار گرفته‌اند."

 

وی با بیان این‌که "بسیاری از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور با کمبود جدی داروهای بیهوشی روبه‌رو هستند"، افزود: "با وجود این‌که بار‌ها در این‌باره هشدار داده بودیم اما هنوز مسئولان مربوطه در خواب هستند و به‌طور قطع تاوان مشکلات را مردم و بیماران می‌پردازند."

 

رئیس انجمن بیهوشی تأکید کرد: "شواهد نشان می‌دهد در آستانه تعطیلات نوروزی فقط بیماران اورژانسی امکان انتقال به اتاق عمل را خواهند داشت و تکلیف سایر بیماران معلوم نیست."

 

محسن اسکندر، رئیس شرکت پخش داروی رازی پيش از اين گفته بود: داروهای بیهوشی به اندازه کافی در کشور وجود دارد و کمبودی در این رابطه احساس نمی‌کنیم

به‌گفته محمدمهدی قیامت "داروهای قدیمی که تا پیش از این استفاده نمی‌شده، دوباره وارد چرخه داروهای بیهوشی شده است که این می‌تواند زنگ خطری برای سلامت بیماران باشد‏‎."

 

روزنامه شرق نیز بهمن‌ماه سال جاری در گزارشی نوشت، پنج داروی اصلی بیهوشی که نسل جدید این دارو‌ها محسوب می‌شوند، با کمبود مواجه شده است.

 

رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت‌های ویژه آن زمان گفت: "کمبود داروهای بیهوشی باعث شده است مراکز درمانی از نسل قدیمی داروهای بیهوشی که تنها بیمار را برای ساعاتی فلج عضلانی می‌کند، استفاده کنند."

 

وی افزود: "بسیاری از موارد شاهد این اتفاق مخاطره‌آمیز بوده‌ایم که مریض در بحبوحه عمل جراحی به هوش می‌آید، تقلا می‌کند و تکان می‌خورد که در نوع خود خطرناک است."

 

از سوی دیگر، محسن اسکندر، رئیس شرکت پخش داروی رازی کمبود داروهای بیهوشی در کشور را تکذیب کرده و گفته بود: "هم‌اکنون داروهای بیهوشی به اندازه کافی در کشور وجود دارد و کمبودی در این رابطه احساس نمی‌کنیم."

 

وی افزوده بود: "این احتمال وجود دارد که بیمارستان‌های کشور خودشان ذخیره نسل قدیم داروهای بیهوشی را داشته باشند و بخواهند آن‌ها را مصرف کنند، چرا که نسل جدید داروهای بیهوشی هم‌اکنون وجود دارد و کمبودی نداریم."

 

محمدمهدی قیامت نیز در واکنش به اظهارات رئیس شرکت پخش داروی رازی گفته بود: "بهتر است مسئولان شرکت‌های داروسازی فهرست داروهای بیهوشی موجود را نه در اختیار ما بلکه در اختیار رسانه‌ها قرار دهند تا واقعیت مشخص شود."

 

شاهین محمدصادقی، عضو هیئت رئیسه مجلس ایران اسفندماه سال جاری از محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور ایران خواسته بود هر چه سریع‌تر دستور دهد تا داروهایی که در گمرک انباشه شده، ترخیص و وارد بازار شوند.

 

اگرچه دولت پس از تغییرات مدیریتی در وزارت بهداشت، دستور ترخیص داروهای موجود در گمرک کشور را داد اما شواهد نشان می‌دهد، هنوز همه مشکلات با دستور دولت حل نشده است.

 

شهاب‌الدین صدر، رئیس سازمان نظام پزشکی ایران مدتی پیش در نامه‌ای به‌بان کی‌ مون، دبیرکل سازمان ملل از "سکوت" وی در برابر تحریم دارویی ایران انتقاد کرد.

 

چندی پیش‌بان کی‌ مون در گزارشی اعلام کرد مردم ایران به‌خاطر تحریم‌های بین‌المللی با مشکلاتی از جمله تورم، افزایش بیکاری و تهیه دارو‌های حیاتی روبه‌رو شده‌اند.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ملت ایران بیهوش سرخود هستند

آفرین مردم بیهوش سرخود هستند. عجب واژه های درستی!!! آری ما مردم احمق مردک احمقی را سر کار اوردیم که می گفت اقتصاد مال گاو است و ما باور کردیم! آن مردک پوسیده و بر آمده از قرون و اعصار می گفت ما روحانیون با کمک سپاه و بسیج آب و برق را مجانی میکنیم و ما امت احمق باور کردیم٬ آن مردک احمق بر آمده از تعفنگاه مذهب متعفن شیعه که شعبه ایست و فرقه ایست از اسلام متعفن می گفت آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و ما ملت احمق و جن زده و دیو زده باورش کردیم. حالا این ملت سزاوار این نظام و این رهبری و این روحانیت فاسد و دزد و آدمکش و متجاوز و سرکوبگر و سنگسار گر است. آری اگر سزاور نیست پس چرا در یک تکان دست از مردن جمعی بر نمی دار٬ چرا هنوز بسوی تعفنگاه کعبه نماز میخواند٬ چرا هنوز حسین حسین می کند٬ چرا هنوز اسم فرزندانش را محمد و علی و قاسم و رجب و رمضان و تقی و نقی و مهدی و عبدالله و روح الله و نورالله وووووو....می گذارد. آری این مردم سزاوار چنین مردنی ست. و پدر و مادر من که یکی مرض قند دارد و دیگر مثانه اش سرطان و هنوز هم بسوی همان تعفنکده نماز می خوانند و هنوز هم شفای خود را از امام علی و امام عج طلب می کنند سزاوار چنین مردنی حقیرند.
آری:
بمیرید بمیرید
که٬
سزاوار چنین مردنی حقیرید!!

عجب دمتان گرم! خوب نظر داده اید. مرگ بر این نبوت و بر این امامت و بر این همه پلیدی

این نظرات دلیل بهوش بودن مردم ایران است و نه بیهوشی او. مرگ بر روحانیت شنیع!

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما