خانه | خبر | اخبارایران

عزت‌الله انتظامی از خانه هنرمندان ایران رفت

سه شنبه, 1390-12-02 15:28
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

عزت‌الله انتظامی در نامه‌ای به غلام‌حسين اميرخانی، رئيس شورای عالی خانه هنرمندان ايران به دليل "ناآشنا" بودن اعضای تازه اين شورا از جانشينی رياست و حضور در اين شورا کناره‌گيری کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، عزت‌الله انتظامی امروز سه‌شنبه دوم اسفندماه در بخشی از اين نامه گفته است: "در اوايل تشکيل خانه هنرمندان ايران، عنوان نيابت رئيس شورای عالی خانه را پذيرا شدم و تا اين زمان در جمع بزرگان انديشه و هنر از هيچ کوششی هر آن‌چه برايم مقدور بود به انجام رساندم. حال که بزرگانی که با آنان در شورای عالی الفتی داشتم حضور ندارند من نيز با پوزش، استعفای خود را تقديم می‌دارم."

انتظامی در گفت‌وگو با اين خبرگزاری گفت: "مدير عامل خانه هنرمندان، بدون مشورت با اعضای مجمع عمومی و برخلاف اساسنامه، برخی از اعضای شورای عالی را تغيير داد و به جای آن‌ها اعضای جديدی را آورد که با آن‌ها آشنا نيستم پس بهتر ديدم که در اين جمع حضور نداشته باشم."

وی افزود: "اعضايی که پيش از اين در شورای عالی خانه هنرمندان ايران بودند نماينده جايی نبوده و به لحاظ شخصيت حقيقی خود انتخاب شده بودند."

عزت‌الله انتظامی: مدير عامل خانه هنرمندان، بدون مشورت با اعضای مجمع عمومی و برخلاف اساسنامه، برخی از اعضای شورای عالی را تغيير داد

چند روز ييش عزت‌الله انتظامی در نشست اعضای هيأت مديره خانه تئاتر با بيان اين‌که مسئولان بر اساس سليقه خود، مصوبه‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی را جلو می‌برند، افزوده بود: "هيچ کس به فکر هنرمندان نيست. حتا يک صندوق برای هنرمندان نداريم که در زمان نياز پولی دريافت کنند. تنها يک قبرستان برای آن‌ها در نظر گرفته‌اند که پس از مرگ در آن‌جا دفن ‌می‌شوند."

اين بازيگر پيشکسوت ۸۷ ساله تئاتر، سينما و تلويزيون پيشتر، با انتشار نامه‌ای سرگشاده پيرامون اختلاف‌های اخير مسئولان وزارت ارشاد با خانه سينما نوشت: "اگر گوشه‌ای از ساختمان خانه سينما به دليلی احتياج به تعمير دارد، شما را به خدا قسم همه بنا را نابود نکنيد."

انتظامی در بخش ديگری از اين نامه افزوده بود: "به‌عنوان سپيدموی اين هنر فاخر، از فرزندان باخردم انتظار دارم در کنار يکديگر با هم‌فکری و دوستی، به دور از اختلاف سليقه‌های شخصی مشکل را حل کنند."

وی چندی پيش به‌عنوان نخستين چهره سينمايی ايرانی، خانه‌ خود را به شهرداری واگذار کرد تا پس از تبديل به موزه، کتاب‌ها و جايزه‌های بسيار وی به نمايش گذاشته شود.

تاکنون بهروز قريب‌پور، مجيد جوزانی و اکنون مجيد سرسنگی بر خانه هنرمندان مديريت کرده‌اند.

بنا به دستور سرسنگی چند روز پيش قرار شد که در کنار در ورودی خانه هنرمندان و داخل ساختمان اين مرکز فرهنگی هنری فروشگاه کتاب، آثار موسيقی و لوازم هنری، سراچه گفت‌وگو و سرای باسمه به رستوران تبديل شود.

شورای عالی خانه‌ هنرمندان ايران به‌عنوان نمايندگان هيأت مؤسس خانه هنرمندان ايران به‌شمار می‌رود.

خانه هنرمندان ايران دربرگيرنده خانه تئاتر، خانه موسيقی، خانه ‌سينما، انجمن نقاشان ايران، انجمن طراحان گرافيک ايران، انجمن مجسمه‌سازان ايران، انجمن خوش‌نويسان ايران، انجمن شاعران و جامعه مهندسان معمار ايران است که شورای عالی اين نهاد هر دو هفته يک بار با برگزاری جلسه‌ای فعاليت‌های خانه هنرمندان ايران را از نزديک پی‌گيری می‌کند.

اين خانه، در سال ۱۳۷۷ با بازسازی بنايی از دوره قاجار که مدتی نيز پادگان بود توسط شهرداری تهران ساخته شد.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ضمن تقدیر وحمایت از هنرمند پیشکسوت ایران به نظر من مسئولین بجای ایجاد محیطی گرم و صمیمی جهت ترغیب به حضور این عزیزاندر ان مکان به دنبال خانه نشینی این بزرگواران هستند .

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما