خانه | خبر | اخبارجهان

شرکت ياهو ای‌ميل‌های خود را امن‌تر کرد

چهارشنبه, 1391-10-20 20:02
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

با تلاش فعالان حوزه آزادی و امنيت سايبری، به‌ويژه فعالان کشورهايی که در آن‌ها سانسور و کنترل اينترنت حاکم است، سرانجام شرکت ياهو با راه‌اندازی پلاتفرم اچ.تی.تی.پی.اس ارتباط امن‌تری را برای کاربران سرويس ای‌ميل اين شرکت فراهم کرد.

 

کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران امروز ۲۰ دی‌ماه گزارش داد شرکت ياهو پس از گذشت نزديک به چهار سال از تلاش فعالان حوزه آزادی و امنيت سايبری برای امن کردن خدمات آنلاين اين شرکت به چنين اقدامی دست زده است.

 

اين کمپين به همراه ۲۵ سازمان ديگر از کشورهای جهان، از جمله گزارشگران بدون مرز، در ۱۳ نوامبر ۲۰۱۲ نامه‌ای خطاب به ماريسا ماير، مدير شرکت ياهو ارسال نمودند و در آن درخواست کردند که برای امنيت بيشتر کاربران گزينه اچ.تی.تی.پی.اس به سرويس اين شرکت اضافه شود.

 

آن‌ها در نامه خود نوشتند: "ما به‌عنوان افرادی که در جوامع تحت کنترل و سانسور فعاليت می‌کنند روزانه شاهديم که چگونه این سهل‌انگاری فعالان حقوق بشر را که برای حفاظت از آزادی‌های بنيادين در سخت‌ترين شرايط فعاليت می‌کنند در معرض خطر قرار می‌دهد."

 

کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران به همراه ۲۵ سازمان ديگر از کشورهای جهان، از جمله گزارشگران بدون مرز، در ۱۳ نوامبر ۲۰۱۲ نامه‌ای خطاب به ماريسا ماير، مدير شرکت ياهو ارسال نمودند و در آن درخواست کردند که برای امنيت بيشتر کاربران گزينه اچ.تی.تی.پی.اس به سرويس اين شرکت اضافه شود

اضافه کردن پلاتفرم اچ.تی.تی.پی.اس باعث می‌شود امنيت کاربرانی که از سرويس ای‌ميل ياهو استفاده می‌کنند به‌ويژه هنگامی که به اينترنت WiFi متصل هستند بيشتر شود.

 

برخی وب سايت‌های تخصصی از جمله سايت تی‌ان‌دابليو اشاره کرده‌اند که اگر چه اين درخواست مدت‌ها از اين شرکت شده بود اما نامه ياد شده اتخاذ اين تصميم را تسريع کرده است.

 

فعالان مدنی از کشورهايی چون ايران که در آن‌ها سانسور و کنترل دولتی روی خدمات دولتی و همچنين هک کردن ای‌ميل‌های کاربران توسط سرويس‌های امنيتی رواج دارد، نسبت به ناامن بودن سرويس ای‌ميل ياهو که امکان هک کردن آن را بسيار آسان می‌کند گلايه کرده بودند و از اين شرکت بارها خواسته بودند که همچون شرکت‌های خدمات دهنده‌ای ميل مانند گوگل از پلاتفرم مطمئن‌تر اچ. تی.تی.پی.اس استفاده کنند.

 

علی‌اکبر موسوی (خوئينی) نماينده تهران و نايب‌رئيس کميته مخابرات مجلس ششم و از فعالان حوزه امنيت سايبری و آزادی اينترنت در گفت‌وگو با کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران، اين اقدام شرکت ياهو را "بسيار اميدبخش" دانست و افزود: "اين سرويس فعلا فقط برای ای‌ميل ياهو راه‌اندازی شده و هنوز شامل مسنجر برای چت‌های آنلاين نگرديده و مسنجر ياهو امنيت ضعيفی دارد."

 

وی اظهار اميدواری کرد که ياهو اين مرحله را نيز پشت سر بگذارد و ساير شرکت‌های مشابه فاقد چنين سرويسی در راه‌اندازی آن ترديد نکنند.

 

موضوع حمايت از امنيت خدمات شرکت اينترنتی ای‌ميلی مانند گوگل و ياهو از جمله خواسته‌هايی بود که کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران در جلسه با سنای آمريکا نيز مطرح کرده بود.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

سلام

کمپین = کارزار

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما