خانه | خبر | اخبارجهان

اسرائيل و حماس با آتش‌بس موافقت کردند

چهارشنبه, 1391-09-01 21:41
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

پس از هشت روز درگيری نظامی‌، با ۱۴۰ کشته از فلسطين و پنج کشته از اسرائيل، حماس و اسرائيل بر سر آتش‌بس به توافق رسيدند.

 

به گزارش رويترز، شامگاه امروز، چهارشنبه يکم آذرماه (۲۱ نوامبر) ساعت ۱۸ به وقت اروپا، هيلاری کلينتون و محمد کامل عمرو، وزيران امور خارجه آمريکا و مصر، در يک نشست رسانه‌ای توافق اسرائيل و حماس بر سر آتش‌بس را اعلام کردند.

 

وزير امور خارجه مصر گفت: "سرانجام تلاش‌ها به‌منظور پايان بخشيدن به خون‌ريزی و بازگرداندن آرامش به منطقه به يک آتش‌بس منجر شد."

 

اين آتش‌بس قرار است از ساعت ۲۱ امشب به اجرا گذاشته شود.

 

منابع مصری گفته‌اند اين توافق به "کشتار هدفمند و تهاجم" اسرائيل در نوار غزه پايان می‌دهد و همچنين رفت‌وآمد فلسطينی‌ها تسهيل می‌بخشد.

 

منابع اسرائيلی تأکيد کرده‌اند که اگر دولت اين کشور آتش‌بس را بپذيرد محاصره نوار غزه برداشته نخواهد شد

هيلاری کلينتون نيز از محمد مرسی، رئيس‌جمهور مصر به‌خاطر ميانجی‌گری‌ها و تلاش‌هايش برای برقراری آتش‌بس سپاسگزاری کرد.

 

وی گفت دولت جديد مصر در اين بحران از خود مسئوليت و قاطعيت به خرج داده است.

 

دفتر نخست‌وزيری اسرائيل گفته است بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير اسرائيل در تماس تلفنی با باراک اوباما، رئيس‌جمهور آمريکا از تمايل خود برای برقراری آتش‌بس سخن گفته است.

 

منابع اسرائيلی تأکيد کرده‌اند که اگر دولت اين کشور آتش‌بس را بپذيرد محاصره نوار غزه برداشته نخواهد شد.

 

مذاکرات و ديدارهای ديپلماتيک از چند روز پيش در قاهره، بيت‌المقدس، رام‌الله و غزه برای دستيابی به آتش‌بس ادامه داشت و در اين ميان مصر نقش مهمی در اين راه ايفا کرد.

 

اسرائيل از روز چهارشنبه گذشته با هدف پايان بخشيدن به شليک موشک‌های حماس عليه اين کشور، عمليات "ستون دفاعی" را آغاز کرد و هر روز بر تعداد قربانيان افزوده شد.

 

اين عمليات اسرائيل گسترده‌ترين عمليات نظامی اين کشور عليه غزه از زمان حملات ويرانگر اين کشور در دسامبر ۲۰۰۸ و ژانويه ۲۰۰۹ به اين منطقه است.

 

اسرائيل اعلام کرده بود که تنها شرط برقراری آتش‌بس قطع آتشباری از سوی همه گروه‌های نظامی در غزه به‌ سوی اسرائيل است.

 

حماس نيز به‌نوبه خود از تضمين "قطع خشونت و کشتار" و برچيدن محاصره اقتصادی غزه از سوی اسرائيل که از سال ۲۰۰۷ برقرار است و در سال ۲۰۰۹ وعده لغو آن داده شد اما هرگز عملی نگرديد، سخن گفته بود.

 

در حالی دو طرف درگير بر سر آتش‌بس به توافق رسيدند که امروز صبح انفجار يک اتوبوس در تل‌آويو ۱۵ کشته بر جای گذاشت.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

در حالی که شبه‌نظامیان حماس در غزه اعلام کرده‌اند موشک‌های "فجر ۵" ساخت ایران را به سوی تل‌آویو شلیک کرده‌اند، رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس وجود چنین موشک‌هایی در دست شبه‌نظامیان حماس را به شدت تکذیب می‌کند.
علاء‌الدین بروجردی، رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی، روز چهارشنبه (۱۷ نوامبر / ۲۷ آبان) در این رابطه به خبرگزاری فارس به تأکید گفت که جمهوری اسلامی ادعای اسرائیل "در خصوص ایرانی بودن موشک‌های فجر ۵ را قویا تکذیب" می‌کند. وی افزود، کمک‌های ایران به حماس فقط "حمایت‌های معنوی" بوده است.
او همانست که اعمال شکنجه بر ستار را تکذيب کرده بود و جهت متهم اختلاس سه ميليارد دلاری سفارش نامه با کاغذ آرم کمسيون ملی نوشته بود ! !
درفرداي همان روز روز یکشنبه (۱۸ نوامبر / ۲۸ آبان) لاریجانی گفت، کشورهای اسلامی به حماس کمک نظامی کنند!
گروهی از نمایندگان مجلس ایران امروز (چهارشنبه ۲۱ نوامبر/ ۱ آذر) در اعتراض به حملات اسرائیل به نواز غزه، در محوطه مجلس راهپیمایی کردند. علی لاریجانی، رئيس مجلس شورای اسلامی در جمع نمایندگان این موضوع را تایید کرد که کمک‌های جمهوری اسلامی به حماس هم جنبه مادی دارد و هم جنبه نظامی!!
بيخود نبود صالحي را راه ندادند؟! وآتش بس راجشن گرفتند.
بيچاره مردم غزه که آلت دست گروههاي تندرو و جنگ طلب حمايت شده از تهران قرار گرفته اند.

Reply Forward

فرمانده کل سپاه پاسداران می‌گوید که ایران فناوری ساخت موشک را به غزه فرستاده است و علی لاریجانی، رییس مجلس، نیز گفته که «افتخار می‌کنیم حمایت‌مان از فلسطین نظامی بوده‌است.»!
همه جا در حال صدور جنگ و مرگ و بمب و موشک و تنش و ترور ميباشند.

صدها میلیارد دلار پول های گمشده از نفت فروشی در زمان ولایت فقیه علی خامنه ای و گماشتش احمدی نژاد صرف خرید امتیاز و ادوات موشک سازی از روسیه و کره شمال و چین شده است و هر زمان که مجبور شوند دولتی ها حقیقت را لو بدهند اژدهای مخوف قاتل و خونخوار تازی زاده عبا بردوش علی خامنه ای از آن جلوگیری می کند !!!
در حقیقت ایران نشینان " خوشحال و بی تفاوت " هستند که در جنگ با اسرائیل بازنده مالی و سیلی زده خورده بوده و هستند و هزینه و مخارج چند صد میلیون دلاری ساخت ساز بعدی منطقه عرب نشین و پر کردن شکم های گنده و جیب های اوباشان مفت خور و بیکاره حماس و مردمان بمب خورده فلسطینی را می پردازند....البته این جنگ ساختگی بدلیل آن هم بود که ولایت فقیه علی خامنه ای حقوق و مزایای حماسی ها را بخاطر دوستی با مخالفان بشار اسد قطع کرده بودند...و حماسی ها هم با موشک های ساخت ولایت فقیه به جیب و کیف پول ولایت فقیه علی خامنه ای حمله کردن....حماسی میگن یالله باجمون رو بده برات یه چندتا موشک ول کردیم به اسرائیل !!!
البته ایرانشینان "برنده گان اصلی" در این جنگ هستند و در هر بانکی جمع شدن .....آقوه ببخشید عابر بانک اینجا کار میکنه ؟... میدونید آقوه یارانه ها رو واریز کردن ؟ هی آقا ......هی حاج آقا نوبتیه...آره با شمام دیگه ....برو ته صف دیگه ....فقط یه سئوال داشتم ...آره داداش همه یه سئوالی دارن هی میزنن جلو......!!

موشک پرانی حماس به اسرائیل و حمله و بمباران غزه توسط دولت و ارتش اسرائیل ، و ساختن فیلم بی‌ ارزش در توهین به محمد پیامبر اسلام و حمله برخی‌ از مسلمانان به سفارت آمریکا در لیبی‌ و کشتن سفیر، همه از یک آبشخور تغذیه میشوند و یک هدف را دنبال می‌کنند.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما