خانه | خبر | اخبارجهان

ابراز تأسف بان کی مون و اخضر ابراهيمی از نقض آتش‌بس در سوريه

دوشنبه, 1391-08-08 16:32
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

دبيرکل سازمان ملل متحد نسبت به نقض آتش‌بس در سوريه به شدت اظهار تأسف کرد و از نيروهای حکومت و اپوزيسيون خواست بلافاصله به جنگ پايان دهند.

 

به گزارش رويترز، بان کی مون که برای دريافت جايزه صلح به سئول، پايتخت کره جنوبی سفر کرده است، امروز دوشنبه، ۲۹ اکتبر (هشت آبان) گفت: "من به شدت متأسفم که طرفين [نبرد] به اين درخواست مبنی بر توقف موقت جنگ پاسخ منفی دادند."

 

او افزود: "اين بحران با سلاح و خون‌ريزی بيشتر حل نمی‌شود."

 

طرح آتش‌بس چهار روزه در سوريه به مناسبت تعطيلات عيد قربان که اخضر ابراهيمی، سفير ويژه سازمان ملل و اتحاديه عرب در امور سوريه آن را پيشنهاد داده بود، قرار بود که از روز جمعه اجرا شود. اما چنانچه مخالفان می‌گويند، جت‌های جنگی ارتش در روز يکشنبه، محلات سنی‌نشين در دمشق و ديگر شهرهای سوريه را بمباران کردند و حملات هوايی عليه شورشيان نيز ادامه يافت.

 

مخالفان می‌گويند، امروز (دوشنبه) نيز هواپيماهای جنگی ارتش مواضع شورشيان را در اطراف دمشق بمباران کرده‌اند.

 

اخضر ابراهيمی ضمن ابراز تأسف از شکستن پيمان آتش‌بس، گفت اجازه نمی‌دهد اين واقعه او را از ادامه تلاش‌هايش برای برقراری صلح در سوريه مأيوس سازد

بان کی مون همچنين گفت: "من بار ديگر درخواستم از شورای امنيت و کشورهای منطقه را تکرار می‌کنم که از اخضر ابراهيمی، سفير ويژه مشترک [سازمان ملل و اتحاديه عرب] برای يافتن يک راه حل سياسی حمايت کنيد."

 

در همين حال اخضر ابراهيمی نيز ضمن ابراز تأسف از شکستن پيمان آتش‌بس، گفت اجازه نمی‌دهد اين واقعه او را از ادامه تلاش‌هايش برای برقراری صلح در سوريه مأيوس سازد.

 

ابراهيمی که برای گفت‌وگو با مقامات روسيه در مسکو به‌سر می‌برد، امروز (دوشنبه) گفت در حال حاضر هيچ طرحی برای اعزام نيروهای حافظ صلح به سوريه وجود ندارد.

 

او اظهار داشت: "من به شدت متأسفم که به اين درخواست برای صلح چنانچه اميدوارم بوديم، اعتنايی نشد، اما اين اتفاق ما را دلسرد نخواهد کرد. اين ما را دلسرد نخواهد کرد چرا که سوريه اهميت بسياری دارد و مردم سوريه استحقاق حمايت‌ها و توجه ما را دارند."

 

او در پاسخ به سئوالی درباره اعزام نيروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد به سوريه گفت: "در حال حاضر هيچ طرحی برای اعزام نيروهای حافظ صلح وجود ندارد، اما چنين طرحی محتمل است و امکان دارد که در آينده انجام شود."

 

اخضر ابراهيمی پس از مسکو به پکن سفر خواهد کرد و با وزير امور خارجه چين ديدار می‌کند. دو کشور روسيه و چين تاکنون سه بار قطعنامه‌های سازمان ملل متحد در محکوميت حکومت بشار اسد را وتو کرده‌اند.

 

ابراهيمی گفت: "ما معتقديم که جنگ داخلی بايد پايان يابد و يک سوريه جديد بايد توسط تمام فرزندان آن ساخته شود."

 

او افزود: "نمی‌توان از حمايت روسيه و ديگر اعضای شورای امنيت صرف‌نظر کرد."

 

در طول قيام ۲۰ ماهه مردم سوريه عليه حکومت اسد بيش از ۳۴ هزار تن کشته شده‌اند.   

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ده ها میلیون گاو و گوسفند و مرغ و...در روز در کشتارگاه ها توسط قوم آدمیان کشته و بعد بداخل قابلمه فرستاده میشوند...بجز تظاهر کردن اندکی و آن هم بیشترش مطبوعاتی از طرف مردمان گیاه خوار در کره زمین چیزی بر علیه این جنایت وحشتناک " میلیاردی" روزانه انجام نمیشود...و هر فرد گوشت بخر و گوشت خور در مقابل این جنایت هم اظهار تاسف می کند..و خیلی هاشون هم بعد از اظهار تاسف کردن میگن که ... اگر این حیونات رو نکشن بدجوری زیاد میشن و هرچی علفه و...می خورن و این خیلی بده دیگه ....خدا بدن انسان رو طوری درست کرده که باید گوشت بخوره ..!!!دول غربی اصلا" و ابدا" بیرون انداختن اسد آقا از حکومت و همین طور علی خامنه ای ولایت فقیه در ایران در نقشش نبوده و نیست و حتی مخالفش هم هستند و لی در مورد صدام حسین و قذافی که بخاطر دشمن واقعیشون بودن کوتاه نیامدن و با حمله نظامی آنها را کشتند !!!سازمان ملل موقعی که مسئله دفاع از حق و حقوق مردم کشورهای جهان سومی مسلمون میشه تبدیل میشه به سازمان فکاهی ملل ....!!آخ چه کنیم ....دلمون براشون میسوزه ..ماهی باید تاسف می خوریم ....روسه نمی زاره ...چینیه نمی زاره ....در خقیقت هر چی بیشتر "مسلمون" کشته بشه برای غربی ها کیفش بیشتره ....هرچی شهرها بمباران بشن برای اقتصاد غرب و چین و ژاپن و کره و حتی روسیه بهتره ..چونکه بعدا" باید کشور جنگ زده با هزینه گران و با وام های قرضی بانک های غربی کالا و اجناس و....از غرب و شرق وارد کند ...!!!

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما