خانه | خبر | اخبارجهان

از هر سه ایرانی متقاضی پناهندگی در استراليا، یکی پذیرفته می‌شود

دوشنبه, 1390-08-09 11:57
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

از هر سه پناه‌جوی ايرانی که خواهان پناهندگی در استراليا می‌باشند، پرونده دو تن از آنان از سوی اداره مهاجرت استراليا رد می‌شود.

به گزارش سيدنی تلگراف، بيش از ۴۰ درصد از پناه‌جويانی که طی دو سال گذشته به‌وسيله قايق به استراليا آمده‌اند، ايرانيانی هستند که درخواست پناهندگی اکثر آنان پذيرفته نشده است.

اما دولت استراليا نمی‌تواند اين پناه‌جويان را به ايران بازگرداند زيرا دولت ايران اجازه نداده است که پناه‌جويان به‌شکل اجباری برگردانده شوند.

اين پناه‌جويان که خود را در وضعيت ناراحت‌کننده و زير فشار و محدوديت می‌يابند، تا زمانی که داوطلبانه با دريافت بسته‌های کمکی به ايران بازنگردند، در استراليا باقی خواهند ماند.

کريس بوون، وزير مهاجرت استراليا، به سيدنی تلگراف گفته است: "دولت ايران بارها درخواست دولت استراليا مبنی بر در اختيار قرار دادن تسهيلات لازم برای بازگشت پناه‌جويان ايرانی را رد کرده است."

کريس بوون، وزير مهاجرت استراليا: دولت ايران بارها درخواست دولت استراليا مبنی بر در اختيار قرار دادن تسهيلات لازم برای بازگشت پناه‌جويان ايرانی را رد کرده است

هم‌اکنون ۱۵۰۰ پناه‌جوی ايرانی در بازداشتگاه‌های استراليا با تهديد روبه‌رو هستند زيرا دولت استراليا نمی‌تواند آن‌ها را دوباره به ايران بازگرداند.

در حال حاضر راه‌های پيش روی دولت استراليا در اين‌باره اين است که يا پناه‌جويان ايرانی پذيرفته‌نشده را برای مدتی نامعلوم در بازداشتگاه نگه دارد، يا آن‌ها را در جامعه رها سازد و يا تلاش کند با موافقت کشورهای ديگر آن‌ها را به اين کشورها بفرستد.

آقای بوون گفت: "بديهی است که در چنين موقعيتی من تمام گزينه‌ها را بررسی می‌کنم."

نماينده يکی از انجمن‌های ايرانيان در اين رابطه گفت: " ۹۹ در صد از پناه‌جويان ايرانی که توسط قايق به استراليا می‌آيند تحصيل‌کرده و ثروتمند هستند، آن‌ها زمانی که برگردند نيازی به پول دولت ندارند، بنابر اين من هيچ نظری ندارم که آن‌ها چرا برای مدتی طولانی در بازداشت نگه داشته می‌شوند."

بنا به تعريف کميساريای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، پناهنده کسی است که ترس مشروع از آزار و اذيت به دلايل نژادی، دينی، مليتی و يا عضويت در يکی از گروه‌های خاص اجتماعی و سياسی را داشته، در خارج از کشورش باشد و ترس بازگشت را داشته باشد.
 

Share this
Share/Save/Bookmark

استراليا بايد با توجه به وضعيت فاجعه آور ايران ديدش را به پناهندگان ايرانی عوض کند و با توجه به تخصص و يا ثروت آنها امکان کار و بيزينس را برای آنها فراهم کند مثل کانادا که ايرانيان مهاجر از پرکارترين و موفق ترين مهاجران کانادا ميباشند....

در خصوص نظر دوستی که گفته اند استرالیا باید نظرش را نسبت به پناهندگان ایرانی عوض کنم باید عرض کنم که:
در بیشتر کشورهای دنیا مکانیزم پذیرش مهاجر و پذیرش پناهنده متفاوت است. کشورها مهاجر را به این دلیل میپذیرند که از تخصص و یا ثروتش برای رشد کشورشان استفاده کنند. پذیرش پناهنده به دلایل انسان دوستانه است و بار مالی و مشکلات زیادی را برای کشورهای پذیرنده ایجاد میکند. در شرایط رکود اقتصادی کشورها محق هستند که هزینه ها و پول مالیات دهندگان را خرج پناهندگان دارای شرایط غیر واقعی نکنند. اگر فردی دارای شرایط و تخصص برای مهاجرت است که راه باز است اما کسی که نه میخواهد برای زبان خواندن زحمت بکشد و نه شرایط دیگر را داراست برای فرار از شرایط سخت ایران ریسک رد شدن درخواست مهاجرت و سختی راه را به جان میخرد اما منصف باشیم که نمیتوانیم طلبکار استرالیا یا هر جای دیگری باشیم. درصد بالایی از پناهندگان ایرانی تا شرایط پذیرش و اقامتشان درست شد به سمت سفارت ایران هجوم میبرند تا با گرفتن پاسپورت سری به اقوام بزنند!!

در صورتی که از نظر زبان مشکلی نداشته باشیم و حتی لیسانسه باشیم و مدرکمان از یک دانشگاه انگلیسی زبان باشه تو پاس شدن شرایط اقامت گرفتن تاثیری میزاره؟

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما