خانه | خبر | اخبارجهان

پناه‌جویان ایرانی؛ بزرگ‌ترین گروهی که با قایق به استرالیا می‌آیند

سه شنبه, 1390-07-12 13:41
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

مقامات مهاجرت استراليا می‌گويند آمار پناه‌جويان ايرانی که به‌شکل غير قانونی با قايق به استراليا می‌آيند افزايش يافته است.

به گفته آنان پس از پناه‌جويان ايرانی، دومين گروه بزرگ پناه‌جويان غير قانونی را افغان‌ها تشکيل می‌دهد.

بر پايه اين آمارها تعداد پناه‌جويان ايرانی که توسط قايق به استراليا رسيده‌اند از ۱۹۷ تن در سال ۲۰۰۹ ميلادی به ۱۵۴۹ تن در سال ۲۰۱۰ افزايش يافته است.

گفته می‌شود در سال ۲۰۰۸ ميلادی ۱۰۰ درصد اين پناه‌جويان اقامت کشور استراليا را به‌دست آورده‌اند که در سال گذشته اين رقم به ۲۷ درصد کاهش يافته است.

بسياری از پناه‌جويان ايرانی که به استراليا رسيده‌اند از قشر متوسط جامعه ايرانی هستند که دارای تحصيلات عالی، مسيحی و يا معتقد به باورهای ديگر دينی و سياسی هستند که بسيار خوب انگليسی حرف می‌زنند.

در سال ۲۰۰۸ ميلادی ۱۰۰ درصد  پناه‌جويان ايرانی اقامت کشور استراليا را به‌دست آورده‌اند که در سال گذشته اين رقم به ۲۷ درصد کاهش يافته است

به گفته مقامات وزارت مهاجرت استراليا پناه‌جويان ايرانی که درخواست‌های پناهندگی‌شان از سوی اين اداره رد می‌شود به خشونت دست‌ زده و مشکل‌ساز می‌شوند.

در اوايل سال جاری ميلادی هفت مرد پناه‌جو از ايران و عراق به اتهام آغاز آشوب در اردوگاه والی وود از سوی پليس اين کشور بازداشت شدند و گفته می‌شود تعدادی از پناه‌جويان ايرانی قصد ايجاد آشوب در اردوگاه جزيره کريسمس را داشتند.

در جريان آشوب در اردوگاه مهاجرت والی وود در ماه آوريل سال جاری هفت ساختمان آتش گرفتند و کاملأ تخريب شدند. همچنين در ماه ژوئيه سال جاری در اردوگاه جزيره کريسمس پليس به‌منظور فرونشاندن آشوب از گاز اشک‌آور و بعضی سلاح‌های ضد آشوب استفاده کرد.

دولت استراليا گفته است بسياری از پناه‌جويان ايرانی که پرونده‌های پناهندگی‌شان از سوی اداره مهاجرت اين کشور رد شده است در بازداشتگاه‌های استراليا به‌سر می‌برند.

وزارت مهاجرت استراليا گفته است اين پناه‌جويان تا زمانی که خود احساس نکنند در شرايط نامناسب و محدود و بدون آزادی به‌سرمی‌برند، مجبور به بازگشت به ايران نخواهند شد مگر آن‌که به‌صورت داوطلبانه بخواهند به ايران بازگردند.
 

Share this
Share/Save/Bookmark

اینحام میخواید پز بدید که ما بدبختامون با بدبختای بقیه فرق میکنه.فک نمیکنم خوب انگلیسی صحبت کردن پوهن مثبتی برای پذیرش پناهندگی باشه

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما