خانه | خبر | اخبارایران

تظاهرات خیابانی در مخالفت با حکم اعدام ۲۱ نفر در مصر

شنبه, 1391-12-19 16:55
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

تایید حکم اعدام ۲۱ متهم پرونده پورت سعید، تظاهرات اعتراضی و درگیری بین معترضان و پلیس را در شهر پورت سعید مصر به دنبال داشت. معترضان همچنین با حرکت به سمت کانال سوئز در تلاش برای اختلال رفت و آمد کشتی‌ها در آن منطقه هستند.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، امروز، ۹ مارس ۲۰۱۳ دادگاهی به ریاست قاضی صبحی عبدالمجید حکم نهایی اعدام ۲۱ فردی را که به دخالت در درگیری‌هایی بین طرفداران دو تیم فوتبال متهم بودند، تایید کرد. ۵۲ متهم دیگر این پرونده از جمله ۹ مامور پلیس نیز از جمله حاضران در این دادگاه بودند. دادگاه برخی از این متهمان را به احکام حبس یک سال زندان تا حبس ابد محکوم کرده است.

 

دادگاه برخی از این متهمان را به احکام حبس یک سال زندان تا حبس ابد محکوم کرده است

پس از اعلام این حکم شماری از مردم شهر پورت سعید به خیابان آمده و علیه محمد مرسی، رئیس جمهور مصر شعار دادند. همچنین گزارش شده است که شمار زیادی از مردم این شهر با حضور در منطقه کانال سوئز، در رفت و آمد کشتی‌ها در آن منطقه اختلال ایجاد کرده‌اند. تلوزیون مصر نیز از حمله شماری از معترضان این حکم به به مقر اتحادیه فوتبال مصر خبر داده است.

 

فوریه سال ۲۰۱۲ بیش از ۷۰ نفر در درگیری‌های هواداران دو تیم فوتبال الاهلی و المصری جان خود را از دست دادند٬ پس از آن در قاهره نیز ۱۶ تن دیگر در خشونت‌هایی که ادامه درگیری‌های شهر پورت سعید بود کشته شدند. ۷۳ نفر که در میان آن‌ها شماری از نیروهای پلیس مصر نیز وجود داشت به اتهام دخالت در این درگیری‌ها محاکمه شدند. قاضی پرونده اعلام کرده است که رای صادر شده برای ۵۲ متهم دیگر این پرونده در نهم مارس سال ۲۰۱۳ صادر خواهد شد.

 

صدور حکم اولیه اعدام این ۲۱ در ماه ژانویه جاری نیز درگیری‌هایی را در مصر به دنبال داشت. ۲۶ ژانویه ۲۰۱۳ دست‌کم ۳۰ تن در جریان اعتراض‌ نسبت به صدور این حکم کشته و ۲۰۰ تن دیگر نیز مجروح شدند.

Share this
Share/Save/Bookmark

ملت مصر ملتی که از انقلاب شکست خورده اسلامی ایران درس عبرت نگرفت

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما