خانه | خبر | اخبارایران

حسين ياغچی آزاد شد، احسان مازندرانی بازداشت شد

پنجشنبه, 1391-12-03 10:28
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

همزمان با آزادی روزنامه‌نگار زندانی حسين ياغچی، احسان مازندرانی، روزنامه‌نگار در تهران صبح روز چهارشنبه دوم اسفند بازداشت شد.

 

به گزارش تارنمای کلمه، مازندرانی توسط مأموران امنيتی و در منزلش بازداشت شده است.

 

حسين ياغچی، روزنامه‌نگار شاغل در هفته‌نامه آسمان که چندی پیش بازداشت شده بود، شامگاه روز چهارشنبه از زندان آزاد شده است.

 

از ابتدای بهمن‌ماه امسال، موج تازه‌ای از بازداشت روزنامه‌نگاران در ايران شروع شده است. اوايل بهمن ۱۷ روزنامه‌نگار در تهران بازداشت شدند که تاکنون مطهره شفيعی، علی دهقان، فاطمه ساغرچی، جواد دليری و حسين ياغچی از زندان آزاد شده‌اند.

 

اما سليمان محمدی، ميلاد فدايی اصل، ساسان آقايی، نسرين تخيری، پوريا عالمی، پژمان موسوی، اميلی امرايی، نرگس جودکی، اکبر منتجبی، صبا آذرپيک، کيوان مهرگان و ريحانه طباطبايی همچنان در زندان هستند.

 

اوايل بهمن ۱۷ روزنامه‌نگار در تهران بازداشت شدند که تاکنون مطهره شفيعی، علی دهقان، فاطمه ساغرچی، جواد دليری و حسين ياغچی از زندان آزاد شده‌اند

به‌گفته سازمان گزارشگران بدون مرز، در تاريخ ٣٠ بهمن نيز دست‌کم ۱۵ روزنامه‌نگار و وب‌نگار که برخی از آن‌ها عضو انجمن ادبی فرهنگی هانا و همکار دو ماهنامه‌ی وريا و کوشک و دوهفته نامه نجوا بودند، از سوی وزارت اطلاعات احضار و يا بازداشت شده بودند و به مدت چند ساعت بازجويی شدند.

 

گزارشگران بدون مرز در بيانيه خود که چهارشنبه دوم اسفندماه (۲۰ فوريه) منتشر شده است از دستگيری روزنامه‌نگاران ايرانی در هشتم بهمن‌ماه به‌عنوان "يکشنبه سياه" ياد کرده و گفته است پس از اين دستگيری‌ها در بسياری از شهرهای ايران، بازداشت، احضار و بازجويی روزنامه‌نگاران تشديد شده است.

 

گزارشگران بدون مرز گفته است روزنامه‌نگاران بازداشت‌شده از حقوق اوليه خود، حق دسترسی به وکيل و يا ملاقات با خانواده محروم و همچنان در سلول‌های انفرادی بند امنيتی ٢٠٩ که تحت کنترل وزارت اطلاعات است، زندانی هستند.

 

وزارت اطلاعات ایران می‌گوید روزنامه‌نگاران بازداشت‌شده با رسانه‌های خارج از کشور "ارتباط" داشته‌اند، اتهامی که رسانه‌های خارج از ایران، آن را رد می‌کنند.

 

فشار بر روزنامه‌نگاران در ايران در حالی افزايش يافته است که اين کشور در آستانه انتخابات يازدهم رياست جمهوری قرار دارد.

 

انتخابات يازدهم رياست جمهوری ايران قرار است روز ۲۴ خردادماه سال آينده برگزار شود.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما