خانه | خبر | اخبارایران

"صدور مجوز کتابی عليه هاشمی رفسنجانی در ايران"

یکشنبه, 1390-10-25 06:01
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

به تازگی کتابی به نام "گروه ۱+۵" در ايران اجازه چاپ گرفته که در آن اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت به عنوان "پشتيبان اصلی" حوادث پس از انتخابات بحث‌انگيز رياست‌جمهوری اين کشور معرفی شده است.

 

روزنامه شرق در شماره يکشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۰ نوشت: "اين کتاب ميرحسين ‫موسوی، مهدی کروبی، يوسف صانعی، محمد موسوی‌خويينی‌ها و محمد خاتمی را به‌عنوان سران فتنه ۸۸ معرفی کرده و اکبر هاشمی‌رفسنجانی را به‌عنوان محور و چهره پشت پرده فتنه معرفی کرده است."

حکومت ايران از اعتراضات پس از انتخابات رياست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ ايران به عنوان "فتنه" نام می‌‌برد و شخصيت‌های پشتيبان اين اعتراضات را نيز "سران فتنه" و "خواص بی‌بصيرت" می‌نامد.

اين کتاب در حالی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران مجوز چاپ گرفته که در يک ماه گذشته فشارها عليه هاشمی رفسنجانی افزايش يافته است.

در کتاب گروه ۱+۵، اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت به عنوان پشتيبان اصلی حوادث پس از انتخابات بحث‌انگيز رياست‌جمهوری اين کشور معرفی شده است

با افزايش اين انتقادات، خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) يک هفته پيش در گزارشی نوشت احتمال دارد آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران، رئيس جديدی برای ششمين دوره مجمع تشخيص مصلحت نظام انتخاب کند.

اکبر هاشمی رفسنجانی هم‌اکنون رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام است.

منتقدان هاشمی می‌گويند او که "نمی‌تواند مصلحت خود و خانواده‌اش را تشخيص دهد، در تشخيص مصلحت نظام نيز دچار اشتباه می‌شود." اشاره منتقدان هاشمی به خانواده وی است که به گفته آن‌ها از حامیان "فتنه ۸۸" بوده‌اند.

مجمع تشخيص مصلحت در سال ۱۳۶۶ به فرمان آيت‌الله خمينی، رهبر پيشين جمهوری اسلامی برای حل اختلافات بين شورای نگهبان و مجلس تشکيل شد. آيت‌الله خامنه‌ای از سال ۱۳۶۶ تا ۱۳۶۸ رئيس اين نهاد بود.

اين نهاد نظارتی در جريان بازنگری قانون اساسی به عنوان يکی از تشکيلات جمهوری اسلامی به قانون اساسی افزوده شد. از مهرماه ۱۳۶۸ تاکنون رياست مجمع تشخيص مصلحت بر عهده هاشمی رفسنجانی است.

"حل اختلافات بين شورای نگهبان و مجلس، حل معضلات نظام و مشورت دادن به رهبر ايران برای تعيين سياست‌های کلی نظام" از وظايف مجمع تشخيص مصلحت است.

دوره پنجم مجمع تشخيص مصلحت بهمن ۱۳۹۰ تمام می‌شود و آيت‌الله خامنه‌ای بر اساس قانون اساسی ايران بايد اعضای ششمين دوره را منصوب کند.

تحليلگران می‌گويند مسدودشدن وب‌سايت هاشمی رفسنجانی و محکوميت دخترش فائزه هاشمی رفسنجانی به شش ماه حبس و پنج سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی و مطبوعاتی، حلقه فشار عليه وی را تنگ‌تر کرده است.

در همين حال مهدی هاشمی رفسنجانی يکی ديگر از فرزندان هاشمی رفسنجانی نيز از سوی قوه قضائيه ايران تحت تعقيب است. وی هم‌اکنون در بريتانيا به‌سر می‌برد.

چند ماه پيش نيز هاشمی رفسنجانی از رياست مجلس خبرگان رهبری کنار گذاشته شد.

هاشمی رفسنجانی پس از انتخابات بحث‌انگيز رياست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ ايران از خواسته‌های مخالفان در برابر حکومت ايران حمايت کرد.

حاميان حکومت ايران، اکبر هاشمی رفسنجانی را متهم می‌کنند که با "سکوت" در برابر اقدامات "فتنه‌گران" از آن‌ها "حمايت" می‌کند.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

خود کرده را تدبیر نیست. این هم ذره ناچیزی از آشی است که دراین سی سال آقای رفسنجانی در پختنش نفر دوم، گاهی نفر اول و زمانی نفر سوم بودند. اکنون نوبت خود خیاط رسید که درون کوزه تشریف ببرند.
با این همه اگر ایشان ( گرچه با انگیزه و آرزوی رهبر شدن ) جنبش سال 88 را رهبری کرده باشد، در برابر آن چه که دراین سی سال با این ملت کرده، برای خود کمی آبرو دست وپا کرده است. نگویند تهمت است که ازاین افتخار بی نصیب نمانند.
در باره آقای دادستان «انقلابی» و سردار گروگانگیران سفارت امریکا ( با آن نتیجه افتخارآمیزش ! ) بماند برای زمانی دیگر . تهران ـ بابک

در واقع آنهایی که به خیال خود دارند برای رفسنجانی پاپوش درست میکنند خود هم نمی دانند که چه افتخاری را به ایشان نسبت میدهند. تهران ـ بابک

اگر اینطور باشد باید هاشمی رفسنجانی را که در تمامی جنایت این سی و سه ساله دست داشته بخشید. من او را می بخشم. تو هم او را ببخش. هممیهن!

اگر اینطور باشد باید هاشمی رفسنجانی را که در تمامی جنایت این سی و سه ساله دست داشته بخشید. من او را می بخشم. تو هم او را ببخش. هممیهن!

هاشمي رفسنجاني اگر هم مختصري آبرو و حيثيت بدست اور د بخاطر حمايتش از جنبش سبز بود كه براي ايشان افتخار وبراي مخالفين سبز ذلت بود با انتشار اين كتاب نام هاشمي به نيكويي خواهد ماند اگرچه در گذشته مرتكب جنايات عديد ه اي گرديده باشد

آقای رفسنجانی باید روزهای بدتر از این را تجربه کند- نه تنها برای اینکه رانت خواری و مفاسد اقتصادی هدیه او به انقلاب مردم بود بلکه برای اینکه هنوز هم حفظ منافع خودش باعث سکوت و محافظه کاری و خیانت به آن ته مانده اعتقاداتش است- او آرزوی نام نیک را به گور خواهد برد

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما