خانه | خبر | اخبارایران

ايران از جنگنده "قاهر۳۱۳" رونمايی کرد

شنبه, 1391-11-14 11:51
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

ايران يک جنگنده جديد را به نام "قاهر ۳۱۳" که در اين کشور توليد شده است، به نمايش گذاشت.

 

به گزارش خبرگزاری‌های ايران، سردار سرتيپ احمد وحيدی، وزير دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح ايران، امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران "ظاهر پيشرفته، سطح مقطع راداری بسيار کم، قابليت انجام عمليات پروازی در ارتفاع پست، بهره‌گيری از سيستم‌های پيشرفته الکترواويونيک و بومی بودن" را از ويژگی‌های اين جنگنده اعلام کرد.

 

به گفته وی  اين جنگنده توانايی حمل تسليحات پيشرفته بومی را دارد و از قدرت تهاجمی بالا برخوردار است."

 

محمود احمدی‌نژاد: "توان و قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ايران و پيشرفت در اين عرصه برای تجاوز به هيچ کشوری نيست بلکه اين توان برای بازدارندگی است"

 

وزير دفاع ايران افزود: "ما قدرت توليد سريع اين جنگنده را داريم و می‌توانيم به اندازه کافی و در زمان‌های کوتاه و در صورت نياز آن را توليد کنيم."

 

محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهور ايران در مراسم نمايش جنگنده قاهر ۳۱۳ گفت: "توان و قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ايران و پيشرفت در اين عرصه برای تجاوز به هيچ کشوری نيست بلکه اين توان برای بازدارندگی است."

 

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا)، جنگنده قاهر ۳۱۳ "با ايجاد تغييرات اساسی در يک نوع هواپيمای ديگر غير از صاعقه، طراحی و ساخته شده است."

 

ايران پيشتر نيز جنگنده صاعقه را توليد کرده بود. در بهار سال ۱۳۷۶ نخستين هواپيمای جنگنده ايرانی با نام "آذرخش" توسط نيروی هوايی ارتش ايران طراحی و ساخته شد. پس از اين نيز جنگده صاعقه در سال ۱۳۷۹ در ايران توليد شد.

 

احمدی‌نژاد همچنين گفته است: " يادمان نمی‌رود، زمانی که يک خودرويی وارد کشور شده بود و آن در داخل مونتاژ می‌شد، وقتی می‌خواستيم قطعات داخلی آن را بسازيم احساس ناتوانی داشتيم، ولی اکنون به جايی رسيده‌ايم که ظرف دو سه سال يک جنگنده را طراحی، ساخت و آماده پرواز می‌کنيم، جنگنده‌ای که جزء پيشرفته‌ترين‌ها در دنيا است."

 

به گفته وی، جنگنده "قاهر ۳۱۳ "کاملا بومی است و با همت متخصصان ايران ساخته شده است."

Share this
Share/Save/Bookmark

اگر این هواپیما ماکت نباشد و حتا اگر ماکت هم باشد هر پیچش از یکی از بلد ضد اسلامی آمده است. این هواپیما همچون روحانیون و امام عج وامام خامنه ای فرزند یک مادر پر پدر است. از چین و ماچین و هند و کره و ژاپن و انگلیس و... بشمار تا حتا آفریقا پدرانش هستند و رهبر (...) انقلاب مادرش.

خدا قوت!

این جت جنگی که در نزد سپاهیان و بسیجیان بهش ججه می گویند قرار است شیرجه بزند و برود در زیر آن محتوایی که میدانید در آن چاه کذایی و امام عج را بیاورد بیرون و ببرد فرو کند در چاه زم زم تا پاک شود و بعد ببرد در قمصر کاشون چهارده قرن هم بخواباندش در گلاب قمصر تا اندکی از آن بوی کذایی از تنش برود بیرون و الله الرحمن الرحیم بتواند آنرا فرو کند به ملت در انتظار فروکردن. این جت٬ جت امام زمامن عج است.

راستی بچه ها هیچ متوجه شدین که احمدی نژاد عینکی شده! قدیما که ما بچه بودیم یه معلم آخوند داتشتیم که میگفت نگین جلق بگین استمنائ بعدم هم میگفت هرکی استمناء کنه چشمش ضعیف میشه و عینکی میشه. حالا الله اعلم. شایدم در اثر مقاربت با رهبری باشه با حاج محمود ملیجک العلما و الطیبین و الطاهرین و الصالحین.

اسمش را عربي گذاشته اند !....

درود بر شیر مردان خدا ایرانیان با غیرت. ولی چرا قاهره. یعنی توی دستور زبان فارسی اسمی برای این پرنده با غیرت نبود!!!

با همین جت جنگیه که اون بیزبون امام زمون رو گذاشتن توش و فرسیدنش به فضا و بعد هم وقتی سقط شد یه امام زمون دیگه جاش گذاشتن که کسی بو نکند٬ ببخشید بو نبرد. اما خدا ارحمت دسته بیله او خال گوشتی امامی که بالا می رفت و با امام بی خال گوشتی که فرود آمد اعجاز کرد.

پس چرا پرواز نمايشي نميکند؟ شايد بنزين آشغالي ريخته اند يا پيچ و مهره در موتورش جا مانده ؟!

دوران خدمت در مرکز تعمیرات و نگهداری (شعبه بال و بدنه) نیروی هوایی بودم. آنجا قصد کپی هواپیمایی تک‌موتره و ملخ‌دار داشتند به نام بونانزا که نامش را پرستو گذاشتند. تولیدهای اول با استفاده از قطعاتِ هواپیماهای معیوب انجام شد تا رفته‌رفته نیاز به ساخت قطعات بیشتر پیش آمد. هر سال یک فروند از این هواپیمای ملخ‌دار تک‌نفره تولید می‌شد که البته تولید نبود بلکه تخریب بود چون با اولین پرواز بدنه هواپیما بر اثر فشار هوا دچار تو رفتگی می‌شد. بگذریم... فقط بعنوانِ یک مثال هر کسی کمی اطلاع داشته باشد می‌داند برای طراحی بدنه یک خودرو پر سرعت نیاز به تونل باد هست که در ایران نیست، آلیاژ آلومینیومی که برای ساختِ بدنه هواپیما به‌کار می‌رود آلیاژ کاملاً بخصوصی‌ست که قطعاً تمام پرسنلِ تعمیر و نگهداری نیروی هوایی می‌دانند که امکان تولیدش در ایران نیست، سطح زیرینِ این ماکتِ جنگنده کاملاً تخت بود که نشان می‌دهد حتا طراحان این نمایش کمترین آگاهی از علم ارودینامیک ندارند،دربارهِ ساختِ موتور جت و شکل مضحک چرخ‌های این ماکت و طرز وصل شدن آن پنل قلابی در کابین هم که هیچ، بگذریم چون این مطلب بیشتر به جک می‌ماند اما سوال:
چرا تصور می‌کنند مردم ایران تا این مثل خودشان بیسواد هستند؟
این نمایش‌های مضحک چه کاربردی دارد؟ کشورهای پیشرفته دنیا که از دور به این می‌خندند، اکثریت مردم داخل هم که میدانند چنین چیزی ممکن نیست وقتی امکان کپی کاملِ یک خودرو درون‌شهری مانند پراید را هم ندارند
آیا به دروغگویی بی‌حاصل عادت کرده‌اند؟ آیا درحالی که ثروت مردم ایران را صرفِ خرید تسلیحاتِ روسی برای بشار اسد می‌کنند، می‌خواهند خودشان را بفریبند که عاقبتِ بهتری در انتظارشان است؟

با تشکر از این خودباوری بومی از مسوولین تقاضا دارم یک فکری هم برای ساختِ سوزن ته گرد بکنند که این همه مجبور نشویم برای وارداتش از چین ارز 4000 تومانی از کشور خارج کنیم و همینطور یک ترکیب پودر رخشت‌شویی طراحی بفرمایند تا برای شستن لباسهای‌مان هربار که استکبار جهانی ما را تحریم می کنند دچار مضیقه نشویم و تا یادم نرفته درخواست کنم سعی کنند در مورد تولیدِ پالپ دستمال کاغذی و پوشک و نوار بهداشتی به خودکفایی برسند.

از سایت فارس نیوز عکسها رو ببینید - این یه کار دستی‌ هست و جاهای سیریش بندی کاملا پیدا. جلو خلبان ۴ تا سیم رفته به مانیتور که هنوز پیداست. سندلی‌ خلبان ۵۰ سنت زیادی بالاست و شیشه روی کابین خلبان موج داره. سایز کار دستی‌ مقوایی این جت هم خیلی‌ کوچیکه که بتونه چیزی حمل کنه

خوب دستتون درد نکنه، واقعا افتخاره.... ولی چرا حالا « قاهر »!!!؟؟؟
مگر اسم پارسی نبود؟؟؟ چرا انقدر ضد ايرانی و زبان پارسی هستيد؟؟

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما