خانه | خبر | اخبارایران

اعلام کانديداتوری مصطفی کواکبيان در انتخابات رياست جمهوری

جمعه, 1391-11-06 14:36
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

يازدهمين کنگره حزب مردم‌سالاری با اعلام کانديداتوری مصطفی کواکبيان، دبيرکل اين حزب در انتخابات رياست جمهوری سال ۱۳۹۲ به کار خود پايان داد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، يازدهمين کنگره حزب مردم‌سالاری بامداد روز گذشته پنج‌شنبه پنجم بهمن‌ماه در مجموعه فرهنگی آدينه، با پيامی از سوی حبيب‌الله عسگر اولادی دبيرکل حزب مؤتلفه اسلامی و حضور چهره‌هايی همچون حسن روحانی عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، علی‌ر‌ضا محجوب دبير خانه کارگر و مسعود پزشکيان نماينده اصلاح‌طلب تبريز در مجلس ايران آغاز شد.

 

در اين کنگره پس از تعيين شورای مرکزی جديد حزب مردم‌سالاری، مصطفی کواکبيان بار ديگر به‌عنوان دبيرکل اين حزب منصوب شد و در ادامه با رأی اعضای شورای مرکزی به عنوان کانديدای اين حزب در انتخابات يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوری معرفی شد.

 

اين نماينده اصلاح‌طلب مجلس پيش از برگزاری کنگره حزب مردم‌سالاری با اعلام آن‌که "در جلسات شورای مرکزی حزب بر روی نام من به توافق رسيده‌اند" گفته بود: "بنده از لحاظ انگيزه شخصی چندان تمايلی برای حضور در انتخابات ندارم، نه اين‌که بخواهم ناز کنم اما استدلال‌هايی را هم که برای عدم حضور در انتخابات دارم در جبهه اصلاح‌طلبان گفته‌ام و در جلسه آخر شورای مرکزی هم خواهم گفت. اميدواريم که استدلال ما قبول واقع شود؛ من دلم خوش نيست که نامم کبوتر حرم شود."

 

ابوالفضل قديانی، عضو ارشد سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی و زندانی سياسی: کانديداهای اصلاح‌طلب رياست جمهوری از ابتدا به‌منظور شکست در انتخابات شرکت می‌جويند و در واقع همچون سياه‌لشگران ايفاکننده نقش کتک‌خور در فيلم‌های فارسی عمل می‌کنند

کواکبيان در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در مورد  طرح موضوع "اصلاح‌طلبان بدلی" نيز گفت: "به نظر من اصلاح‌طلبان بدلی ساخته جناح راست است و اين در شرايطی است که ما اساساً برای اصلاحات بايد هزينه بدهيم چه کسی حاضر است که بدل اين جريان شود و اساساً ساختن اصلاح‌طلبان بدلی برای اختلاف بين اصلاح‌طلبان است."

 

"اصلاح‌طلبان بدلی" عبارتی بود که چندی پيش ابوالفضل قديانی، عضو ارشد سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی که اينک در زندان قزل‌حصار دوران حبس در تبعيد خود را می‌گذراند به کسانی اطلاق کرد که منتسب به جريان اصلاحات هستند اما بدون پيش‌شرط قصد حضور در انتخابات آينده را دارند.

 

وی با انتشار يادداشتی از داخل زندان اوين در اين‌باره نوشته بود: "اين‌ها با حضور ناميمون خود می‌خواهند تمرکز و وحدت اصلاح‌طلبان و هوادران جنبش سبز را مخدوش کنند و بر اساس اين استراتژی تنظيم‌شده برای ايشان، کانديداهای اصلاح‌طلب رياست جمهوری از ابتدا به‌منظور شکست در انتخابات شرکت می‌جويند و در واقع همچون سياه‌لشگران ايفاکننده نقش کتک‌خور در فيلم‌های فارسی عمل می‌کنند."

 

در حاشيه برگزاری کنگره حزب مردم‌سالاری، حسن روحانی، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام و از ديگر چهره‌های نزديک به اصلاح‌طلبان نيز در جمع خبرنگاران در پاسخ به موضوع نامزدی‌اش در انتخابات آينده گفت که "در حال بررسی هستم و با افراد زيادی ديدار داشته‌ام."

 

وی با بيان آن‌که "بهتر است ديروز را فراموش کنيم و به امروز و فردا بينديشيم." اعلام کرد: "آن‌هايی که اين طرف و آن طرف به گونه‌ای سخن می‌گويند که مردم را از حضور در انتخابات مأيوس کنند خدمتی به مردم نکرده و به منافع ملی صدمه می‌زنند."

 

حسن روحانی: آن‌هايی که اين طرف و آن طرف به گونه‌ای سخن می‌گويند که مردم را از حضور در انتخابات مأيوس کنند خدمتی به مردم نکرده و به منافع ملی صدمه می‌زنند

روز گذشته برخی رسانه‌ها از جلسه‌ای خبر دادند که چندی پيش حسن روحانی با شماری از مديران و مسئولان دوران رياست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی در دفتر خود برگزار و با آن‌ها در مورد مسائل مهمی درباره انتخابات آينده مشورت کرده است.

 

گفته می‌شود روحانی در اين جلسه از ديدار چندی پيش خود با آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران خبر داده و گفته است که "از رهبری در خصوص شرکتم در انتخابات پرسيدم و ايشان اظهار داشتند بنا ندارند از هيچ فرد و گروهی حمايت کنند و هر کس را شورای نگهبان تأييد کرد می‌تواند وارد انتخابات شود."

 

طی روزهای اخير دو ديدگاه عمده درباره رويکرد جريان اصلاح‌طلب نسبت به انتخابات آينده در رسانه‌ها مطرح شده است.

 

شماری از فعالان سياسی اصلاح‌طلب معتقدند که سرنوشت انتخابات آينده به موضوع تعيين تکليف مهدی کروبی و ميرحسين موسوی دو کانديدای معترض به نتايج آخرين انتخابات رياست جمهوری در ايران که در حصر خانگی به‌سر می‌برند گره خورده است و اولويت برای هر گونه فعاليت در اين زمينه، رفع حصر از اين دو چهره شاخص جنبش اعتراضی موسوم به سبز است.

 

از سوی ديگر برخی صاحب‌نظران و کنشگران سياسی اصلاح‌طلب بر اين باورند که سخن گفتن از پيش‌شرط برای انتخابات آينده، صحيح نيست و برای حل مشکلات و معضلات جامعه و از جمله رفع حصر از رهبران جنبش سبز و آزادی زندانيان سياسی چاره‌ای جز تلاش برای در اختيار گرفتن قدرت اجرايی کشور از طريق مشارکت در انتخابات و معرفی کانديدا وجود ندارد.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

نوکر دفتر.....سياه لشکر انتخابات قلابي....

تورا از مجلس کنار گذاشتند....... ... بع بع.!!...

اطلاع رسانی کنید شب ولادت پیامبر اسلام یعنی دوشنبه ساعت 10 شب همه مردم در اعتراض به گرانی و تورم الله اکبر بگند. از رموز موفقیت این جنایتکارها تبلیغات زیاد و هدفمند و هوچی گری توسط تعداد کمی اراذل و اوباش ساندیس خوره (زن و مردای خراب و فاسد تو خیابونا که برا حمایت از ولایت وقیح خامنه ای یه چادر سر میکنند و میریزند تو خیابونا)
مخالفین این نظام فاسد و جنایتکار همیشه فکر کردند همه چیزو میدونند ولی اینطور نیست. این جنایتکارا شیطانم درس میدند. دعوای خامنه ای با احمدی نژاد و مشاعی و رفسنجانی و ... از چند ماه قبل شروع شده، درست چند ماه قبل از انتخابات! اینها همه فیلمه، سرگرم کردن مردمه! تا قبل از انتخابات وقت دارند مشخص کنند کدومیک از این مخالفین ظاهری تونسته مردمو جذب کنه! حتی فکر کردند اگه با این مزدوران موفق نشدند از موسوی و خصوصا" کروبی استفاده کنند که چند ساله تو آب نمک خوابوندنشون برا همچین روزی! (عسگراولادی و سلیمی نمین و ... بدون اجازه خامنه ای هیچ غلطی نمیکنند، صحبت هاشون اینو ثابت میکنه) اینقدر ساده نباشیم و هدف را بذاریم روی عدم شرکت در انتخابات و نابودی رژیم.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما