خانه | خبر | اخبارایران

عسگراولادی: برادرانم موسوی و کروبی، مجرم نيستند

سه شنبه, 1391-10-26 11:35
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

حبيب‌الله عسگر اولادی، دبيرکل "جبهه پيروان خط امام و رهبری" ‌بار ديگر در دفاع از ميرحسين موسوی و مهدی کروبی گفت: "من با برادرم موسوی و برادرم کروبی سال‌ها کار کرده‌ام... من به‌عنوان عضو هيئت منصفه می‌گويم که اين دو را مجرم نمی‌شناسم."

 

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، عسگر اولادی شامگاه دوشنبه ۲۵ دی‌ماه در نشستی با هواداران حزب مؤتلفه اسلامی گفت: "موسوی رئيس ما در دولت بود، ايشان فتنه‌ساز نيست، اما راهی باز شده، بايد از فتنه تبری بجويند. من باز می‌گويم که فتنه‌گر آمريکا، اسرائيل و انگليس‌اند و بايد از اين‌ها تبری بجويند."

 

ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد از ۲۶ بهمن‌ماه ۱۳۸۹ به‌طور کامل در حصر خانگی قرار گرفته‌اند. اين حصر خانگی در پی تظاهرات مخالفان حکومت ايران در روز ۲۵ بهمن صورت گرفت که طی آن دو جوان به‌نام‌های صانع ژاله و محمد مختاری کشته، ده‌ها نفر زخمی و نزديک به هزار نفر بازداشت شدند.

 

مهدی کروبی و همسرش فاطمه کروبی نيز هم‌زمان با موسوی و رهنورد در حصر خانگی قرار گرفتند اما فاطمه کروبی بعدها از حصر خانگی آزاد شد.

 

حبيب‌الله عسگر اولادی از رهبران اصولگرايان در چند هفته اخير، دو بار ديگر نيز گفته بود ميرحسين موسوی و مهدوی کروبی، دو تن از رهبران مخالفان را "فتنه‌گر" نمی‌داند.

 

حبيب‌الله عسگر اولادی: ما (در انتخابات رياست‌جمهوری سال ۱۳۸۸) چهار نامزد داشتيم که تبليغات زهرآگين دشمن دو نفر از اين‌ها را مفتون کرد، يعنی فتنه‌زده شدند نه فتنه‌گر

مقامات حکومتی ايران از رويدادهای پس از انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری در سال ۱۳۸۸ که در آن به‌مدت نزديک به يک سال نسبت به نتايج انتخابات اعتراضات خيابانی صورت گرفت و ده‌ها نفر کشته و صدها نفر دستگير شدند، به‌عنوان "فتنه" ياد می‌کنند و شرکت‌کنندگان در اين اعتراضات و رهبران آن را "فتنه‌گر" می‌نامند.

 

اين سخنان عسگراولادی انتقادهايی را از سوی برخی مقام‌های نزديک به حکومت ايران به دنبال داشته است.

 

عسگراولادی در اين‌باره گفته است: "من به عنوان يک عضو هيئت منصفه می‌گويم که موسوی و کروبی را در فتنه ۸۸ مجرم نمی‌شناسم، آيا نبايد اين را بگويم، چون به من انتقاد می‌کنند؟"

 

وی افزود: "من به‌عنوان يک شهروند ايرانی حق دارم نظر حقيقی خودم را بگويم. فتنه اتفاق افتاد و مؤسس فتنه، آمريکا، اسرائيل و انگليس بودند، ما (در انتخابات رياست‌جمهوری سال ۱۳۸۸) چهار نامزد داشتيم که تبليغات زهرآگين دشمن دو نفر از اين‌ها را مفتون کرد، يعنی فتنه‌زده شدند نه فتنه‌گر."

 

عسگراولادی گفت: "درباره حصر خانگی اين دو عزيز (موسوی و کروبی) جدا از اين‌که مقامات امنيتی و قضايی چه تصميمی بگيرند، من به‌عنوان عضو هيئت منصفه می‌گويم که اين دو را مجرم نمی‌شناسم."

 

چندی پيش اسماعيل احمدی مقدم، فرمانده نيروی انتظامی ايران در گفت‌وگويی با روزنامه کيهان گفت آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، شخصاً مسئوليت برخورد با موسوی و کروبی و چند تن ديگر را برعهده گرفته است.

 

حصر خانگی موسوی و کروبی انتقاد‌های زيادی را نيز به دنبال داشته است. در آخرين اظهارنظر در اين‌باره، آيت‌الله علی‌محمد دستغيب از مراجع تقليد شيعه ساکن شيراز و عضو مجلس خبرگان رهبری نیز چند هفته پیش در فتوايی اعلام کرد کسانی که ميرحسين موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد را در حصر خانگی قرار داده‌اند، "مجرم و گناهکار" هستند.

 

آيت‌الله دستغيب، حصر اين افراد را "غير شرعی" ناميده است.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

آنها البته فتنه گر نیستند اما تو و رهبر ***فتنه گرید. اسلام دین فتنه بر علیه بشریت است. ادیان ابراهیمی باعث زحمت فراوان در طول تاریخ بوده و هستند.

اسدالله عسگراولادی به ارتباط با انگلستان بسیار علاقمند است. بر اساس اسناد منتشر شده از سوی وزارت خارجه انگلستان، اسدالله عسگراولادی حدود 18 ماه پس از ثبت شرکت HASSAS در لندن، در تاریخ 15 سپتامبر 1981 ( 24 شهریور 1360 ) مهمان ایان مکردی دبیر اول اقتصادی سفارت انگلیس در تهران بوده است.
بر خلاف آنچه تصور می شود مذاکرات انجام شده به هیچ عنوان اقتصادی نیست و این دو به بررسی مسائل «سیاسی-امنیتی» ایران می پردازند و در حین همین مذاکرات، اسدالله عسگراولادی اطلاعات دست اولی از تحولات سیاسی داخل ایران را در اختیار دیپلمات کارکشته انگلیسی می گذارد.
او از آغاز فعالیتهای دولت احمدی نژاد، صراحتا دولت نهم را "فشل" می خواند، اما در مقابل دائما بر طبل تجلیل از عملکرد دولتهای میرحسین موسوی، هاشمی رفسنجانی و خاتمی می کوبد و کاسبی خود در این دولتها را بهتر از دولت احمدی نژاد می داند.
اسدالله عسگراولادی برادر کوچکتر حبیب الله عسگراولادی و از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه یکی از ثروتمندترین افراد ایران است. ماهنامه فوربس ده سال پیش ثروت او را بالغ بر 1200 میلیارد تومان برآورد کرده بود. ثروت 1200 میلیاردتومانی اسدالله عسگراولادی در شرایطی به دست آمده که بنا به گفته عزت الله شاهی، خانواده عسگراولادی به هیچ عنوان خانواده متمولی نبودند تا آنجا که در اوایل دهه 20 به دلیل فقر مالی ناچار به سکونت در دماوند و ترک تحصیل می شوند

آقای اولادی
لطفاً به عنوان عضو هیات منصفه در مورد حدود سه میلیارد دلار پول مردم که اختلاص شد هم نظر بدید. همچنین سرمایه های مردم که به واسطه گرانی و تورم بی ارزش میشوند.
آمریکا، اسرائیل و انگلیس در این مورد چه نظری دارند؟

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما