خانه | خبر | اخبارایران

سخنگوی دولت: اسامی ۶۰۰ نفر از بدهکاران بانکی را پيش از اين اطلاع داده‌ايم

چهارشنبه, 1391-10-06 16:59
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

در حالی که محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهور ايران گفت نامه غلام‌حسين محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور درباره معرفی اسامی ۳۰۰ نفر بدهکار بانکی را دريافت نکرده است، غلام‌حسين الهام، سخنگوی دولت اعلام کرد از دو سال پيش دولت اسامی بيش از ۶۰۰ نفر از بدهکاران بانکی را در اختيار قوه قضائيه گذاشته است.

 

به گزارش منابع خبری ايران، امروز چهارشنبه ششم دی‌ماه، محمود احمدی‌نژاد در پايان جلسه هيئت دولت در مورد نامه دادستان کل کشور خطاب به وی گفت:‌ "چنين نامه‌ای دريافت نشده است."

 

وی در همين حال گفت غلام‌حسين الهام، سخنگوی دولت قرار است در مورد اعلام اسامی بدهکاران بانکی به قوه قضائيه اظهار نظر کند.

 

غلام‌حسين الهام پس از جلسه هيئت دولت به خبرنگاران گفت: "معاون اول رئيس‌جمهور اسامی بيش از ۶۰۰ نفر از بدهکاران بانکی را در سال ۹۰ به قوه قضائيه ارائه داد و اين فهرست موجود است."

 

وی افزود: "نامه رئيس‌جمهور و ديگر بخش‌های دولتی نيز خطاب به رئيس قوه قضائيه وجود دارد."

 

به‌گفته الهام، احمدی‌نژاد در سال ۸۹ فهرستی به رئيس قوه قضائيه ارسال کرد و پس از آن نيز مقامات قضايی نسبت به آن فهرست اظهار نظر کردند و دادستان کل در سال ۹۰ اين اسامی را به چهار گروه، تقسيم کرد از جمله بدهکاران بانکی، پرونده‌هايی که در جريان است و پرونده‌هايی که رسيدگی شده است.

 

محمود احمدی‌نژاد در پايان جلسه هيئت دولت در مورد نامه دادستان کل کشور خطاب به وی گفت چنين نامه‌ای را دريافت نکرده است

سخنگوی دولت همچنين گفت رئيس‌جمهور ايران در تاريخ در ۲۷ آذرماه ۱۳۸۹ نيز نامه‌ای به رئيس قوه قضائيه نوشته و اسامی را اعلام کرده است.

 

الهام اين مسائل را "روشن و قانونمند" دانست و گفت نيازمند اين "تندی، پرخاش و تعابير به‌کار برده شده" نبود.

 

رئيس‌جمهور ايران چندی پيش در مراسم گشايش طرح‌های عمرانی خراسان رضوی مدعی شده بود "ليست ۳۰۰ نفر از افرادی که ۶۰ درصد پول‌های کشور را در جيب خود گذاشته و پس نمی‌دهند" را در اختيار دارد.

 

احمدی‌نژاد شنبه شب گذشته نيز در برنامه زنده تلويزيونی به موضوع "معوقات بانکی عده‌ای خاص" اشاره کرد و گفت: "معوقات بانکی يعنی پولی که در دست عده‌ای خاص بلوکه شده است، يعنی بازی با پول و بازی با نرخ تورم و تأثيرگذاری بر محيط. وقتی معوقات بانکی افزايش پيدا می‌کند دست کسانی که می‌خواهند بر محيط تأثير بگذارند باز می‌شود."

 

محسنی اژه‌ای روز سه‌شنبه پنجم دی‌ماه، در نامه خود خطاب به احمدی‌نژاد خواهان "ارسال فوری" اين اسامی شد و نوشت: "همان‌گونه که بارها و در جلسات حضوری پيگيری نموده‌ام انتظار می‌رود که اسامی اين افراد و ميزان مطالبات غيرجاری نظام بانکی کشور از آن‌ها جهت پيگيری‌های قانونی از سوی قوه قضائيه و دادستانی کل کشور به قوه قضائيه ارائه گردد."

 

غلام‌حسين الهام گفت از سخنان رئيس‌جمهور ايران در مصاحبه تلويزيونی "سوء برداشت و استنباط غيردقيق و نادرست" شده و احمدی‌نژاد در آن سخنان نسبت به قوانينی که موجب معوق شدن بدهی‌های بانکی می‌شود انتقاد داشت.

 

صادق آملی لاريجانی، رئيس قوه قضائيه ايران نيز ۲۱ آذرماه سال جاری، در جريان هفدهمين جلسه هيئت نمايندگان اتاق ايران، به ادعاهای محمود احمدی‌نژاد درباره "در اختيار داشتن فهرست ۳۰۰ نفره بدهکاران بانکی" پاسخ داده و گفته بود: "بيش از دو سال است که دادستانی از دولت خواسته نام اين افراد را اعلام کند در صورتی که هنوز اين امر انجام نشده است."

 

وی افزود: "ما می‌خواستيم اين کار با تعامل صورت گيرد هم‌اکنون رئيس‌جمهور اعلام می‌کند که ليست ۳۰۰ نفر از کسانی که معوقات بانکی دارند را در اختيار دارد اگر چه ما بايد اولين نفری باشيم که از نام اين افراد مطلع می‌شود اما تاکنون اين ليست به ما اعلام نشده است."

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

تمامی این حضرات تا حالا چه موقع حقیقت را به مردم ایران گفته اند که خدای ناکرده حالا قصد این را داشته باشند. کارنامه هفت و نیم ساله آ قای احمدی نژاد که ازطرف حمایت کنندگان قبلی ایشان روزانه برایش صادر میشود میتواند بهترین گواه برای تجزیه و تحلیل گفته های ایشان مد نظر قرار گیرد. آقای احمدی نژاد بجای اینکه در مصاحبه تلویزیونی خود بگوید که در عرض این هفت سال چند امکان شغلی و یا چند کاراگاه تولیدی در ایران بوجود آورده البته با مدرک, می آید و قول پنج برابر کردن یارانه ها را میدهد. مابقی حضرات هم چه دولتی و چه غیر دولتی مانند آقای احمدی نژاد چیزی در چنته ندارند با وجودی که درآمد نفتی ایران در ده سال گذشته برابر با درآمد نفتی صد ساله گذشته ایران بوده. این اقایان باید بجای نفهم دانستن مردم فکری به حال آینده خود بکنند. من فقط ایشان را رجوع میدهم به سرنوشت قذافی, بن علی و مبارک وسلام.

مسلمان دروغگو

جدي نگيريد ! سياه بازي و سرکار گذاشتن مردم است .

جدي نگيريد ! سياه بازي و سرکار گذاشتن مردم است . هيچ گروهشان راضي به اعلام افراد وابسته نيستند!

ماجراى یک وام ششصد میلیاردی با ضمانت دولت
سایت راه دیگر: گروه خانوادگی “آبدارها” ۶٠٠ میلیارد تومان تسهیلات بانکی دریافت کرده اند؛ یک وبسایت اصولگرا می گوید آنها بدون حمایت اعضای ارشد دولت نمی توانستند چنین حجم بزرگی از تسهیلات بانکی را دریافت کنند.این گروه مرکب از تعدادی افراد است که بخشی از آنها برادر و پسرعمو بوده، و برخی نیز افراد مستقلی هستند.
به گزارش بازتاب، بزرگترین بدهکاران بانکی گروهی هستند که پرونده آن ها به اسم “آبدارها” مشهور بوده اما ظاهرا افراد مختلفی در آن نقش دارند و بدهکاری این گروه فقط به یکی از بانک های دولتی برابر با ۶٠٠ میلیارد تومان به قیمت دلار هزار تومانی یعنی ۶٠٠ میلیون دلار است.
بازتاب در گزارش خود با اشاره به سخنان رییس دولت درباره وجود سیصد نفر اشخاص با نفوذ که ۶٠ درصد نقدینگی کشور را در اختیار قرار دارند، می نویسد: “جناب آبدارها که در صفحه اول فهرست آن ٣٠٠ نفر هستند، جز با حمایت اعضای ارشد دولت نمی توانستند چنین حجم بزرگی از تسهیلات بانکی را دریافت کنند. همچنین در شرایطی که بانکها از مردم عادی برای وام ازدواج ٢ میلیون تومانی چند نوع وثیقه و ضمانت می گیرند، دویست میلیارد تومان ناقابل از مبلغ فوق بدون وثیقه است.”

گفتم رشوه گرفته، گفت: ای بابا، اینجور چیزها زیاده
سایت بازتاب: حجت الاسلام ناصر نقویان گفت: یکی از دوستان بنده برای اینکه پروژه‌ای را در وزارت نفت انجام دهد، مجبور شد به یکی از معاونین یا مدیران کل آن وزارتخانه، مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان رشوه بدهد!!!! و من وقتی کپی چک مربوط به آن رشوه را به آقای پورمحمدی، رئیس سازمان بازرسی کل کشور !!! نشان داده و ایشان را در جریان آن موضوع قرار دادم، ایشان در جواب گفتند: ای بابا! اینجور چیزها که در مملکت بسیار است.!!!
وی در ادامه با انتقاد شدید از این وضعیت اظهار داشت:جوانی که به دلیل ضعف مالی نمی‌تواند ازدواج کند برطبق سیره حکومتی امیر المؤمنین علیه‌السلام حکومت موظف است تا او را به تزویج درآورد، آن وقت شما آن جوان بیچاره را که از بیکاری و فقر برای بقای خودش به زورگیری رو آورده را می‌گیرید و می‌چرخانید و مجازاتش می‌کنید امّا چشمتان را بر این خلاف‌های سنگین که عامل اصلی شکل‌گیری جرائم خرد در جامعه است می‌بندید.

ز 70 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی ، آن طور که داوود دانش جعفری ، وزیر اقتصاد پیشین دولت احمدی نژاد فاش کرده ، 47 هزار میلیارد تومان مربوط به بدهی شرکت ها و مجموعه های دولتی است.
محمود احمدی نژاد در ابتدای روی کار آمدنش در سال 1384 ، دولت های قبلی را متهم می کرد که نتوانسته اند معوقات بانکی را وصول کنند. او در آن زمان ، از این که سیستم بانکی 12 هزار میلیارد تومان دارد، انتقادات فراوانی داشت.
اینک اما بعد از قریب به 8 سال ، آن 12 هزار میلیارد تومان ، حدود 6 برابر شده و به 70 هزار میلیارد تومان رسیده است.!! یعنی در طول تمام سال های قبل از احمدی نژاد ، کل معوقات ، 12 هزار میلیارد بوده ولی در دولت احمدی نژاد این رقم شده است 70 هزار میلیارد تومان!

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما