خانه | خبر | اخبارایران

افزايش شش درصدی طلاق در تهران

پنجشنبه, 1391-09-30 07:28
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

يک مقام سازمان ثبت احوال ايران از افزايش شش درصدی طلاق و کاهش ۱.۷ درصدی ازدواج در تهران در هشت ماه ابتدای سال جاری خورشيدی خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد فشمی، مديرکل ثبت احوال استان تهران در يک نشست خبری گفت: "طی اين مدت ۷۱ هزار و هفت واقعه ازدواج صورت گرفته که ۱.۷ درصد نسبت به سال گشته کاهش داشته است."

 

مديرکل ثبت احوال استان تهران با اشاره به اينکه آمار طلاق نسبت به سال گذشته در استان تهران شش درصد افزايش داشته است، گفت: "طی هشت ماه سال جاری ۲۲ هزار و ۱۲۸ واقعه طلاق به ثبت رسيده که ۲۰ هزار و ۸۹۷ واقعه مربوط به طلاق در يک تا دو سال اول زندگی مشترک بوده است."

 

به گفته وی سن طلاق برای مردان ۳۰ تا ۳۴ سال و بين زنان ۲۵ تا ۲۹ سال بوده است.

 

استان‌های سيستان و بلوچستان، ايلام و يزد دارای کمترين نرخ ثبت طلاق هستند

بر پايه آمار سازمان ثبت احوال، در سه ماهه نخست سال ۱۳۹۱ در ايران، بيش از ۳۴ هزار مورد طلاق ثبت شده است. استان البرز (کرج) بيشترين آمار طلاق را در ايران دارد. استان تهران و خراسان رضوی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

 

استان‌های سيستان و بلوچستان، ايلام و يزد دارای کمترين نرخ ثبت طلاق هستند.

 

کاظم نظم‌ده، رئيس مرکز پيش‌گيری سازمان بهزيستی ايران شهريور امسال گفت "مسائل جنسی، اقتصادی و مداخلات" از مهم‌ترين دلايل طلاق زوج‌های جوان در ايران هستند.

 

مهدی صابری، مدير بخش روان‌پزشکی سازمان پزشکی قانونی ارديبهشت‌ماه سال گذشته خورشيدی گفت ۵۰ تا ۶۰ درصد طلاق‌ها به دليل مشکلات و اختلالات جنسی است.

 

به گفته وی از سال ۸۰، رشد طلاق با "سير صعودی چشمگيری" مواجه شده است. بر پايه تازه‌ترين آمار ثبت احوال ايران ميزان طلاق در چند سال گذشته رشد داشته است.

 

اين آمار نشان می‌دهند که در سال ۱۳۸۴ آمار طلاق در ايران ۸۴ هزار مورد بوده که در سال ۱۳۹۰ به بيش از ۱۴۰ هزار مورد رسيده است.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

به نظر من قوانین مهریه بایستی تغییرات جدی کنند. اکنون یک دادگاه طلاق به همراه مهریه و اجرت المثل و نفقه و حضانت بچه ها تا پنج سال طول می کشد. مرد بایستی از هستی ساقط و یا پشت میل زندان برود. شما نگاه کنید به اخبار دو هفته پیش که مهندس جوانی برای مهریه دو سال زندان بود و پس از آن کلیه اش را فروخت که مهریه زنش را پرداخت کند. تهران با 31 درصد طلاق در ایران در سال 1390 بیشترین آمار طلاق را داشت. در سال 1391 اعلام شده که در تهران طلاق شش درصد رشد داشته است. ایرن از نظر طلاق مقام چهارم در دنیا دارد.
لینک آمار مطالب:
www.boursenews.ir/fa/pages/?cid=84111
در ضمن در مورد میزان طلاق در سال 1390 رجوع شود به آمار مستقیم اداره ثبت احوال در لینک ذیل:
http://www.sabteahval.ir/Default.aspx?tabid=4821

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما