خانه | خبر | اخبارایران

ايران: می‌خواهند با تحريم دارويی نارضايتی عمومی ايجاد کنند

شنبه, 1391-08-13 10:22
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

رامين مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت خارجه ايران گفت کشورهای غربی با تحريم‌های دارويی عليه اين کشور قصد دارند "نارضايتی عمومی در ايران ايجاد کنند."

 

به گزارش خبرگزاری مهر، رامين مهمان‌پرست افزود: "تحريم‌های دارويی برخلاف تمام قوانين شناخته شده بين‌المللی صورت می‌گيرد تا ملت ما را تحت فشار قرار دهند و با اين فشار، يک نارضايتی اجتماعی و عمومی ايجاد کنند."

 

شورای امنيت سازمان ملل در چند سال اخير با صدور چند قطعنامه عليه برنامه اتمی ايران، اين کشور را مورد تحريم قرار داده است. قدرت‌های غربی نيز افزون بر تحريم‌های شورای امنيت، تحريم‌های يک‌جانبه‌ای عليه ايران اعمال کرده‌اند.

 

مهمان‌پرست افزود: "دارو مقوله‌ای است که با جان و سلامت مردم سر و کار دارد ولی استکبار جهانی برخلاف ادعاهايی که می‌کند از همين قلم نيز در تحريم‌ها چشم‌پوشی نکرده و آن را در اختيار ايران قرار نمی‌دهد."

 

چندی پيش بان کی‌مون، دبيرکل سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد مردم ايران به خاطر تحريم‌های بين‌المللی با مشکلاتی از جمله تورم، افزايش بیکاری و تهيه دارو‌های حياتی روبه‌رو شده‌اند

چندی پيش بان کی‌مون، دبيرکل سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد مردم ايران به خاطر تحريم‌های بين‌المللی با مشکلاتی از جمله تورم، افزايش بیکاری و تهيه دارو‌های حياتی روبه‌رو شده‌اند.

 

به گفته بان کی‌مون "اقدامات بشردوستانه برای کمک به بيماران قلبی و تنفسی و همچنين مبتلايان به سرطان نيز به خاطر تحريم‌ها مختل شده است."

 

مطابق آمار رسمی تعداد بيماران تالاسمی ۱۸ هزار ، ام‌اس بيش از ۴۰ هزار، دياليز ۱۹ هزار، ديابت چهار ميليون، سرطان۴۰۰ هزار، هموفيلی بيش از هشت هزار و مبتلايان به ويروس اچ‌آی‌وی بيش از ۲۳ هزار نفر هستند.

 

سه ماه پيش نيز فاطمه هاشمی رفسنجانی، رئيس بنياد بيماری‌های خاص ايران در نامه‌ای به بان کی مون نسبت به کمبود برخی داروها در ايران ابراز نگرانی کرد.

 

به گفته رئيس بنياد بيماری‌های خاص ايران "کمبود دارو و افزايش قيمت آن ناشی از کمبود افزايش نرخ برابری ارزهای خارجی و آثار تورمی آن است و مستقيماً بر جان و سلامت هزاران بيمار اثر می‌گذارد."

 

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز ارديبهشت‌ماه سال جاری خورشيدی از اينکه کشورهای غربی ارسال "داروهای حياتی" به ايران را مورد تحريم قرار داده‌اند، انتقاد کرد.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما