خانه | خبر | اخبارایران

طرح سئوال از احمدی‌نژاد بار ديگر تقديم هيئت رئيسه مجلس شد

دوشنبه, 1391-08-08 15:06
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

طرح سئوال از محمود احمدی‌نژاد، رييس‌جمهور ايران با ۸۳ امضا به هيئت رئيسه مجلس شورای اسلامی تقديم شد. احمدی‌نژاد گفته است سئوال از رئيس جمهور را فرصتی می‌داند تا حرف‌های نگفته را در مجلس بيان کند.

 

به گزارش منابع خبری ايران، علی مطهری، نماينده تهران در مجلس، امروز هشتم آبان‌ماه اعلام کرد که روز گذشته طرح سئوال از رئيس‌جمهور با ۸۳ امضا به هيئت رييسه مجلس شورای اسلامی تقديم شده است.

 

وی با اعلام اين خبر افزود: "از ديروز بعد از ظهر امضاها ديگر قابل پس گرفتن نيست و بر همين اساس هيئت رئيسه موظف است در اولين جلسه‌ علنی اين سئوال را قرائت و به رئيس‌جمهور ابلاغ کند."

 

بر اساس قوانين ايران، طرح سئوال از رئيس‌جمهور بايد به امضای يک چهارم نمايندگان مجلس برسد.
شمار نمايندگان مجلس ايران در حال حاضر ۲۹۰ نفر است که بايد اين طرح دست‌کم ۷۴ امضا داشته باشد.

 

در همين حال جواد جهانگيرزاده، عضو هيئت رئيسه مجلس با تاييد ارائه طرح سئوال از رئيس‌جمهور با ۸۳ امضا به هيئت رئيسه، درباره امکان پس گرفتن امضاها يا افزايش آن، گفت: "طبق آئين‌نامه مجلس امکان کاهش امضاهای اين طرح تا زمانی که رئيس مجلس اين طرح را در صحن علنی اعلام وصول می‌کند، وجود دارد." 

 

حسين علی حاجی دليگانی، عضو شورای مرکزی فراکسيون اصولگرايان مجلس گفت در  جلسه مشترک با رئيس‌جمهور، احمدی‌نژاد به هيچ عنوان از طرح سئوال از رئيس‌جمهور در مجلس نگران و ناراحت نبود و اعلام کرد که سئوال از رئيس‌جمهور را فرصت می‌داند که حرف‌های نگفته را در مجلس بيان کند

جهانگيرزاده گفت زمانی امکان پس گرفتن امضا وجود ندارد که اين طرح از سوی رئيس مجلس در جلسه عمومی مجلس خوانده شود.

 

از سوی ديگر فراکسيون اصولگرايان مجلس ايران که در مهرماه طرح سئوال از محمود احمدی‌نژاد را "تنش‌زا" خوانده بود جلسه مشترکی با رئيس‌جمهور ايران برگزار کرد.

 

حسين علی حاجی دليگانی، عضو شورای مرکزی فراکسيون اصولگرايان مجلس به خبرگزاری مهر گفت در اين جلسه احمدی‌نژاد به هيچ عنوان از طرح سئوال از رئيس‌جمهور در مجلس نگران و ناراحت نبود و اعلام کرد که سئوال از رئيس‌جمهور را فرصت می‌داند که حرف‌های نگفته را در مجلس بيان کند.

 

به‌گفته حاجی دليگانی، ديدار شورای مرکزی فراکسيون اصولگرايان با احمدی‌نژاد به‌منظور "همدلی قوا" و " افزايش تعاملات" صورت گرفته است.

 

وی افزود: "در اين جلسه اعضای فراکسيون به صراحت اشکالات رئيس‌جمهور را بيان کردند، احمدی‌نژاد نيز از بيان اين مطالب استقبال کرد و در برخی موارد نيز اشکالات را پذيرفت."

 

عضو شورای مرکزی فراکسيون اصولگرايان مجلس با اشاره به رايزنی‌های غلام‌علی حداد عادل، رئيس و اعضای اين فراکسيون برای پس گرفتن امضاهای طرح سئوال از رئيس‌جمهور گفت: "با رايزنی ها ۴۰ نفر از طراحان سئوال امضای خود را پس گرفتند و از رای خود برگشتند."

 

هفته گذشته نيز لطف‌الله فروزنده، معاون رئيس‌جمهور ايران در امور مجلس اعلام کرد که ۴۰ نفر از امضاکنندگان طرح سئوال از احمدی‌نژاد انصراف داده‌اند و اين طرح بايد از دستور کار مجلس خارج شود.

 

فراکسيون اصولگرايان مجلس پيش از اين گفته بود: "اين اقدام نمايندگان (طرح سئوال) به ظن قوی کمکی به حل مشکلات موجود نمی‌کند، بلکه می‌تواند تنش‌زا و التهاب‌آفرين باشد."

 

به گفته اين فراکسيون "تجربه سئوال قبلی از رئيس‌جمهور اين احتمال را تقويت می‌کند که طرح سئوال از رئيس‌جمهور فضا را غبار‌آلود و جنجالی خواهد کرد."

 

محمود احمدی‌نژاد پيش از اين نيز پس از ماه‌ها کشمکش بر سر طرح سئوال از رئيس‌جمهور، روز چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ برای پاسخگويی به نمايندگان به مجلس هشتم ايران رفت.

 

محمود احمدی‌نژاد در حالی به سئوالات نمايندگان پاسخ گفت که سخنان خود را با شوخی‌های پی‌درپی همراه کرد. اين نوع سخن گفتن احمدی‌نژاد، اعتراض نمايندگان مجلس را به دنبال داشت.

 

طرح سئوال از محمود احمدی‌نژاد که هم‌اکنون در جريان است روز چهارشنبه ۱۹ مهر با ۱۰۲ امضا به هيئت رئيسه مجلس ارسال شده بود.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

بازم یه فیلم دیگه برای *** کردن مردم . بابا جان طرح سوال چی ؟ از نماینده های دست نشانده رهبری چیزی جزء باج گیری و پس گرفتن طرح سوال هیچ هنری تصور نمی شه .

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما