خانه | خبر | اخبارایران

قصد سفر نمايندگان مجلس آلمان به ايران برای بررسی وضعيت حقوق بشر

چهارشنبه, 1391-08-03 13:58
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

سه نماينده مجلس قانون‌گذاری آلمان درصدد سفر به تهران در اواخر اين هفته و گفت‌وگو با مقامات ايران درباره "نقض حقوق بشر" در اين کشور هستند.

 

آسوشيتدپرس به نقل از يکی از اين نمايندگان نوشت که آنها همچنان در انتظار اخذ ويزا از جمهوری اسلامی هستند.

 

چنين سفری برای مقامات ايران اتفاقی نامعمول به شمار می‌آيد چرا که آنها همواره نسبت به گزارش‌های غربی‌ها از وضعيت اقليت‌ها، زنان و مخالفان در اين کشور به شدت حساس بوده‌اند. همچنين ايران به خاطر برنامه هسته‌ای خود به سمت انزوای بيشتر پيش می‌رود.

 

سفر نمايندگان مجلس آلمان به ايران چهار روز به طول خواهد انجاميد که آنها در جريان آن با نمايندگان مجلس ايران، چهره‌های آکادميک و نمايندگان اقليت‌های مذهبی ديدار می‌کنند.

 

بر اساس اين گزارش، وزارت امور خارجه ايران تاکنون با درخواست اين سه نماينده مجلس آلمان برای ديدار با فعالان اپوزيسيون، مخالفانی که در زندان هستند و بهائيان مخالفت کرده است.

 

بيژن جيرسرايی نماينده ايرانی‌تبار مجلس آلمان: برای ما مهم است که يک بار ديگر مواضع خود را در رابطه با نقض گسترده حقوق بشر در ايران به صراحت اعلام کنيم

بيژن جيرسرايی نماينده ايرانی‌تبار مجلس آلمان که عضو حزب دمکرات آزاد آلمان (اف.‌دی.‌پی) در ائتلاف راست مرکزی به رهبری آنگلا مرکل است به آسوشيتدپرس گفت: "برای ما مهم است که يک بار ديگر مواضع خود را در رابطه با نقض گسترده حقوق بشر در ايران به صراحت اعلام کنيم."

 

او ضمن ابراز نااميدی از اين که مقامات ايران اجازه چنين ديدارهايی را نمی‌دهند، گفت در اين شرايط چنين ديدارهايی می‌تواند برای کسانی که مورد آزار قرار گرفته‌اند خطرناک باشد.

 

جيرسرايی اظهار داشت: "ما نمی‌خواهيم که زندگی آنها را از اين سخت‌تر کنيم. ما پس از چند روز ايران را ترک می‌کنيم، اما آنها در آنجا زندگی می‌کنند و ممکن است به دردسر بيفتند."

 

نهادهای حقوق بشر و دولت‌های غربی سال‌های طولانی است که ايران را به نقض حقوق انسانی غيرمسلمان‌ها، زنان و مخالفان سياسی متهم می‌کنند. اما در سال‌های اخير برنامه هسته‌ای ايران نيز به چالشی ديگر برای غرب تبديل شده است.

 

غرب می‌گويد ايران در پی دستيابی به سلاح هسته‌ای است، اما ايران اين ادعا را رد می‌کند و برنامه هسته‌ای خود را صلح‌آميز می‌خواند.

 

اسرائيل نيز برنامه هسته‌ای ايران را تهديدی برای موجوديت خود می‌داند و خواستار تعيين خط قرمز برای ايران شده است.

 

ديرسرايی گفت: "برنامه هسته‌ای و تهديد آن عليه اسرائيل هم يکی از محورهای گفت‌وگوی ما با نمايندگان مجلس ايران است"، اگرچه به گفته وی تمرکز آنها بر اين موضوع نيست.

 

نمايندگان مجلس آلمان قصد دارند روز شنبه برلين را ترک کنند و جمعه آينده بازگردند.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

رئیس مجلس: بان کی‌مون سازمان ملل را به سخره گرفته!!!
هرروز دهها نفررا با دادگاه چند دقيقه ای اعدام ميکنند وزندانها پر است و زندانيان هروز شکنجه ميشوند و از مسايل نظافت و پزشکي خبري نيست و جايي براي خوابيدن ندارند .
چه کسی حقوق بشر را بسخره گرفته ؟

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما