خانه | خبر | اخبارایران

نسرين ستوده: با افتخار از پرونده تک‌تک موکلانم دفاع می‌کنم

جمعه, 1391-07-14 16:20
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

نسرين ستوده، وکيل زندانی در ايران که يکی از سه کانديدای جايزه حقوق بشری بنياد "مارتين انالز" بود با ارسال پيامی به مراسم اهدای جايزه اين بنياد به‌عنوان وکيل شماری از متهمان سياسی و حقوق بشری، بار ديگر تأکيد کرد: "با افتخار از تک‌تک پرونده‌هايی که وکالت آن‌ها را به عهده داشته‌ام، دفاع می‌کنم و البته از اين‌که در کنار موکلان بی‌گناهم تحمل حبس می‌نمايم، راضی و خرسندم."

 

بنياد "مارتين انالز" روز سه‌شنبه دوم اکتبر ۲۰۱۲ با برگزاری مراسمی در ژنو، جايزه حقوق بشر اين بنياد را از ميان سه نامزد از ايران، کامبوج و بحرين، به آقای لون سوات از کشور کامبوج اهدا کرد.

 

مهناز پراکند، وکيل دادگستری و فعال حقوق بشر به نمايندگی از نسرين ستوده در اين مراسم حاضر بود و متن پيام همکار دربند خود را خواند.

 

نسرين ستوده در پيام خود که از زندان اوين ارسال شده است از "شرايط فوق امنيتی"، "ممنوعيت تلفن برای کليه زندانيان سياسی" و "عدم دسترسی به اطلاعات کامل" در بند زنان زندان اوين خبر داده و گفته است با وجود اين شرايط اما همواره به دنبال فرصتی است تا از وضعيت حقوق بشر در ايران سخن بگويد.

 

نسرين ستوده در پيام خود که از زندان اوين ارسال شده است از "شرايط فوق امنيتی"، "ممنوعيت تلفن برای کليه زندانيان سياسی" و "عدم دسترسی به اطلاعات کامل" در بند زنان زندان اوين خبر داده و گفته است با وجود اين شرايط اما همواره به دنبال فرصتی است تا از وضعيت حقوق بشر در ايران سخن بگويد

اين وکيل زندانی در پيام خود خطاب به رياست بنياد "مارتين انالز" و حاضران در مراسم از مشکلات و محدوديت‌های حرفه وکالت در ايران سخن گفته و با اشاره به اقدام اخير قوه قضائيه ايران در لغو "قانون مجازات اعدام افراد زير ۱۸ سال" آن را حاصل تلاش‌های "گروه کثيری از وکلا و فعالان حقوق بشر" ايرانی در طی "ساليان متمادی" دانسته و گفته است: "به خاطر دارم اين فعاليت‌ها که به حبس برخی وکلا نيز منجر شد، به دغدغه هر روزه بسياری و از جمله من تبديل شده بود. گاه در نااميدی کامل احاطه می‌شديم و گاه دوباره برمی‌خاستيم و فعاليت خود را از سر می‌گرفتيم."

 

ستوده در ادامه پيام خود با اشاره به رويدادهای پس از انتخابات رياست جمهوری سال ۱۳۸۸ که منجر به بازداشت گسترده مردم و فعالان سياسی و حقوق بشری شد از تلاش‌های خود و ديگر وکلای دادگستری در دفاع از حقوق موکلان خود نوشته و گفته است شماری از اين وکلا مدتی پس از دفاع از متهمان وقايع انتخابات ۸۸ "خود نيز راهی محبس شدند تا به همراه موکلان خود تحمل حبس نمايند."

 

نسرين ستوده در پيام ارسالی خود از درون زندان اوين می‌گويد: "با همه دشواری‌ها، به‌عنوان يک وکيل همچنان خرسند و اميدوار، بر اين باورم که گريزی جز انجام وظيفه صادقانه در قبال کودکان، زنان و متهمانی که حقوق‌شان ناديده گرفته شده بود، نداشتيم."

 

به باور او دفاع از مفاهيمی چون "عدالت"، "قانون"، "حقوق بشر"، "آزادی بيان و انديشه" و "حقوق اقليت‌ها" و همه مفاهيمی که در اعلاميه جهانی حقوق بشر به‌عنوان ميراث مشترک بشريت، تصريح شده است، "زندگی را برای بشر قابل زيست می‌کند و به فعالان حقوق بشر امکان می‌دهد تا مرعوب فشارها و تهديدهای بازجويان نشوند."

 

ستوده در پايان ضمن تشکر از بنياد "مارتين انالز" و شماری از سازمان‌های مدافع حقوق بشر نوشته است: "به‌راستی در دنيای امروز، هيچ‌کس حتی در سلول انفرادی‌اش نيز تنها نيست."

 

نسرين ستوده وکيل و فعال حقوق بشر که در تاريخ ۱۳ شهريور ۱۳۸۹ پس از احضار به دادگاه انقلاب بازداشت و به زندان اوين منتقل شد و به شش سال حبس تعزيری و ۱۰ سال محروميت از حرفه وکالت محکوم گرديد و از آن زمان تاکنون در بند زنان زندان اوين به سر می‌برد.

 

چندی پيش همسر و فرزند ۱۲ ساله نسرين ستوده با حکمی از سوی دادگاه انقلاب اسلامی به ممنوعيت خروج از کشور محکوم شدند که اين موضوع مورد اعتراضات گسترده نهادهای بين‌المللی حقوق بشری قرار گرفت.

 

در سال ۲۰۰۹ ميلادی عمادالدين باقی، فعال حقوق بشر از ايران موفق به دريافت جايزه " مارتين انالز" شده بود.

 

مارتين انالز فعال حقوق بشری بريتانيايی بود که در سال ۱۹۹۱ در سن ۶۴ سالگی درگذشت. وی از سال ۱۹۶۸ تا سال ۱۹۸۰ دبيرکل سازمان عفو بين الملل بود.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

نسرین ستوده! مایه افتخار هر زن، هرمرد، هر ایرانی، هر انسان . مایه آبروی ما . همانند بهاره هدایت و .... . سرتان بلند است و همواره بلند باد. کاش اندکی از غیرت شما را بعضی ازاین مردم میداشتند که در خانه می نشینند و حتا بعنوان قدم زدن و خیابان گردی بیرون نمی آیند! مردم سوریه را ببینیم و شرم کنیم. باید بیرون آمد. بعنوان خیابان گردی، گردش، قدم زدن، یا بهر عنوان دیگر؛ میلیونی شویم، هر روز؛ هشیار باشیم کشور را بیش ازاین تجزیه نکنند. همبستگی ملی ، احترام به حقوق همه از هرقوم و هرجنس و هر آیین. فرقی نمیکند، تجربه نشان داد تا با هم هستیم و حقوق دیگران را چون حقوق خود محترم میشماریم پیروزیم و کشور نیرومند است. وای از آن زمانی که به خود پرداختیم و دیگران را رها کردیم. تجربه های تلخ تکرار نشود. مردم بیرون بیایید ، بدون شعار ، تا میلیونی شویم. تهران : بابک

خانم نسرین ستوده و امثال ایشان از افتخارات نسل جدید ملت شریف ایران اند.

کسانیکه بر ضد منافع و بردگری اژدهای امپریالیست نفت خور غربی و گماشتگان حکومت گردانشان در ایران " ملاها" سر به قیام بردارد در زندان اوین که کپی زندان گواتانامو امریکا در کوبا است زندانی و شکنجه شده و میشودو خواهد شد...در این مدت سی وچندساله هیچ آخوند و ملا و "سیاست مدار" جمهوری اسلامی کلمه در مورد زندان اوین سخن نگفته است و از این زندان دیداری نداشته انکار که این شکنجه گاه داخل کشور ایران نیست !!!!مدرن ترین دستگاه های ردیابی برای یافتن مخالفان بردگی و چپاول حق و حقوق ملت ایران را دول غربی در اختیار کارمندان عمامه بسرشان در ایران قرار دادند که ردیابی کنید مخالفان را بگیرید و نفت مجانی را در تانکر های نفت پر کنید !!!!احمقانه است که کسی بعد از برق گرفتگی به دوشاخه و پریز برق فحاشی کند !!! ملت شریف 60 -70 میلیونی ایران هم انکار نه انکار که این گونه شیر زنان و یا شیرهای زندان شده در زندان ها شکنجه میشوند.... درحال خاضر مسئله مرغ و دلار واجب تر است !!!

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما