قرائتی: دانشجويان زنان بيوه را صيغه کنند بعد بروند ازدواج کنند
به گفته محسن قرائتی، رئيس ستاد اقامه نماز ايران، دانشجويان پسری که امکان ازدواج ندارند، میتوانند زنان بيوه جوان را صيغه کنند و پس از پايان تحصيلاتشان بروند و ازدواج کنند.
به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، محسن قرائتی، رئيس ستاد اقامه نماز ايران امروز چهارشنبه پنجم مهرماه، در مراسم آغاز سال تحصيلی دانشگاه پيام نور با تأکيد بر اينکه "ازدواج موقت معنیاش اين نيست که دختران دانشجو در دانشگاه صيغه شوند"، گفت: "دانشجويان پسری که امکان ازدواج ندارند اما تمايل دارند که ازدواج کنند، میتوانند با زنان بيوه جوانی که آمادگی دارند ازدواج کنند تا پس از اينکه تحصيلاتشان به پايان رسيد بروند و ازدواج کنند."
وی با بيان اينکه چند سال پيش دادستان تهران اعلام کرد ۵۰۰ هزار زن جوان بيوه در کشور وجود دارد، گفت: "شايد اکنون تعداد اين زنها به يک ميليون نفر رسيده باشد. اين زنها برای اينکه به گناه نيفتند چه کاری بايد انجام دهند. آيا همه اين افراد بايد خودشان را حفظ کنند؟ يا اينکه بايد گناه کنند يا اينکه بسوزند و بسازند؟ "
قرائتی، ازدواج موقت را "تنها راه حل مشکل جوانان ايرانی" دانست و افزود: "منشاء تهاجم فرهنگی در کشور ما از غريزه جنسی است."
محسن قرائتی: منشاء تهاجم فرهنگی در کشور ما از غريزه جنسی است
وی با حمايت از جدايی دختران و پسران در دانشگاهها تأکيد کرد: "آقايان صبحها و خانمها بعدازظهرها سر کلاس درس حاضر شوند."
رئيس ستاد اقامه نماز ايران پيش ازاين نيز در شهريورماه سال جاری موضوع ازدواج موقت در دانشگاهها را مطرح کرده و گفته بود: "مسئله ازدواج موقت بايد در دانشگاهها راه بيفتد؛ وگرنه در محيط دانشگاه انجام حرام و گناه افزايش پيدا میکند. بنابراين بايد برای ازدواج دانشجويی فکر اساسی شود."
وی با انتقاد از مسئولان گفته بود:" شما خودتان را سر کار گذاشتهايد و هيچ اقدامی در مورد جداسازی دختر و پسر از يکديگر انجام ندادهايد؛ چه اشکالی دارد که ما اينها را به جز در موارد ضروری از يکديگر جدا کنيم."
يکی از موافقان ازدواج موقت در ايران، علی مطهری، نماينده اصولگرای مجلس دهم است. وی که سال گذشته با حذف ماده ٢٣ لايحه حمايت از خانواده در مجلس مخالفت کرد در سخنان خود بارها از ازدواج موقت جوانان دفاع کرده و آن را راه حلی برای جلوگيری از دوستی بين دختران و پسران حتی در حد صحبت کردن و معاشرت عادی دانسته است.
مطهری رد چندهمسری را به معنای "رضايت به رواج فحشا" دانسته و تأکيد کرده بود:" اگر کسی در شرايطی باشد که به گناه میافتد و دچار فشار روحی و روانی میشود چنانچه امکان ازدواج دائم نيست، اسلام نگفته به خودت فشار بياور، بلکه راه حل ازدواج موقت را پيش پای او گذاشته است."
اسفندماه سال گذشته، مجلس شورای اسلامی ايران در لايحه حمايت از خانواده ثبت ازدواج موقت را با سه شرط "باردار شدن زوجه، توافق طرفين و شرط ضمن عقد" تصويب کرد.
برخی فعالان حقوق زنان معتقدند الزام به ثبت ازدواج موقت به نوعی به اينگونه ازدواج که اغلب هم از سوی مردان متأهل انجام میشود، رسميت میدهد و ترويج چندهمسری به شمار میآيد.
خیلی ممنون از نظر خوبت
ای کاش میتونستم
طرف سنیه
و فکر کنم الان یه شیش ماهی هم هست ازدواج کرده
در غیر این صورت من خودم سر تا پات رو طلا میگرفتم
خوب است آقايان دست از شورت ملت بردارند.فعلا که در جامعه فساد حدومرز ندارد ازدواج موقت هم ميان مردان متاهل خيلی خيلی بيشتر است.آقايان توجه داشته باشند که :
1 آنها قيم ملت نيستند.
2 مردم خودشان عقلشان بهتر ميرسد چکار کنند
3 آدم حسابی دخترای دانشجو آدم نيستند؟
4شما مملکت رو هم دو تيکه هم کنيد.....
صحبت آقای قرائتی تازگی ندارد. طبق قانون مدنی ایران ازدواج به دو نوع دایم و موقت تقسیم و شرایط هر یک تبیین شده است. دختران دانشجو هم می توانند با شرایطی ازدواج موقت کنند. حتی اگر پدر کسانی که اولین بار باشد ازدواج می کنند بدست نیامد، همان قانون مدنی راههایی را پیش بینی کرده که طبق آن نیازی به کسب اذن نخواهد بود. ازدواج موقت همانند ازدواج دایم است اما با شرایطی ساده تر و مثلا می تواند دهها سال دوام داشته باشد و فرزندان حاصل از این نوع ازدواج نیز فرقی با فرزندان ازدواج غیر موقت ندارند
اساسا به نظر می رسد ازدواج موقت برای این طراحی شده تا مشکلات جنسی را رفع و نظم دهد و پیشگیری از بحرانهای جنسی در خانواده و اجتماع کند.
با تشکر
اینها همه سنت پیامبر است بعد آیت الله وحید می گوید مسیح ولدالزنا بوده و ما او را حلالش کردیم. این پیغمبر اکرام قادر است حتا فاحشگی را متدین کند.
بهترین جوابو آقای اکبراعلمی(نماینده ی آذربایجان تو دوره ی ششم پارلمان ایران) گفتن
http://www.akbaralami.com/Public/ContentBody.aspx?ContentID=4676
ببینم این قرائتی خودش از ازدواج موقت بدنیا آمده یا دایم؟
یک سوال دیگه چطور وقتی یک پسر بادختری رابطه برقرار میکنن و به زبان خودشان راضی به هم میشوند این رابطه را شما نا مشروع میخوانید ولی اونجای که با چند کلمه عربی این دو طرف میتوانند با هم باشند مشروع میخوانید. بی رو درواس اگر این رابطه ( با ورد عربی) فاحشگی نیست چرا خواهران خود یا مادرانتان را تبلیغ نمیکنید!؟
این راهکار جدید برای مشغول کردن دانشجو ها با ورود به دانشگاه است تا به جای بالابردن شعور سیاسی و فرهنگی پی براورده کردن نیازهای جنسی خود باشند و دست آقا پسرهای گل ما نیز با حاج آقاهای محترم تو یه کاسه بره.
شایدم یه تشویق واسه آقا پسرا تا با این جایزه ها تعداد قبولیشون بیشتر شه و روی دختر خانومارو کم کنن!
ارسال کردن دیدگاه جدید