خانه | خبر | اخبارایران

از وضعيت نويد خانجانی در زندان اطلاعی در دست نيست

پنجشنبه, 1391-06-16 15:05
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

در حالی که گفته می‌شد نويد خانجانی فعال حقوق بشر و از امدادگران بازداشت‌شده در مناطق زلزله‌زده برای گذراندن دوران محکوميت خود به زندان رجايی‌شهر کرج منتقل شده است اما خانواده او می‌گويد مسئولان اين زندان اين موضوع را تکذيب کرده‌اند.

جمعيت مبارزه با تبعيض تحصيلی، امروز پنج‌شنبه ۱۶ شهريورماه خبر داد که با گذشت سه روز از انتقال نويد خانجانی از تبريز به تهران، هنوز از وضعيت و محل نگهداری وی اطلاعی در دست نيست.

اين عضو جمعيت مبارزه با تبعيض تحصيلی در جريان بازداشت امدادگران داوطلب در کمپ روستای سرند آذربايجان بازداشت گرديد و سه روز پيش به همراه چهار امدادگر بازداشت‌شده ديگر به تهران منتقل شد.

روز گذشته کميته گزارشگران حقوق بشر اعلام کرد که نويد خانجانی جهت اجرای حکم خود به قرنطينه زندان رجايی‌شهر کرج انتقال يافته است و دو روز پيش نيز به بند دو - الف سپاه در زندان اوين انتقال يافته بود.

مسئولان زندان رجايی‌شهر انتقال او را به اين زندان برای اجرای حکم، تکذيب کرده‌اند و مسئولان زندان اوين نيز از انتقال نويد خانجانی به اين زندان اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند

اما با پی‌گيری‌های خانواده وی نه تنها مسئولان زندان رجايی‌شهر انتقال او را به اين زندان برای اجرای حکم، تکذيب کرده‌اند بلکه مسئولان زندان اوين نيز از انتقال نويد خانجانی به اين زندان اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.

بنا به اين گزارش قاضی پرونده نويد خانجانی تنها گفته است که اين فعال حقوق بشر به تهران منتقل شده و در مورد احتمال اجرای حکم او هيچ اطلاعی در دست نيست.

نويد خانجانی، در اسفندماه ۸۸ از سوی نيروهای امنيتی بازداشت شد و نزديک به دو ماه در زندان به‌سر برد. اين عضو کميته گزارشگران حقوق بشر سپس از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به تحمل ۱۲ سال حبس تعزيری محکوم شد. اين حکم در دادگاه تجديدنظر تأييد شد.

نويد خانجانی از جمله فعالان حقوق اقليت‌های دينی در ايران نيز به‌شمار می‌رود و در چند ماه گذشته روزنامه‌ها و رسانه‌های حکومتی، بارها با نوشتن مطالبی در مورد بهائيان نسبت به فعاليت‌های نويد خانجانی هشدار داده و اعتراض کرده بودند.

وی به‌همراه ۳۴ امدادگر داوطلب ديگر که برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان آذربايجان شرقی به اين منطقه رفته بودند، در آخرين ساعات روز چهارشنبه يکم شهريورماه جاری در حمله شبانه نيروهای يگان ويژه به کمپ روستای سرند بازداشت شد.

دو روز بعد همه زنان و سه تن از مردان امدادگر بازداشت‌شده به قيد ضمانت آزاد شدند اما بقيه آنها در بازداشت ماندند.

نويد خانجانی و ۲۰ امدادگر داوطلب ديگری که در بازداشت مانده بودند روز يکشنبه پنجم شهريورماه در نامه سرگشاده‌ای خطاب به صادق لاريجانی، رئيس قوه قضائيه ايران، نوشتند نيروهای انتظامی و امنيتی تلاش کرده‌اند ماهيت انسانی اقدامات آنان را وارونه جلوه دهند.

با انتقال پنج تن از بازداشت‌شدگان به زندان اوين ۱۶ نفر ديگر هم‌اکنون در بازداشتگاه پليس امنيت و يا قرنطينه زندان تبريز به‌سر می‌برند و از وضعيت آن‌ها اطلاعی در دست نيست.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما