خانه | خبر | اخبارایران

واکنش‌ها به اظهارات محمدرضا باهنر درباره کروبی و موسوی

یکشنبه, 1391-06-05 19:53
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ
اظهارات جنجالی اخیر محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با روزنامه “اعتماد” با واکنش‌های تندی از سوی مشاوران و نزدیکان مهدی کروبی و هم‌چنین نزدیکان محمود احمدی‌نژاد روبه‌رو شده‌ است.
 
غلام‌حسین کرباسچی، شهردار سابق تهران و رئیس ستاد انتخاباتی مهدی کروبی در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری طی بیانیه‌ای در پاسخ به ادعاهایی که باهنر علیه وی مطرح کرده، گفته است: “اگر از کسی می‌خواهیم انتقاد کنیم لازم نیست در تنگنای قافیه به دروغ متوسل شویم و بر مبنای سخنان مجعول استنادمان را بنا کنیم. راستی شما در نقد جناب آقای کروبی این‌قدر دستتان خالی است؟”
 
محمدحسین کروبی: ” آقای باهنر؛ حالا این دفعه چه چیزی مصرف کرده‌اید که به این هذیان‌گویی و دری وری افتادید و رای آقای کروبی در انتخابات سال ۸۴ را چهار میلیون متصور می‌شوید؟“ 
باهنر در گفت‌گوی خود با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴ که مهدی کروبی معتقد به تقلب و جابه‌جایی آرای خود در آن انتخابات بود و هم‌چنین انتخابات جنجالی دهمین دوره ریاست جمهوری در خرداد ۱۳۸۸ گفته بود: “کسی که می‌گوید من نیم ساعت خوابیدم رایم عوض شد. کسی که رییس ستادش را کرباسچی می‌گذارد که همه عالم می‌دانستند به موسوی رای می‌دهد جز خود کروبی، چنین فردی از نظر شما یک رجل سیاسی است؟ و قابل دفاع است؟”
 
در واکنش به این اظهارات، غلام‌حسین کرباسچی با اشاره به این جمله باهنر در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد که “[در انتخابات نهمین دوره مجلس] رتبه من پنجم بود، به رتبه ۲۵ هلم دادند... تقلب یکی دو درصد بود”، خطاب به وی نوشت: “آقای باهنر! ادعای تقلب در انتخابات برای همه انتخابات خلاف است یا بعضی از آن‌ها؟ شما چطور در همین مصاحبه آن هم فقط برای کمی عقب رفتن ردیفتان به راحتی صحت انتخابات را رد کرده‌اید؟ اگر رای نمی‌آوردید آن‌وقت چه می‌کردید؟”
 
از سوی دیگر محمد حسین کروبی، فرزند ارشد مهدی کروبی از رهبران جنبش اعتراضی ایران نیز در متنی که در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی “فیس بوک” منتشر کرده، به اظهارات جنجالی محمدرضا باهنر، پاسخ داده است.
 
به گزارش تارنمای “سحام نیوز” ارگان حزب اعتماد ملی، حسین کروبی با کنایه به نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نوشته است:” آقای باهنر؛ حالا این دفعه چه چیزی مصرف کرده‌اید که به این هذیان‌گویی و دری وری افتادید و رای آقای کروبی در انتخابات سال ۸۴ را چهار میلیون متصور می‌شوید؟“
 
 
محمد حسین کروبی در پاسخ بخشی از سخنان باهنر از دیدار نایب رئیس مجلس با میرحسین موسوی در پیش از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری پرده برداشته و گفته که وی در دیدار با میرحسین موسوی از ایشان درخواست کرده تا در انتخابات ریاست جمهوری دهم شرکت کند تا کشور را از دست احمدی‌نژاد نجات دهد.
 
باهنر در این مصاحبه گفته بود:“من خودم رفتم به مهندس موسوی گفتم ۲۰ سال خانه نشستی هیچ کاری نکردی، حالا ۱۳ میلیون رای گیرت آمده قدر این ۱۳ میلیون را بدان، مدیریتشان کن، حتما در قدرت آینده می‌مانی اما نمک‌نشناسی و زیاده‌خواهی، او را به این روز کشاند.”
 
باهنر: “من خودم رفتم به مهندس موسوی گفتم ۲۰ سال خانه نشستی هیچ کاری نکردی، حالا ۱۳ میلیون رای گیرت آمده قدر این ۱۳ میلیون را بدان، مدیریتشان کن، حتما در قدرت آینده می‌مانی اما نمک‌نشناسی و زیاده‌خواهی، او را به این روز کشاند”
فرزند مهدی کروبی دربخشی دیگر از یادداشت خود خطاب به باهنر گفته: ” آقای باهنر! در مورد عدم رجل سیاسی بودن پدرم سخن به میان رانده بودید. باید بگویم که آن زمانی که شما دوران طفولیت را سپری می‌کردید، آقای کروبی در زندان‌های قزل قلعه و قصر و … در حال مبارزات سیاسی بود و بلافاصله بعد از انقلاب هم نماینده امام و موسس کمیته امداد و بنیاد شهید و نیز نماینده مجلس شد. اما جنابعالی به رانت شهادت برادرتان، که خدا می‌داند روح آن مرحوم عزیز؛ چه عذابی ازشما می‌کشد؛ به نمایندگی مجلس رسیدید و پله‌های ترقی را طی کردید.
 
اما واکنش‌ها به اظهارات محمدرضا باهنر تنها محدود به حامیان مهدی کروبی و میرحسین موسوی دو کاندیدای معترض به نتایج انتخابات خرداد ۸۸ نبود و در دیگر سوی علی‌اکبر جوانفکر، مدیرعامل خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی (ایرنا) و مشاور مطبوعاتی محمود احمدی‌نژاد با انتشار یادداشتی با عنوان”خواب‌های آَشفته “ در سرمقاله روز گذشته روزنامه دولتی ایران به اظهارات اخیر باهنر واکنش نشان داد.
 
جوانفکر در سرمقاله روزنامه ایران نوشت:” به این سوال باید پاسخ قانع کننده‌ای داده شود که چرا افرادی با رنگ و لعاب سیاسی آقای محمدرضا باهنر، پس از مصادره خانه ملت به نام خود، در برابر دولت انقلابی، ارزشی و مردمی دکتر محمود احمدی‌نژاد و موثر‌ترین دولت پس از انقلاب در پیشرفت همه جانبه کشور، تا این حد تاب و توان از دست داده‌اند که به سختی حاضر می‌شوند یک سال آخر آن را تحمل کنند و از موضع خودبر‌تربینی و در رأس امور بودن، برای دولت دهم، دایما خط و نشان می‌کشند، معیارگذاری و تهدید می‌کنند و به تعبیر خواب‌های آشفته خویش برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری می‌پردازند. “ 
Share this
Share/Save/Bookmark

خدايا آيا آنروز خواهد رسيد كه در ايران يك انتخابات آزاد ويا يك رفراندم با نظارت ناظرين بينالمللي انجام پذيرد وباهنر كه به نظر بنده هنرش تنها در ايراد اراجيف وشهادت برادرش بوده وهمفكران ايشان برايشان ثابت خواهد شد كه هيچ جايگاهي ولو حتي 10 در صد در بين ملت ايران جايي ندارند . به اميد آنروزززززززززززززززززززززز

باهنر، همين رتبه ۲۵ هم با آن سابقه ات و با اين اظهار نظرت ازسرت هم زياد است .
تو دستت در خيلي اختلاسها و رشوه گيري ها آلوده است .

تمامی هنر این مزدور جنایتکار خوردن گوشت برادر شهیدش است. این بابا برادرش در ترکیدن دفتر ریاست جمهوری با آن ** که کفشش را در سازمان ملل در آورد و بوی گندش جلسه را متعفن کرد٬ رجایی را می گویم٬ کشته شدند. حالا سی سال است که این با از گوشت آش و لاش تغزیه می کند. مرگ بر ولایت ولی.

اقای با هنر به جای این که این و ان را متهم به متوهم بودن و ... کنی به تر نمی بود سیستم داوری بدون شبهه می بود تا هیچ کس و هیچ گروهی احتمال تقلب را وارد نداند مثل شورای نگهبان عزیز به مثل داوری می ماند که قبل از بازی بازیکنان یک تیم را در اغوش کشیده و با گل زدن انها نیز به شادی بپردازد ایا بازیکنان تیم مقابل در چنین شرایطی حق اعتراض دارند یا خیر؟

امثال آقای باهنر گماشتگان بیت آقا هستند و از قضا کاملا هماهنگ و بیشتر مواقع تحت فرمان آنها لب به سخن می گویند تا مزۀ دهان دیگران را بفهمند. قطعا زیز لفافه های سخنان باهنر نوعی رندی برای کشاندن دوبارۀ گروههای مخالف و منتقد در انتخابات است تا دوباره طاغوت زمان بگوید من بر آنان منت گذاشتم و به آنان فرصت حضور سیاسی دادم و باز هم نور ولایت از صندوقهای رای بیرون بیاید و آنگاه طاغوت زمان بگوید چهل میلیون نفر در تایید حکومت من در انتخابات شرکت کردند.
و شگفتا که مشتی افراد پست همت قدرت طلب در طلب جاه و مال دنبال این حرفها راه می افتند و عده ای از جوانان را با خود همراه می کنند و عاقبت خود آزاد و رها می گردند یا در خارج پناهنده می شوند و فرزندان مردم در زندانها و زیر شکنجه های اسلام نابود می شوند. ایاز آسیم 1391/6/6

من فکر میکنم آقای محمد حسین کروبی بیخودی خودش رو خسته میکنه در جواب اینا باید گفت: اگه راست میگین چرا این همه زندانی؟ چرا احزاب رو بستین؟ چرا روزنامه ها رو بستین؟ چرا نظارت استصوابی؟ چرا به مردم از پشت بام مسجد شلیک کردین؟
(رفراندوم، رفراندوم - این است شعار مردم)

تلقی آقای باهنر از قدرت را در ایت جملاتش بخوانید. فکر می کند میرحسین هم مثل خدش هست. اگر بود که بیشتر از باهنر می توانست در همسو بودن با حاکمیت قدرت به دست آورد. این جملات را می گویم:
باهنر: “من خودم رفتم به مهندس موسوی گفتم ۲۰ سال خانه نشستی هیچ کاری نکردی، حالا ۱۳ میلیون رای گیرت آمده قدر این ۱۳ میلیون را بدان، مدیریتشان کن، حتما در قدرت آینده می‌مانی اما نمک‌نشناسی و زیاده‌خواهی، او را به این روز کشاند”

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما